ulaf Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 ** Game ID 522425632 starting - 2006-06-17 12:35:49 ** Aswani [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money - GRUFFER sitting in seat 1 with $95.22 [Dealer] - PiSiri sitting in seat 3 with $8.44 - hero sitting in seat 4 with $46.12 - melvinoflush sitting in seat 5 with $45.80 - winstonh sitting in seat 6 with $73.49 PiSiri posted the small blind - $0.25 hero posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to hero: J , Q melvinoflush raised - $1.00 winstonh folded GRUFFER raised - $2.00 PiSiri folded hero called - $2.00 melvinoflush called - $2.00 ** Dealing the flop: King , 10 , Ace hero? Kan jag ställa in här? Kan jag fa betalt av sämre händer? Citera
FordPrefect Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 vaddå nästöten?...nästnöten är om du har två ruter varav det högsta är Damen och det andra inte är knekten. Dessutom låter d väl dumt o ställa in med en stege utan ett ruter på handen med tre ruter på bordet. Citera
asken Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 nästnöten är om du har två ruter varav det högsta är Damen och det andra inte är knekten. Nej, då har man ju nöten. Citera
asken Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 nöten är ju royal Fast om man har Q ruter kan ju ingen annan ha en royal så. Citera
Henkeman Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 Har man Qx i ruter så kan ingen annan ha QJ i ruter (om man inte har flera ruter dam i leken, men då upptäcker man nog det eftersom det garanterat blir showdown) edit: jahapp, skriver man mer än en rad så kommer man visst sist. Citera
FordPrefect Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 nöten är ju royal Fast om man har Q ruter kan ju ingen annan ha en royal så. Jo men jag tänkte bara allmänt om man ser på korten vilka som är det bästa man kan ha Citera
Frege Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 Kan jag ställa in här? Kan jag fa betalt av sämre händer? Ja och ja. Däremot inget att rekommendera med tre spelare i potten. Men du kan med största sannorlikhet exkludera att GRUFFER har med tanke på hans miniraise. Vanliga händer du är uppe emot här är tvåpar eller set. Samtidigt kommer fi antagligen inte att lägga :Jw:/:Qd:. Citera
anegym Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 nöten är ju royal Jo, fast har man damen tillsammans med en annan ruter, har man ju garanterat bäst hand. Och är inte det definationen av en nöthand? Kommer floppen tex. 279 i klöver är ju nöten Ax i klöver... och inte bara AK klvöver, eller? Angående handen tycker jag det känns tveksamt att ställa in. Känns som att du får syna av bättre händer oftare än sämre. Du kommer i alla fall ofta förlora handen. Bättre enligt mig att beta kanse 1,5 gånger pott och sen ta beslutet om du blir raisad. Fördelen med det är ju att någon kan ställa med nötdraget.. Och det synar de knappast med.. Citera
asken Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 Jo men jag tänkte bara allmänt om man ser på korten vilka som är det bästa man kan ha Ja, skriv en sak och mena en annan, det är bra. Citera
emilio_15 Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 nöten är ju royal Jo, fast har man damen tillsammans med en annan ruter, har man ju garanterat bäst hand. Och är inte det definationen av en nöthand? Kommer floppen tex. 279 i klöver är ju nöten Ax i klöver... och inte bara AK klvöver, eller? Angående handen tycker jag det känns tveksamt att ställa in. Känns som att du får syna av bättre händer oftare än sämre. Du kommer i alla fall ofta förlora handen. Bättre enligt mig att beta kanse 1,5 gånger pott och sen ta beslutet om du blir raisad. Fördelen med det är ju att någon kan ställa med nötdraget.. Och det synar de knappast med.. Det är ju skillnad med AK i klöver som t.o.m är SÄMRE eftersom det är mindre chans att någon annan har en hög förg. Citera
Hume Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 Potten är $6 och du vill ställa in med $44, alltså 7x potstorleken. Urk Att ställa här känns ungefär som att ställa preflop med AA efter några limpare för att man är rädd att bli utdragen. Visst, du lär inte bli utdragen speciellt ofta, men du maximerar inte heller ditt EV på handen. Citera
richardd Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 Tycker en check-raise sitter fint här, kom dock ihåg att alla ess och ruter dödar din hand brutalt. Fi synar troligtvis checkraisen med Q , AK och alla set. Citera
ulaf Postad 18 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 18 Juni , 2006 Bravo lither, GRUFFER hade AA och synade. Citera
ulaf Postad 18 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 18 Juni , 2006 Förlat den daliga terminologin. Citera
MacDaddy Postad 18 Juni , 2006 Rapport Postad 18 Juni , 2006 Folk spelar höga kort. de 2 högsta ruter korten är ute vilket gör det mkt möjligt att ingen ens har ngn ruter. Ingen har dig slagen iaf. Citera
jeneqvist Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Jag undrar mest vad du gör i handen preflop efter raise och reraise? Känns som även om det massageraisas så finns väl risken för en ytterligare res efter din flatsyn? Citera
brut Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Först kan vi konstatera att du med väldigt stor sannolikhet leder säkert mellen 95-100% av gångerna beroende på vilka starthänder fi spelar så här med preflopp. Så det är ett solklart EV+ att ställa även om fi bara synar med färg och split. Nu kommer sannolikt fi att syna med AQ,AJ,QQ,JJ med .Vidare set och ev 2par. Samt förståss QJ och färg. Jag är övertygad om att man får mycket bättre betalt av dessa händer om man ställer. AQ,AJ,QQ,JJ foldar ofta på turn om de missade. Samtidigt som att alla andra svaga händer som innehåller en ruter måste folda redan på floppen (det är inte bra med rundcheck mot dem). Citera
ulaf Postad 19 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2006 Jag undrar mest vad du gör i handen preflop efter raise och reraise? Känns som även om det massageraisas så finns väl risken för en ytterligare res efter din flatsyn? För mig var synen pf ganska solklar. Raisen och reraisen är tva miniraisar, dvs värdet av en normal raise, plus att jag far implicita odds eftersom fi kan komma att känna sig mer potcomittad när han reraisat pf. Risken är förstas att jag hamnar klämd i nat miniraisekrig men det finns sämre händer än QJs att ha i det läget. Citera
Recommended Posts