Gå till innehåll

ARTIKEL: Johansson tiltar Hellmuth på WPT Paris


MajkTheBike

Recommended Posts

Tycker ofta att Phil Hellmuth spelar weaktight. Hans storhetstid är förbi, tror han fick rätt så mcyklet respekt förrut när han höjde, folk slängde händerna och lät han få potten. Men nu ser alla värde i att spela mot han, eftersom han så lätt tiltar och spelar weaktight.

Tittar bara på high stakes poker avsnitten.... där spelar han som en förstaklassig FISK!

 

Han höjer och får folk att slänga händerna. Han är weaktight. Jag får inte ihop det.

 

Han verkar vara en fisk i riktigt höga och hårda cashgames, ja, men han är fortfarande en briljant turneringsspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tror jag skrev i en liknande tråd förrut. Hur fasen får man 9 (NIO, inte en o en halv, inte 2, inte som våra 0 utan NIO) wsop bracelets om man inte är en av världens bästa turneringspelare?

 

Jag tycker själv inte alls om Hellmuth men det beror snarare på hans utspel i media om hans egen storhet än på något annat. Han är säkerligen inte så bra som han tror, eller snarare så är nog inte alla så dåliga som han verkar vilja tro.

 

Jag skulle lätt kasta iväg min BR för o få hans turnerings skills och erfarenhet.

 

tjipp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen har sagt att han är fisk i turneringsspel heller, där är han erkänt en av de bästa.

 

sen är han ju naturligtvis inte fisk i cashgame heller förutom bland eliten av eliten.

 

Jag tycker ändå flera här har gett uttryck för att han skulle vara fiskig i största allmänhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen har sagt att han är fisk i turneringsspel heller, där är han erkänt en av de bästa.

 

sen är han ju naturligtvis inte fisk i cashgame heller förutom bland eliten av eliten.

 

Jag tycker ändå flera här har gett uttryck för att han skulle vara fiskig i största allmänhet.

 

avundsjuka och okunskap. speciellt eftersom killen inte är så lätt att tycka om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de är lätt att se honom som dålig när han ibland har lite otur och råtiltar..men även om man ser vilka spelare som sitter vid high stakes poker cash game:et, hur lätt är det egentligen och vinna där? vi har världens bästa turnerings och cashgame spelare samlade vid ett bord...att va riktigt bra räcker inte långt, man måste va master!

 

även om ja hatar hellmuth som person så vet ja att han krossar hur många bra spelare som helst både i cashgame och turneringar...har man 9 armband har man anledning och vara självgod!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen har sagt att han är fisk i turneringsspel heller, där är han erkänt en av de bästa.

 

sen är han ju naturligtvis inte fisk i cashgame heller förutom bland eliten av eliten.

 

Jag tycker ändå flera här har gett uttryck för att han skulle vara fiskig i största allmänhet.

 

avundsjuka och okunskap. speciellt eftersom killen inte är så lätt att tycka om.

 

Han är ju aslätt att tycka om. Det finns inget bättre än att se honom fumla in pengarna efter att någon har gått all in mot honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tycker inte att mediabilden av Hellmuth är snedvriden?

Jo, jag tycker att han är grymt övervärderad i media. I pokerspelarkretsar kanske han är undervärderad, det vet jag inte. Jag vet dock att han inte direkt är fruktad i highlimitkretsar, och detsamma gäller väl Harrington. Plus att det finns många publicerade exempel på när Hellmuth gör idiotspel och idiotresonemang. Misstänker också att en rejäl del av hans inkomster kommer från delägande i UB, men det är inget jag har alls bekräftat.

 

Han är säkert bra på en del grejer, men det är en jäkla skillnad på att vara bra och bäst i världen.

 

Angående antalet WSOP-titlar. HAN SPELAR FÖR FAN VARENDA JÄVLA TÄVLING SOM GÅR!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående antalet WSOP-titlar. HAN SPELAR FÖR FAN VARENDA JÄVLA TÄVLING SOM GÅR!

 

Jo det är klart, Då är det ju en baggis. Jag hoppas du spelar varje Söndagsturre som går, jag menar om ett par år kommer du ju spelat in x antal mille dollar på det även om du inte är lika bra (dålig?!) som Hellmuth . ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående antalet WSOP-titlar. HAN SPELAR FÖR FAN VARENDA JÄVLA TÄVLING SOM GÅR!

 

Jo det är klart, Då är det ju en baggis. Jag hoppas du spelar varje Söndagsturre som går, jag menar om ett par år kommer du ju spelat in x antal mille dollar på det även om du inte är lika bra (dålig?!) som Hellmuth . ;)

 

 

alla wsop-armband väger ju inte lika tungt, tex 1500dollar inköp.

 

men http://pokerdb.thehendonmob.com/player.php?a=r&n=117

 

kass?

 

 

Prize Money All Time 2006 2005 2004 2003

World $ 6,685,451 $ 81,500 $ 845,810 $ 96,441 $ 1,160,832

The Americas $ 6,516,681 $ 58,585 $ 845,810 $ 96,441 $ 1,160,832

Europe $ 106,370 $ 22,915 - - -

Oceania - - - - -

 

Ranking List

WSOP 2005 Number of Cashes 47th

All Time List 3rd

2005 Money List 53rd

WSOP All Time Money List 6th

2003 Money List 5th

WSOP 2005 Money List 218th

WSOP Bracelets 9

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, dra ifrån startavgifterna från alla turrar han spelat så kan vi ju snacka.

 

Eller ska jag slänga upp alla potter jag vunnit i cashgame för att imponera?

 

Plus att det inte är så där väldigt imponerande att vara den bästa ur en stor grupp i efterhand. Om ni vill snacka bet om Hellmuths prestation i kommande WSOP så är jag däremot intresserad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, dra ifrån startavgifterna från alla turrar han spelat så kan vi ju snacka.

 

Eller ska jag slänga upp alla potter jag vunnit i cashgame för att imponera?

 

Plus att det inte är så där väldigt imponerande att vara den bästa ur en stor grupp i efterhand. Om ni vill snacka bet om Hellmuths prestation i kommande WSOP så är jag däremot intresserad

 

 

bättre än dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, dra ifrån startavgifterna från alla turrar han spelat så kan vi ju snacka.

 

Eller ska jag slänga upp alla potter jag vunnit i cashgame för att imponera?

 

Plus att det inte är så där väldigt imponerande att vara den bästa ur en stor grupp i efterhand. Om ni vill snacka bet om Hellmuths prestation i kommande WSOP så är jag däremot intresserad

 

Nej det är ju mycket mer imponerande att vara den bästa ur en liten grupp :| Helst 9 ggr?

 

Angående bet om kommande WSOP så var det ju lite smålarvigt. Jag ger dig 10.000 - 1 i odds på EN av dig vald spelare till nästa WSOP och du måste satsa minst 10.000$. Taget?

 

EDIT: Om det känns för oseriöst kan du själv välja insats (dock minimum 1500$) och ett odds som du tycker är värt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bättre än dig?

Ja antagligen. Iofs om du vill beta vem av oss som tjänar mest pengar i ett givet event kan jag vara intresserad. Enkelt bet på 1:1.*

 

Nej det är ju mycket mer imponerande att vara den bästa ur en liten grupp :| Helst 9 ggr?

Ok. Jag var otydlig. Om en apa ur en grupp på ett oändligt antal apor skriver Oddysén så är det inte särskilt imponernade, om en apa ur en grupp på nio apor skriver Odyssén så är det jäkligt imponerande.

 

Alltså, om man inte på förhand specificerat vilken spelare man vill titta på så blir det inte särskilt intressant med någon som gör jättevinster eftersom det bara visar på vem som har mest tur.

 

Säg att du har en grupp på 10000 slantsinglare. Visst kommer den som presterar bäst över 1000 singlingar ha ett exceptionellt resultat, men det är inte direkt något imponerande. Liknande resonemang passar förresten utmärkt på fondkommisionärer och liknande folk.

 

Se även: http://en.wikipedia.org/wiki/Survivorship_bias

 

Och kom nu inte och säg att Hellmuth blivit utpekad tidigt i sin karriär och därmed är speciell. Det har hänt jättemånga spelare som idag är bustade eller i vart fall inte längre hörs av.

 

Jag ger dig 10.000 - 1 i odds på EN av dig vald spelare till nästa WSOP och du måste satsa minst 10.000$. Taget?

Är du villig att låsa upp $100,000,000 hos tredje part, så visst. Då säljer jag bara andelar till andra och så sätter vi allt på Phil Ivey. Kanske inte riktigt kellyrätt betande, men jag kan säkert hitta tio lirare som är villiga att riskera $1k var för $10M. Även om du skulle diska det så kan jag tänka mig att riskera $10k för $100M, men då måste det ju vara klart att jag får pengarna vid vinst.

 

Mer seriöst så var jag intresserad av andra sorters propbet involverande Hellmuth. Eg välj ett par tävlingar och 1:1-bet på finalbord samt liknande. Kom med förslag så tittar jag gärna på det.

 

*För er som är lite långsamma så ställer jag antagligen inte upp i något WSOP-event utan satsar helt enkelt på sannolikheten att Hellmuth i ett enskilt event cashar är under 50%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker Supertequila sammanfattar Phil rätt så bra i TV:High Stakes Poker tråden.

 

Supertequila

Hellmuth däremot har stannat upp i sin utveckling för länge sen. Det han gör är inte längre inlärning utan upprepning. Han ser sig själv som världens bästa spelare och känner inte att någon annan kan lära honom något nytt.

 

Doyle sa vid ett tillfälle att han önskar att han var lika bra som Hellmuth tyckte att han själv var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och "The Magician" sa ungefär; Tur att det finns tur, annars skulle bara Phil vinna hela tiden.

Ja, det var ju inte ett stänk sarkasm i den kommentaren...

 

Det är ju Phil själv som fällt den kommentaren efter att ha blivit utdragen ur en stor turnering (kommer inte ihåg vilken). Grabben är kanske inte ödmjuk men riktigt underhållande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ger dig 10.000 - 1 i odds på EN av dig vald spelare till nästa WSOP och du måste satsa minst 10.000$. Taget?

 

Ehm.. vad menar du? Om du verkligen menar att man får välja en spelare, satsa X på att denne vinner WSOP och få 10.000X om denne gör det - så ja, jag är på, och gärna för en halvmiljon SEK eller så. Men det kan du väl ändå inte ha menat, eller?

 

(Planen är givetvis att ta Ivey och sen låta folk beta mot mig på att han vinner till betydligt lägre odds, t.ex. via Betfair.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför är det så svårt att erkänna att han är en av dom största?

För att han inte är det.

 

Visst han har spelat många turneringar, men han levererar ju också. Det finns svart på vitt

Men det gör han ju inte. Om du inte alls fattar varians och hur turneringsspelandet ser ut så är det nog bäst att du inte uttalar dig här, för du har ingen koll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför är det så svårt att erkänna att han är en av dom största?

För att han inte är det.

 

Visst han har spelat många turneringar, men han levererar ju också. Det finns svart på vitt

Men det gör han ju inte. Om du inte alls fattar varians och hur turneringsspelandet ser ut så är det nog bäst att du inte uttalar dig här, för du har ingen koll.

 

 

tror du han går minus då? hur många turneringar borde han vinna för att du ska tycka det är bra?

 

säg någon som har bra resultat annars då(läste negreanus sjukt bra statistik för ett tag sedan)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror du han går minus då?

Nej det tror jag inte. Och det är i vart fall inget vi får reda på iom att vi bara får veta tävlingarna han cashar i.

 

Jag tror att han är enormt övervärderad av allmänheten (såsom alla kända turneringsspelare) och att resultat säger extremt lite om väntvärde i turneringar. Enbart plusresultaten säger nästan inget alls.

 

Jag har ingen särskilt precis uppfattning om hur exempelvis Hellmuth kommer prestera, men jag kan nästan garantera att den är bra mycket mer konservativ än de flesta andras uppfattningar. Hence är det troligt att jag kan tänka mig betförslag från Hellmuthfantaster, men det är inget jag kommer lägga särskilt stor tid på att utforma. Mycket för att Hellmuthfantaster i allmänhet inte verkar ha så mycket pengar att beta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...