Gå till innehåll

100.000kr "Freeroll" i Motala 8/7!


optlagony

Recommended Posts

Swalling

 

Tror inte direkt det gillas att anordna turneringar där pengar är involverade för folk under 18. Samt är det en freeroll så ger ju inte sponsorn pengar enbart för den goda sakens skull utan för reklam, och det är ju dumt att spendara pengar på reklam på en målgrupp som ej får bli kunder...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vi ger trotts allt bort 100.000kr och trodde att detta skulle uppskattas bland pokerspelare.

Nä det gör ni inte. Oavsett vilket så kräver ni en motprestation, och det är ju så klart helt ok, men ni ger ju inte bort pengarna utan investerar dem i hopp om vinst. För att inte tala om att jag är säker på att det är siten som står för pengarna och ni bara är mellanhand.

 

Som sagt, inget fel i det, men det är ju inte ren välgörenhet. Särskilt som det rör sig om lite drygt 30k rakeade händer för hela turneringen, och jag har en känsla av att totalraken där uppgår till över 100kkr.

 

Orkar inte räkna på vad det motsvarar, men i förhållande till arbetsinsats tror jag inte att det är någon exceptionell bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick besked om att dom som anmält sitt intresse till att vara med i TellPoker team måste rejka 1500 händer mellan vissa datum. Sedan får 20 spelare av dom bäst placerade i Freerollen plats i TellPokerTeam. Jag har säkert inte all fakta men optlagony kommer säkert med mer info snarast. Turneringen startar den 8 juli. Verkar vara en sjysst klubb!

 

Lycka till ni som ska dit! Vill någon ner 1 vecka tidigare så kan ev skjuts ordnas för att dela på soppan. Åker från Norra Stockholm!

 

Lycka till med rivern! :roll:

 

Champ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en fråga bara. . på eran hemsida står det:

 

"Medlemskap krävs för att få deltaga i Klubblives träffar, Medlemsavgiften är för närvarande 500 kr/år och medlemskapet gäller för ett år"

 

Gäller detta även för freerollen?

 

Ja, vilket det även står på första sidan.

 

65 000 bara i medlemsavgifter, denna "freerollen" verkar vara en bra investering för Klubb Live

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle uppskatta om du däremot inte uttalade dig om bedrägeri innan du vet bättre. Det är en ganska grov anklagelse som vi tar alvarligt på.

 

 

Om man inte vill ha såna anklagelser går det ju ganska bra att gå ut med all information först.

 

Att det är så himla svårt att administrera platser för 90 pers tror jag förövrigt inte på en sekund på.

Mitt tips: Ni vill att en massa personer ska spela 300 raked hands (och lite fler såklart) i tron om att kunna få en plats. Medans det sedan länge varit fullt...

Överlag vekrar detta ha skötts uselt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle uppskatta om du däremot inte uttalade dig om bedrägeri innan du vet bättre. Det är en ganska grov anklagelse som vi tar alvarligt på.

 

 

Om man inte vill ha såna anklagelser går det ju ganska bra att gå ut med all information först.

 

Att det är så himla svårt att administrera platser för 90 pers tror jag förövrigt inte på en sekund på.

Mitt tips: Ni vill att en massa personer ska spela 300 raked hands :shock: (och lite fler såklart) i tron om att kunna få en plats. Medans det sedan länge varit fullt...

:shock: Överlag vekrar detta ha skötts uselt

 

Jag såg följande angående rakade händer> Citat optlagony>

 

Det som står om att man måste rejka händer har vi tagit bort. Tyvärr gick informationen ut till ca 6-7 av de som anmält sig. De som pratat med mig har fått rätt information. De som fått ett extra mail av info@klubblive.com har fått fel. Vi ber om ursäkt för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att kommentera 2 kreativa inläggen i den här tråden:

 

Som Hjort nämner ser vi självklart kostnaden som en investering eftersom vi hoppas kunna få igång spel på klubben.

De val vi hade var att ha en invigningsturnering med 1.000kr inköp och kanske lite added cash. Men vi trodde att det skulle bli mer uppskattat om vi har en turnering utan inköp. Rejkhänder eller ej, borde det vara mer attraktivt än att köpa in sig.

 

Som gdaily sa är allt helt frivilligt. Ni som inte gillar förutsättningarna behöver inte bry sig om att anmäla sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De från pokerforum.nu som fått plats i turneringen är:

 

swedeking76

djens

herrdaniel

champ

fhaugen

manu2k

aliennation

Lucky_Girl

jimpa_fu

rollon

voldemort

TT_King

MrGamma

Trapz

velkton

rajrajrippe

DJ_Latino_

No1jkpg

mrdawwe

darkfolder

OMGWTF72o

persbrandt

pay87

 

Ni kommer få PM eller e-mail under morgondagen med mer information.

Om ni inte har möjlighet att komma är det viktigt att ni säger till om detta.

 

Obs. Detta är inte pf nick utan de nick ni registrerat. Det kan även dyka upp fler namn framöver...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Champ har helt rätt!

 

Det finns inget krav på att spela rejkhänder.

Jag har skrivit det tidigare i tråden men snerki verkar inte ha läst...

 

Jag läste, men det var ju inte precis självklart vad som hade hänt.

 

"Det som står om att man måste rejka händer har vi tagit bort"

 

Ni har alltså tagit bort det som står...? Texten alltså? I mailet. I det mailet som blev rätt eller fel? Tycker du att det är konstigt att man missförstår när det tar ett dussin inlägg att ut fulla informationen?

 

Om du ville vara något sånär tydlig så hade du ju skivit: Kravet på att rejka händer gäller inte längre, t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har jag fått en plats eller? jag reggade mig med: OMGWTF27o. men där står de -----72o. Är de nån annan eller va de felskrivet av dig?

 

Jodå, det är du. Felskrivet av mig. PM:a mig om du inte vill komma. Du var ju lite skeptisk i början...

 

Det kommer dyka upp lite fler namn allt eftersom... Ni som ansökt men inte är med på listan är inte körda än. Jag måste bara reda ut vilka personer som kommer från vilka forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska ner til Östergötland den 30e imorgon Fredag om någon vil åka med. Delar soppan! Jag åker på förmiddagen, ca 11-12:00

 

Du borde nog skriva var du ska åka ifrån också :)

-------------------------------------------------------------------------------------

 

Förövrigt, Hur många från pokerforum är det som ska dit egentligen? Blir det 100 PF:are eller finns det folk från annat håll, Nån som vet? Jag ska iaf dit :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...