Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Skrev nedanstående i min dagbok, tar gärna emot förslag på hur man ska hantera det.

"Spelade bara 4 st idag, men det blev (2-1-0) samt en bubbelplacering. Efter det har jag lekt med SNGPT, testat Wilson Turbo Texas Hold'em och Poki, samt läst en hel del.

Har en läcka också, som jag inte vet om den är vanlig eller inte. När det går bra så känner jag mig "nöjd" liksom, och slutar spela för dagen för att ägna tiden åt att analysera spelet o.v.s.. Det behövs ju göras det också, men jag tappar volym på det sättet. Särskilt då eftersom det oftast går bra. Men jag föredrar väl omedvetet att ha slutat på plus och starta nästa dag med starkt självförtroende, hellre än att fortsätta spela och riskera att backa, fastän att jag vet att det är EV+ att fortsätta... Skumt...

Pratade med en polare innan som var precis tvärtom, det är när det går dåligt som han blir omotiverad och börjar slacka en massa. Jag slackar ju iofs inte, jag får ju andra vettiga saker gjorda istället, men jag tappar ändå en jäkla massa volym...

Men nu har jag nog tagit ett steg i rätt riktning genom att göra det så här konkret för mig själv, har väl varit-semimedveten om det tidigare men aldrig funderat över hur jag ska hantera det. Tips mottages gärna."

Postad

Kan du inte bara bestämma i förväg hur många du ska spela per dag?

Lira 5, 10 eller 20 st. Oavsett hur det går så är det ju läge att sluta när du spelat det antal du satt upp. Ska man lira sng (för det var väl det du snackade om?) så är det ju endast genom att lira en jävla massa som man genererar pengar. Ja ja man ska ju hamna ITM så ofta som möjligt oxå :D

ROI is the shit.

Postad

Efter att ha läst din dagbok lite då och då så tycker(tror) jag att du är lite för teoretisk.

Du mal teori fram och tillbaka istället för att spela mer och få in rätt känsla i praktiken, därmed inte sagt att det är fel med en hel del teori.

Testa att ta ett uppehåll i läsandet och teorigrubblandet och spela utav bara f..

Postad

Jag är lite som du i det här avseendet så jag ser fram emot att följa den här tråden.

Jag har en tendens till att tappa skärpan och slarva bort en del av vinsten när en session går bra. Dvs jag börjar spela annorlunda och lite slappt. Det här infinner sig när jag känner mig nöjd under en session, men att jag spelare vidare mot en bonus.

När det går dåligt så gör jag tvärtom och skärper till mig för att försöka få ut maximalt värde.

Som bäst spelar jag när jag åkt på några smällar i början av en session och ligger back. Då brukar jag kriga mig tillbaka på rätt sida om 0. Varför inte ha den inställningen även då jag ligger plus redan? Skäms Nickefik!

Postad
Efter att ha läst din dagbok lite då och då så tycker(tror) jag att du är lite för teoretisk.

Du mal teori fram och tillbaka istället för att spela mer och få in rätt känsla i praktiken, därmed inte sagt att det är fel med en hel del teori.

Testa att ta ett uppehåll i läsandet och teorigrubblandet och spela utav bara f..

Intressant, eftersom jag tidigare har fått kommentaren att jag kanske skulle spela mindre och fokusera mer på att utvecklas... ;). Jag har väl knappast legat på latsidan med spelandet direkt iaf.

Men visst kan det ligga något i det du säger, har väl lagt ner en hel del krut på att analysera p.g.a. att SnG spel är (eller var kanske jag säga) relativt nytt för mig. Å andra sidan så fungerar jag så att jag lär mig bäst av att tänka kring spelet (läsa/skriva etc) och inte lika mycket genom att bara spela en massa (även om det också är viktigt), andra fungerar tvärtom.

Ibland kommer man in i perioder då det känns som att man ligger på en platå, kunskapsmässigt. Inte så att man tror att man är fullärd, bara det att man inte riktigt vet vad/hur man ska göra för att komma vidare. Då kan det vara bra att fokusera på att tokgrinda lite mer kanske.

Postad
Kan du inte bara bestämma i förväg hur många du ska spela per dag?

Lira 5, 10 eller 20 st. Oavsett hur det går så är det ju läge att sluta när du spelat det antal du satt upp.

Det är lite så jag har tänkt också, satt upp ett mål men sedan om det går tokbra innan första pausen så "skiter" jag i att uppnå målet... Behöver bli mer disciplinerad där helt enkelt, frågan är bara hur.

Postad

Är det så att du spelar sämre om du är plus så kan det ju inte vara så jättedåligt att ta en paus.

Det du behöver lära dig är väl kanske att nollställa dig mentalt. Typ, har du plussat lite, ta en paus och skriv ned resultatet för den sessionen i dagboken eller nåt.

edit: bortpillad meningslös mening

Postad
Är det så att du spelar sämre om du är plus så kan det ju inte vara så jättedåligt att ta en paus.

Nej, spelet påverkas inte på det sättet, om något så påverkas det positivt p.g.a. ökat självförtroende, rädslan att loosa håller mig bara borta från att spela, när jag väl gör det är det inga problem.

Postad

Jag tycker att det ar som roligast att spela nar allting flyter pa och det gar bra. Da spelar jag ocksa oftast som bast.

Det verkar som att du fokuserar for mycket pa resultat. Som jag forstar det tanker du ungefar sahar: "nu har jag vunnit $x, vilket ar betydligt mer an jag hade raknat med sa jag kan lika garna lagga ner for dagen for en bra gron siffra i protokollet".

Strunta i hur det gar och sluta titta pa dagens resultat. Fortsatt spela om du spelar bra och sluta spela om du spelar daligt. Om du spelar bra har det ingen betydelse att du har hamnat utanfor pengarna tio ggr i rad. Det spelar ingen roll, det ar det langa loppet som raknas.

Lattare sagt an gjort, jag ser ocksa alldeles for mycket pa dagens resultat. Allt det har vet du forstass redan sa jag vet inte om det ar till nan hjalp, men forsok att sluta se pa de kortsiktiga resultaten och anpassa hur mycket du spelar efter hur bra du spelar.

Postad

Det jobbiga är ju när man vet att man tänker fel men inte vet hur man ska förändra det. Lite pinsamt också när prestationspsykologi är mitt område... :oops:

Jag ska sätta upp ett mål på två st 20-sessioner/dag, och får helt enkelt hålla på disciplinen.