Gäst Postad 14 Juni , 2006 Rapport Postad 14 Juni , 2006 Jag har tidigare spelat en hel del HU SnG och de senaste dagarna har jag tagit upp det projektet igen, till viss del för att få lite variation från FL nötandet. Det jag undrar är vad skillnaderna är mellan HU SnG och NL CG HU. De uppenbara skillnaderna är såklart rebuys i CG och ingen ökning av blindsnivån. Det jag menar med frågan är vad som skiljer sig i spelsätt mellan de olika varianterna. I och med att jag spelat ytterst lite CG HU så har jag svårt att ge exempel på vad jag menar, men jag tror ni förstår. Tack på förhand! Citera
Cyntax Postad 15 Juni , 2006 Rapport Postad 15 Juni , 2006 Jag är absolut ingen expert, har bara spelat ca 100 HU/sng $€5->20. Iaf. tycker jag det verkar som att man i en sng är mycket lösare. I CG är "värdet" på chipsen ett annat. Gdailys artikel Citera
Grillkrydda Postad 17 Juni , 2006 Rapport Postad 17 Juni , 2006 Tightare i cash game jämfört med tidigt i en SNG pga rake:n. Mer "dynamiskt" spel i CG, en misslyckad bluff kan ge värde senare. SNG:n är oftast slut ett par händer efter den misslyckade bluffen. Fler bluffar i CG mot somliga som är rädda om sina pengar. Mer fokus i CG på att få moståndaren på tilt. Limp-raise suger oftast i CG. De riktigt desperata spelar inte SNG, inte heller de mest korkade. SNG:s är tråkiga. Citera
Recommended Posts