Gå till innehåll

NLT - AQ blir top2par, fold?


ski_punk

Recommended Posts

Seat 2: britton_88 ($5.75 in chips)

Seat 3: cookereh ($43.15 in chips)

Seat 4: Mr Sparrow ($2.75 in chips)

Seat 5: awannabe x ($55.55 in chips)

Seat 6: chriscream ($25.80 in chips)

Seat 9: Hero [ AS,QH ] ($26.85 in chips)

ANTES/BLINDS

britton_88 posts blind ($0.15), cookereh posts blind ($0.25).

 

PRE-FLOP

Mr Sparrow folds, awannabe x folds, chriscream calls $0.25, Hero bets $1, britton_88 folds, cookereh calls $0.75, chriscream calls $0.75.

 

FLOP [board cards QC,3C,4C ]

cookereh checks, chriscream checks, Hero bets $2.50, cookereh calls $2.50, chriscream folds.

 

TURN [board cards QC,3C,4C,8S ]

cookereh checks, Hero bets $5, cookereh bets $10, Hero calls $5.

 

Här blir det lurigt. En sån check-raise känns som minst 2par. Synen här känns fel... Höj eller fold kanske? Syn känns vekt, river blir svårspelad då.

 

RIVER [board cards QC,3C,4C,8S,AD ]

cookereh bets $15, Hero calls $13.35 and is all-in.

 

Hade river blankat här så hade folden vatt jättelätt, nu träffar jag top2par, och helt plötsligt blir den svårare, samtidigt är ett Set eller floppad färg nått som känns ganska rimligt? Bör man kunna ge Fi creds för minst ett set på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut som en typisk mjölkning. Hade antingen kört fold eller all-in på turn beroende på read o känsla. Nuförtiden lägger jag faktiskt de flesta sådana lägen. Men då lirar jag på svenska spel oxå o där tar motståndarna _aldrig_ initiativet om de inte har superkort o märker att du inte kommer hamna all in om de inte gör nått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Här blir det lurigt. En sån check-raise känns som minst 2par. Synen här känns fel... Höj eller fold kanske? Syn känns vekt, river blir svårspelad då.

 

Frågan e ju iof vilket j-vla 2par han ska sitta på?

Qx eller 8x känns inte direkt troligt snarare set eller floppad färg i så fall...

Detta gör att du förmodligen inte förändrar läget i handen pga river även om nerkärningsfaktorn i handen stiger avsevärt, jag säger make up your mind på turn! (hade nog prob kastat själv på turn men lite olika.)

 

Aja vad höll nu Fi?

 

/vimpan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yeah så här i efterhand känns folden på turn rätt given, om jag inte hade spelat mot nån polare eller nått som man känner utan o innan.

 

Självklart floppa han färgen. Sånt är svårt att ge nån creds för, hur ofta händer det egentligen??

 

SHOWDOWN

cookereh shows [ 9C,KC ]

Hero shows [ AS,QH ]

cookereh wins $56.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där får du gärna utveckla, för jag förstår inte vad du menar med att procenten ökar massor...

 

Om du spelar som att sannolikheten att han har färg 0.84% av gångerna innebär ju det att du aldrig bör sätta han på färgen. Han har den ju bara knappt en gång på hundra. Eftersom han spelar som han gör kan du utesluta en mängd händer för han och därför är sannolikheten att han har färgen när han reraisar turn betydligt större än 0,84.

 

Det är ungefär som du frågar "Hur stor är sannolikheten att någon har AA eller KK när jag har QQ prf" Den är inte så stor. Men om en person reraisar dig allin ökar den ju kraftigt.. Förutsatt att han inte alltid gör så med vilka kort som helst.

 

EDIT

Dessutom är det ju som sagts så att floppen kommit enfärgad. Sannolikheten att han floppat färgen är ju då = Sannolikheten att han fått två klöver prf när det ligger tre klöver på bordet = 10/49*9/48= 3,8%

 

Den sannolikheten ökar i och med den action som kommer pga det jag förklarade i början..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart floppa han färgen. Sånt är svårt att ge nån creds för, hur ofta händer det egentligen??

 

Jo det är ju sant, men nu var ju frågan hur stor sannolikhet att han floppar färgen var. Det går ju att beräkna.

Sen att chansen ökar att han faktiskt floppade färgen i.o.m att han spelar som han gör håller jag med om.

Men då får vi ju göra en uppskattning av vad vi tror sannolikheten är att han har färgen, sånt att svårt att svara på om man inte vet något om motståndaren, hur han spelat tidigare osv.

 

Sen har du fel när du räknar sannolikhet, du förutsätter ju att du delar ut 2 hålkort ur en kortlek som innehåller 49 kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart floppa han färgen. Sånt är svårt att ge nån creds för, hur ofta händer det egentligen??

 

Sen har du fel när du räknar sannolikhet, du förutsätter ju att du delar ut 2 hålkort ur en kortlek som innehåller 49 kort.

 

Jag räknar med 49 kort eftersom tre kort är synliga. De på floppen. Om man har kollat på sin egna kort ska man däremot räkna bort dem också. Där gjorde jag fel.Har man en klöver minskar ju sannolikheten att han har två.

 

Om man inte har en klöver på hand 10/47 *9/46

Har man en klöver blir det 9/47 * 8/46

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...