NötTorsken Postad 14 Juni , 2006 Rapport Postad 14 Juni , 2006 Ja, vad ska man skriva då? Jag har hamnat i en downswing i mitt Texasspel och det är tungt att ta sig ur den. Jag har märkt att jag inte heller har den mentala rullen för NL100 där jag normalt härjar trots att jag har drygt 70 inköp. Jag tänkte lägga ned Texas för en tid eller eventuellt spela det lite granna vid sidan av det här projektet. För omväxlingens skull ska jag spela 7CS, ett spel jag aldrig spelat förrut, dock kommit i kontakt med i t.ex "Dagens fråga". Jag kan alltså reglerna men inget utöver det. Men jag ska försöka lära mig, dels genom spelande, dels genom läsande. Spelandet kommer ske på PartyPoker's lägsta 7CS bord, 0,5/1 med 0,25 i ante. Förrutom att jag spelar 7CS kommer dagboken inte vara något speciellt. Jag kommer ställa tonvis med fiskiga frågor. Pumpa med badbeat storys (om jag lyckas upptäcka att jag blivit badbeatad). Lägga ut HHs som är standardsitutioner som jag inte lyckats bemästra... än. Vill ni vet något om mig? Nej, självklart inte, vilket jag misstänkte. Eftersom jag är en skadeglad varelse ska jag skriva två rader om mig själv som ni alla måste plöja igenom eftersom ni bara inte kan slita er.... eller inte? Jaha, då skiter vi i det då. Jag är väldigt duktig matematiskt som pokerspelare, har hyffsad diciplin och ganska bra känsla för spelat. Tyvär är jag en gambler vilket inte alltid är till nytta. Dessuom är ju nätpoker riggat men jag vågar inte testa 7CS live förrän jag vet hur många satsningsrundor det är... Kapitalet jag börjar med är $300, vilket är 300BB för nivån jag ska spela på till en början. Antagligen måste man ha mer än 300BB i 7CS eftersom satsningsrundorna är fler och därmed borde variansen öka? Men skitsamma, skottning förnöjer tillvaron. Annars kan jag ju alltid peta in mer sås från Texasrullen om jag fastnat totalt för Stötpoker. Hur det här kommer utveckla sig beror dels på mig men även på ER läsare, jag kommer utan tvekan gula om ni inte hjälper mig, åtminstone till en början. Here we go.... BR: $300 Citera
NötTorsken Postad 14 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2006 Sugen som ett djur hoppar jag in på 4 st 7CS bord, multitabling is the shit... eller? Hursomhelst upptäckte jag att jag nog var lite för sugen och för fiskig. jag var nog en såkallad Loose-Passive spelare. Känns inte så himla smart gjort nu i efterhand. Men roligt hade jag... Backade 17.5BB på spelet under en halvtimme eller så BR: $282.5 Ska tighta till mina starthandskrav lite, vad bör man syna på första gatan med? Triss, 3-färg, 3-stege, JJ+? Är det bra starthandskrav? Eller är jag helt ute och hojjar igen? Blir nog inget mer spel idag, ska ut o röja på stan nu på eftermiddagen, behöver nog lugna ned mig till nästa session så jag spelare tightare då. Ha en trevlig sommar alla mina hitills inga läsare Citera
zinna Postad 14 Juni , 2006 Rapport Postad 14 Juni , 2006 Med den monsteranten så borde du kunna spela fler händer än så. Du kan ju definitivt spela händer som AKJ, AQJ AKT, AQT etc. Du borde lätt kunna spela TTx och 99x med. Även händer som JT8, QJ9, KQT, T97 går att spela. Citera
Recommended Posts