Gå till innehåll

FLT - Kunde jag foldat på vägen?


toktuff

Recommended Posts

Interpoker 1-2, bordet är relativt tight för att vara 1-2 FL. Jag multitablar så har ingen solid read på motståndarna.

 

 

Texas Hold'em Limit ($1/$2) - 2004/12/08 - 14:03:37 (EST)

----- HOLE CARDS -----

dealt to Hero [Ah Qs]

Cakke1: folds

Maclean: folds

AlKey: folds

borga: calls $1

Joshu0405: folds

Hero: raises $2

Johntc: folds

Iggy23: folds

yizo: folds

DrThrax: calls $1

borga: raises $2

Hero: calls $1

DrThrax: calls $1

 

En limpare och jag höjer för value, köpa position, isolering och alla andra bra saker. Jag blir inte riktigt klok på limp-reraisen. Normalt så betyder det en bra hand men online vet man inte så noga.

 

 

----- FLOP ----- [Kh Ac 2c]

DrThrax: checks

yizo leaves the table

borga: bets $1

Hero: raises $2

DrThrax: folds

borga: raises $2

Hero: calls $1

 

Prick! Raise, raise, raise sjunger i skallen. När han trebettar så tänker jag att han kan ha:

A) Monster, AA/KK/AK

B) En hand jag dominerar, AJ/AT eller liknande.

C) En ren "bluff", TT/JJ eller något och är för envis för att folda.

 

Jag går in i call mode med tanken att valuebeta om han checkar det allra minsta.

 

----- TURN ----- [Kh Ac 2c][8d]

borga: bets $2

Hero: calls $2

----- RIVER ----- [Kh Ac 2c 8d][5h]

borga: bets $2

Hero: calls $2

----- SHOW DOWN -----

borga: shows [Ad As] (Three of a kind, Aces, King high)

Hero: mucks hand (Ah Qs)

borga collected $22.50 from Main pot

 

 

Frågan är, kunde jag foldat?

Hade jag haft en solid read på motståndaren så kanske men svårt?

 

Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ställde frågan om vad limp-reraise betyder i en tråd för ett par veckor sen och de flesta som svarade verkade vara överens om att det väldigt ofta betyder AA. Jag skulle känt mig slagen med den floppen och hans re-raise. Om man inte vet tillräckligt mycket om spelaren för att avgöra om han är kapabel att spela en sämre hand på det viset tror jag att det ofta är rätt att släppa handen på floppen efter hans re-raise. (tyvärr är jag själv extremt dålig på att släppa handen i detta läge, men det är en annan historia)

 

Om han inte limp-raisat preflop hade jag nog kört på för fullt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte foldat men jag ser ingen anledning att höja på floppen. Ett rimligt antagande tycker jag är att han sitter på ett högt par, JJ-AA, och du förlorar egentligen på att raisa alla de händerna om han inte är en riktig station. En raise är egentligen bara bra mot ett dominerat ess och en draghand, och båda de händerna är ganska osannolika. Syna bara ner och checkar han rivern kan du beta. Checkar han turn är det ett svårt val mellan att checka efter honom och beta men jag lutar faktiskt åt att checka för att försöka få ett extra bet från JJ el. QQ på rivern och för att undvika en obehaglig check-raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...