SethCohen Postad 14 Juni , 2006 Rapport Postad 14 Juni , 2006 Åkte precis ur en 10$Rebuy MTT 10, får pris och åkte på 10e plats då jag gick ca +-0. Och det jag vill komma till är mitt otroligt fega spel. Jag hade runt 20k då blindarna vad runt 600-1200, och 13 pers kvar. Alla andra hade ca 30k+ och det fanns någon enstaka under mig. Jag ville ju inte åka ut precis innan finalbordet så jag började fega något så fruktansvärt. Fick inga händer som jag kunde trycka in med och det ena och det andra, och när jag väl hittade mig en drag hand check-synade ner den och prickade aldrig mitt drag och helt plötsligt var min stack under halv average. Hur ska man spela här? Jag foldade alla svaga A, kan man trycka med AJo? fick AJo två ggr, snodde blinds en gång och faktiskt foldade ena UTG. Kan man trycka med Kx eller Qx? Man vill ju komma till minst HU iaf och då måste man ha marker! Stacken kom ner till 13k och tillslut kom jag itm. Fick AsJs, hade 11k kvar, dubblade bb(!?!?!) fick syn av BB som hade mycket mer marker. flop kom 10s 9s 3x, han checkar, jag ställde in, han synade han visar J10 och jag är ute. Där vet jag att mitt spel är under all kritik men man blir så frustrerad när man har så pass lite erfarenhet som shortstack runt bubblan! Tips och tricks någon? Citera
JNL Postad 14 Juni , 2006 Rapport Postad 14 Juni , 2006 Det enklaste tipset borde väl vara att spela mer på position än kort. Sitter du på knappen eller cut off och är först in så höj. Du behöver inte ha kort att trycka med, det räcker med position. Folk i allmänhet är väl rätt fega på bubblan så det brukar gå att sno en hel del. AJo skulle jag vilja säga är en fold utg och en all in om du är först då du sitter sent. Citera
SethCohen Postad 14 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2006 Det enklaste tipset borde väl vara att spela mer på position än kort. Sitter du på knappen eller cut off och är först in så höj.sitter sent. Det gjorde jag med ett flertal gånger för att överleva, men när man har 14k, och de som sitter till höger om en har ca 30-40k så blir det svårt att sno, man blir direkt potcommmitad. Citera
lappmail Postad 14 Juni , 2006 Rapport Postad 14 Juni , 2006 Jag har själv varit i samma sits. När bubblan närmar sig är man ju såååå sugen på att komma ITM. Men rätt taktik är att spela för att vara topp 3. OAVSETT var bubbelplatsen är. (10, 20 eller 100) Då kommer du att spela mkt aggresivare, och de svaga (som du var denna gång) kommer att vika sig för ditt aggresiva spel. Det spelar ingen roll vilka 2 kort du raisar med för att stjäla blinds. Får du bara en syn mot dig så kan du ju 1. klonka på floppen 2. Continuebeta för att visa träffad flopp, 3. vika dig. Får du en all-in istället mot dig som verkar jobbig så lägg dig. De gånger som du kommer (högre ITM) kommer att väga upp alla dina precis-ITM. Jag var i samma sits i söndags i Partys 1.000.000$ gtd. Bubblan var 750e plats(300$) å jag kunde ha blindat ner mig till den platsen rätt komfortabeltl. Men alla slutade helt plötsligt att spela o bara vänta tiden ut (för att de andra låg-chipsarna) skulle åka ut före. Alla som höll på att tajma ut, var jag super aggresiv mot o stal blinds på blinds. Fick inte en enda syn o fortsatte så å blev tillslut 156a (1200$) Lycka till Citera
SethCohen Postad 14 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2006 Du verkar inte så dum som du ser ut på bilden din =) Nä men det är väl nog erfarenhet som slår in. Man får inte vara rädd att gå gult om man vill vinna. Det krävs väl ett par gånger att man är i den sitsen för att inte blir "rädd" för att trycka med vilka två kort. Får ta och spela en del andra turnerningar och spela bättre helt enkelt. Man lär sig något i varje turnerning man spelar! Citera
bandini Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 Att stjäla blinds är enligt mig och rätt många överskattat på lägre nivåer som typ 10 dollar och neråt. Det är många frirollsproffs/nybörjare som provar lyckan då och då och de har ingen foldknapp på sin skärm. Då är det jävligt jobbigt att försöka stjäla eftersom de stjäl tillbaks med en all in eller syn-syn-syn-klonk på river (eller pick one). Visst, många gånger slår du hans (enligt honom grymma) A8o med din A9o, men hur ofta är du villig att betala. Min erfarenhet är att det gäller att vara med med en hygglig stack, vilket man får genom att våga spela fler händer lite tidigare. Kanske efter nivå fyra. Med dina kunskaper kan du spela ut de flesta efter floppen. Alltså vänta inte alltid till bubblan med att spela aggressivt. Sverige-England 0-1, Trinidad&Tobago-Paraguay 7-1 Citera
Paterik Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 Jag hade runt 20k då blindarna vad runt 600-1200, och 13 pers kvar. Alla andra hade ca 30k+ och det fanns någon enstaka under mig. Jag ville ju inte åka ut precis innan finalbordet så jag började fega något så fruktansvärt. Fick inga händer som jag kunde trycka in med och det ena och det andra, och när jag väl hittade mig en drag hand check-synade ner den och prickade aldrig mitt drag och helt plötsligt var min stack under halv average. Hur ska man spela här? Jag foldade alla svaga A, kan man trycka med AJo? fick AJo två ggr, snodde blinds en gång och faktiskt foldade ena UTG. I det läget med en drag hand och du ligger runt average skulle du nog ha foldat, du ska absolut inte spela passivt och check-syna. Utan skulle nog hellre försöka semi-bluffa hem potten men folden ligger närmast till hands ändå. Är det knapert och blindsen äter upp dig kan det ju vara läge att sno blindsen då du får händer som AJo, då en hand som denna kan stå sig rätt bra. Risken med att låta bli att spela händer som AJo i det här skeendet av turnering är ju att du väntar för länge på en bättre hand och läge och tvingas gå allin med XX till slut. Mitt tips är iallafall att ge tusan i draghänder, alternativt semibluffa om du verkligen måste spela handen. Men skulle absolut aldrig check-syna. Spela aggresivt och sno blinds då du har läge och du tror att kortet även har en hyffsad chans att stå sig vid en eventuell syn. Är verkligen ingen expert, men tror inte jag är helt ut och cyklar. Lycka till i fortsättningen i alla fall! Citera
tip_ex33 Postad 7 Juli , 2006 Rapport Postad 7 Juli , 2006 När jag legat mkt nära ITM så har jag vid vissa tillfällen foldat både AK och KK pre-flop när jag haft höjningar, ibland kraftiga, emot mig. Detta för att det suttit andra i turneringen som bara klarar 1-2 varv till. Rätt eller fel, Det beror på vem man frågar och vilket mål man har med turneringen. På den lokala klubben där jag spelar fick jag ordentlig mothugg från flera spelare som ALDRIG hade foldat så starka händer pre-flop. Självklart så inser jag att det är top 3 som pengarna finns men när 40 får betalt och man har suttit i 4-5 timmar vägrar jag åka som nr.41. Citera
SethCohen Postad 8 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 8 Juli , 2006 Får väl forsätta på min egen.. Game #2931358004: Hold'em NL (800/1600) - 2006/07/08 - 00:48:23 (GMT) Table "Special £1500 GTD 2993437 - 1" Seat 4 is the button. Seat 4: bravheart (21866.28 in chips) Seat 6: Seth (12118.64 in chips) <---- Har precis halverat min stack mot en river färg mot just Chrisbart) Seat 7: Chrisbart (77183 in chips) <---- Har "mycket duktig" i min note.. han var stort sätt chipleader enda tills finalbordet, och han satt på min vänstra sida, vilket var enormt svårt att sno blinds och antar, och även att raisa honom. Seat 8: JungYong (30450.87 in chips) Seat 10: Stokkis (40439.01 in chips) Seth: posts the ante 200 Chrisbart: posts the ante 200 JungYong: posts the ante 200 Stokkis: posts the ante 200 bravheart: posts the ante 200 Seth: posts small blind 800 Chrisbart: posts big blind 1600 <----- Poten är värd mycket med alla antar och blinds, var tvungen till att få dom för att klara mig ----- HOLE CARDS ----- dealt to Seth [7c Ad] JungYong: folds Stokkis: folds bravheart: folds Seth: raises to 11918.64 and is all-in <---- Spelade för att vinna, inte för småpengarna Chrisbart: calls 10318.64 <---- Tog en stund men han synar med sin A5 ----- FLOP ----- [9s 5s 4d] ----- TURN ----- [9s 5s 4d][Qh] ----- RIVER ----- [9s 5s 4d Qh][2d] ----- SHOW DOWN ----- Seth: shows [7c Ad] (High Card Ace) Chrisbart: shows [Ah 5h] (A Pair of Fives, Ace high) Chrisbart collects 24837.28 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot 24837.28 Main pot 24837.28 Rake 0 Board [9s 5s 4d Qh 2d] Seat 6: Seth (small blind) showed [7c Ad] and lost Seat 7: Chrisbart (big blind) showed [Ah 5h] and won (24837.28) Här är ännu ett exempel, nu spelade jag absolut inte fegt utan jag spelade för att vinna, ITM bubblan låg på 30plats och 11an dubblade, vilket blev min placering. Ville så gärna komma högt, hade chipsen och hade en del reads. Här gör Chris en bra syn och med en stor portion tur så prickar han sin 3outare och bygger sin stack högst av alla. Men till min poäng: Hur ska man tackla detta när man suttit såå länge och kämpat sig för att se sig besegrad på 2 händer? Visst har man haft tur längs vägen men att åka på en sådan är bara riktigt otrevligt. Ettan fick väl en dryga 10kSEK och var så hungrig på dom! Är det inte rätt att ställa in på A7 där? Har en fråga på en tidigare hand (där jag förlorade mot färgen) som jag tror kostade mig min finalplats. Postar den här under Citera
SethCohen Postad 8 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 8 Juli , 2006 Ett par händer innan ovan! Seat 6: Seth (26318.64 in chips) <--- Knappen Seat 7: Chrisbart (69783 in chips) <--- Small Blind ----- HOLE CARDS ----- dealt to Seth [9c As] Seth: raises to 4000 <--- Min standard raise den blindsperioden Chrisbart: calls 3200 <--- Har synat mig förr men checkat flop och foldat på min bet. JungYong: folds ----- FLOP ----- [Qh 2d 3d] Chrisbart: checks Seth: checks <--- Okoncentrerad och kanske rädd för att inte tappa marker mot chipleadern? ----- TURN ----- [Qh 2d 3d][Qs] Chrisbart: bets 3200 Seth: calls 3200 <--- Var säker på att det var en bluff och att Ahög var den bästa handen. ----- RIVER ----- [Qh 2d 3d Qs][Ad] Chrisbart: bets 8000 Seth: calls 8000 <--- Yes A kom, men varför så stor bet? Bluffbet? Hade inte ens en tanke på färgen. ----- SHOW DOWN ----- Chrisbart: shows [7d Kd] (A Flush, Ace high) Seth: mucks hand [9c As] Chrisbart collects 33200 from Main pot ----- SUMMARY ----- Var det här jag tappade finalbordet? Nu i efterhand känns det som att jag spelade den här handen riktigt dåligt. Citera
Recommended Posts