Gå till innehåll

NLT - SnG, bubblan, 99 på BB mot AllIn

Recommended Posts

Postad

Den här måste jag släppa, eller?

UTG sitter på plats 1 med 1295.00

Button sitter på plats 6 med 765.00

SB sitter på plats 8 med 6030.00

Hero sitter på plats 10 med 1760.00

Hero satsar s mörken 100.00

SB satsar l mörken 50.00

Hero: 9d, 9s

Pre-flop:

UTG: All in

Button: Lägger mig

SB: Lägger mig

Hero: ???

Postad
Read på fi?

Jag funderade på det när jag skrev inlägget, men jag minns inget. Spelar på Svenska Spel så jag kan inte ta PT till hjälp. Han hade inte gjort samma grej tidigare i alla fall. Så vitt jag minns.

Postad

Du ligger på andra plats om du lägger dig. Om du han har ett högre par eller två klädda kort riskerar du att bli bubbelpojken. Så lägg genast ner och invänta ett bättre tillfälle.

Postad

Hur bra PP för en syn? Kan man säga något utan att göra en sån där ambitiös all-in-från-UTG-HD på UTG?

KK känns ju i stortån att det måste vara OK. Duger QQ?

Postad
Hur bra PP för en syn? Kan man säga något utan att göra en sån där ambitiös all-in-från-UTG-HD på UTG?

KK känns ju i stortån att det måste vara OK. Duger QQ?

QQ duger utmärkt, JJ också. Sen tycker jag det blir mer öppet och readberoende.

Postad

"QQ duger utmärkt, JJ också. Sen tycker jag det blir mer öppet och readberoende."

Säker på det? J-J skulle jag nog lägga, finns för många högre pockets helt enkelt. Jag spelade en turnering förut och åkte ut på en sådan här hand, fick Q-Q och synade och åkte mot K-K.

Hade det däremot varit en shortstack som gick all-in från en bra position hade jag kanske synat eftersom han förmodligen bara vill stjäla BB.

Postad

Jag hade nog kunnat syna med TT, definitivt med JJ+. Sedan är det fy skäms på att ha kommit till bubblan utan att ha en vettig read på fi... ;)

Mot 66+,ATs+,AJo+ och lösare så är det $EV+ med JJ+, men hur sannolikt är det att snubben ställer med AA-QQ här...? Jag tror man måste ta bort dem ur HD:n här, kanske även AK, och då blir det syn med sämre händer också.

Postad
Jag hade nog kunnat syna med TT, definitivt med JJ+. Sedan är det fy skäms på att ha kommit till bubblan utan att ha en vettig read på fi... ;)

Misstänker att du inte är jätteseriös, men hinner du öht få reads på spelarna när du 6-tablar? Det gör inte jag, och jag spelar ändå bara 4 bord :-/

(Nu räknar jag inte med trackerprogram såklart)

Postad

Misstänker att du inte är jätteseriös, men hinner du öht få reads på spelarna när du 6-tablar? Det gör inte jag, och jag spelar ändå bara 4 bord :-/

(Nu räknar jag inte med trackerprogram såklart)

Även utan PO så är det svårt att undgå aggressiva spelare tycker jag (eller annat som sticker ut från mängden för övrigt). Nu sitter han iofs direkt till vänster, och då missar man ju lite av hans aggressivitet när han är först in, eftersom man precis har fåldat och kikar på ett annat bord då. Spelet på senare gator missar man såklart en hel del av, men preflåppspelet får jag med det mesta av, och det är ju det som är det väsentliga i en SnG.

Hade man kört utan överlappning hade det ju varit en barnlek. ;)