Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
är det verkligen det?

Det är $EV mot en syn-HD på t.ex. 22+,A2s+,A3o+,KTs+,KJo+,QJs, och ännu vidare än så. Och så lös är han absolut inte, hur rätt eller fel det än må vara.

Han är inte shortstack

Mja, jag är ju knappast storstack iaf, 9.2xbb i stacken har jag, det är mer eller mindre shortstacked i min bok, även om det såklart inte är tokpanik.

Det måste komma en bättre hand att ställa in med dom närmaste 5-6 händerna.

Jo, det lär det göra. Men grejen är att även om jag får t.ex. KQ eller AT i nästa hand, så är det fortfarande bättre (d.v.s. högre $EV) att ställa här och nu med J3 :d:. Det är även bättre att ställa här och nu än att vänta 5-6 händer och hamna UTG även om jag skulle få t.ex. AQo då, och i princip likvärt med AK från UTG. Och det är förutsatt att alla fi är lika tajta som Maukie, vilket de inte är. Och såvida jag inte sitter UTG så måste jag dessutom förlita mig på att ingen annan höjer (eller limpar) före mig för att kunna utnyttja situation till max.

Position (eller rättare sagt: hur många som är kvar att agera, eftersom jag här har sämst position), och att vara först in, är jäkligt viktigt, helt enkelt.

Postad

Den minimala avsaknaden av skillnad mellan inte alla situationer utom bubblan och den här situationen är närvaron av frånvaron av en rejäl orsak att inte syna med marginell chipEV. Klarare nu?