Gå till innehåll

Datorproblem, seg surf och LAN!


kauppinen

Recommended Posts

Blir galen på detta problem :evil:

 

Har telias 8mbit Adsl.

 

Nu i 4-5 dar så går surfandet väldigt segt, likaså om man ska föra över filer mellan datorerna. Däremot så funkar nerladdning av filer ypperligt från WWW.

 

När jag ska gå in på en sida så kan browsern stå still i några sekunder sen börjar den ladda ner sidan med en hastighet av 3-8 kb/s. Ibland får jag network error och ibland så kommer sidan upp direkt med en hög hastighet för att sen gå ner på 3-8 kb/s. Allt detta på samma sida.

Det händer väl att sidan dyker upp direkt som den ska, men väldigt sällan. Så här ostabilt surf hade jag inte ens när jag körde med uppringt internet.

 

När jag använder Opera så ser jag ibland meddelandet Request queued i status fliken.

 

Detta problem uppstod på bägge datorerna samtidigt. Jag har kört adaware och antivirus utan att något hittas.

Har provat 2 olika adsl modem med samma resultat. och enligt Telia så är det inget fel på deras DSN servrar utan att felet ligger i våra datorer.

 

Någon som kan ha en aning om var felet ligger ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten update.

 

Efter att försökt hitta felet, och gett upp så händer detta:

 

Helt plötsligt försvinner uppkopplingen helt i ett par minuter och efter att det funkar igen så funkar allt som det ska.

 

Med andra ord så måste det ha varit fel hos telia någonstans, jaja skönt att allt funkar nu iallfall :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...