Preder Postad 15 Juni , 2006 Rapport Postad 15 Juni , 2006 Har börjat på .02-.04 och försöker följa bankrullekraven slaviskt, vilket jag lyckats med sedan min senaste insättning. ($50). Skall snart upp till .05-.10 och undrar nu om spelet skiljer sig nånting? Har ju själv svårt att spela på denna nivå, för det "kittlar" inte ekomnomiskt, så jag försöker tänka i siffror istället för $. Kan det finnas riktigt kassa spelare som spelar på högre nivåer för att det blir för trist med "småpengar? Ska jag anpassa spelet på något sätt när jag går upp i nivå? Citera
JohnH Postad 15 Juni , 2006 Rapport Postad 15 Juni , 2006 Det finns riktigt kassa på väldigt höga nivåer. Sedan kan det bero på vilken tid på dygnet som dina motspelare är inne.. en del tycker det är skitkul att spela full --> inte det optimala spelet. Men generellt så är det bättre spelare ju högre du kommer. men jag tror inte du ser någon direkt skillnad på spelet på din nya nivå du ska till... mer att dom råkade ha en större rulle från början eller trolgen skiter i att ha money management. Det komemr nog gå väl om då låter bli o skotta! Lycka till! Citera
cazacu Postad 15 Juni , 2006 Rapport Postad 15 Juni , 2006 jaa, de flesta lirar väl 0.25/0.50 för där börjar d bli lite mer pengar, uselt motstånd om du spelar fokuserad me abc poker. Citera
scouserandy Postad 15 Juni , 2006 Rapport Postad 15 Juni , 2006 Tycker inte att det är så speciellt stor skillnad på spelarna upp till NL 2/4. Högre har jag inte rulle för men alldeles säkert suger många spelare där även getballe. Citera
DrRoland Postad 15 Juni , 2006 Rapport Postad 15 Juni , 2006 Själv tycker jag det är svårare att slå 0,02/0,04 än 0,05/0,10 ( spelar dock i stort sett aldrig 0,02/0,04). Tror att det är fler med kort rulle som spelar 0,02/0,04 därav det mkt snålare spelet Citera
dalsten Postad 16 Juni , 2006 Rapport Postad 16 Juni , 2006 Såg följande hand utspelas idag på ett sh NL1000euro på B2B. Blinds E5/10, brax E360 (shortstack), karp E650. Brax höjer till 20, karp reraise 40, brax syn. Pot E95. Flop , brax all in! Karp syyyyyyn, turn river , brax visar karp visar - en bluffsyn!! Ingen förbättrade handen så short brax vinner potten och dubblar. Vi snackar tusenlappar, bägge två blev senare hajmat. Citera
Cleburne Postad 16 Juni , 2006 Rapport Postad 16 Juni , 2006 Såg följande hand utspelas idag på ett sh NL1000euro på B2B. Blinds E5/10, brax E360 (shortstack), karp E650. Brax höjer till 20, karp reraise 40, brax syn. Pot E95. Flop , brax all in! Karp syyyyyyn, turn river , brax visar karp visar - en bluffsyn!! Ingen förbättrade handen så short brax vinner potten och dubblar. Vi snackar tusenlappar, bägge två blev senare hajmat. Det är ju ingen bluffsyn. Han har runner runner stegdrag + pardrag. Citera
zasabi Postad 16 Juni , 2006 Rapport Postad 16 Juni , 2006 + pardrag. måste börja räkna in den när jag bluffsynar ... Citera
The__muse Postad 16 Juni , 2006 Rapport Postad 16 Juni , 2006 + pardrag. måste börja räkna in den när jag bluffsynar ... LOOOOL Citera
vetgirig Postad 16 Juni , 2006 Rapport Postad 16 Juni , 2006 + pardrag. måste börja räkna in den när jag bluffsynar ... LOOOOL Pardrag är faktiskt 6 outs - inte att fnysa åt. Citera
dalsten Postad 16 Juni , 2006 Rapport Postad 16 Juni , 2006 Det är ju ingen bluffsyn. Han har runner runner stegdrag + pardrag. Suck, ingen visad förståelse som vanligt. Alltid skall pf:are leta små saker att anmärka på, denna gång helt utan tecken på ironi. Ok låt så vara att det aldrig är en bluffsyn om man har outs, alltså gör det spelet innan river ligger och FI betat. Kontentan är att du inte borde få spela på detta sätt. Tänk på att killen riskerar -och föga förvånande förlorar- E320 med detta spel, straffbart! Att hitta syn under dessa förhållanden med pardrag och runrun stegdrag helt utan en FÄRDIG hand kallade jag bluffsyn. Kolla på Mexico-Angola nu vetja Citera
Recommended Posts