Gå till innehåll

Får jag dela mitt pokerkonto?


Recommended Posts

Min kompis saknar pokerkonto, och vill testa på mitt. Är det då OK om vi multitablar och han kör ett bord och jag kör på ett annat på mitt pokerkonto?

 

Hur menar du? Ni måste ju vara inloggade på samma dator och spela samtidigt och även om det skulle vara mot någon paragraf kan det ju knappast upptäckas.

 

Eller missförstår jag allt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min kompis saknar pokerkonto, och vill testa på mitt. Är det då OK om vi multitablar och han kör ett bord och jag kör på ett annat på mitt pokerkonto?

 

Ni sitter alltså framför samma dator, eller?

 

Man kan bara vara inloggad på ett konto på en dator åt gången, men om det sedan sitter en person eller ett helt fotbollslag och dikterar hur det skall spelas på borden som är uppe, det spelar ingen roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta mig. Jag verkar inte ha uttryckt mig tydligt nog.

 

Då formulerar jag frågan så här istället, till en Ja/Nej-fråga: Jag och min kompis sitter och spelar på EN dator, på ETT pokerkonto, på EN pokersite, men jag lånar honom pengar på Mitt Enda pokerkonto så vi kan spela på ett bord var samtidigt. Bryter vi mot några regler?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öhh... du får nog förtydliga ytterligare.

 

Turas ni om med musen om ni spelar varsitt bord på samma dator? Låter jätteknepigt.

 

Hur som helst, om du är inne på ett enda konto på en enda dator men spelar flera bord, så lär det knappast märkas på något sätt, så kör på. Hur ni nu gör det där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta mig. Jag verkar inte ha uttryckt mig tydligt nog.

 

Då formulerar jag frågan så här istället, till en Ja/Nej-fråga: Jag och min kompis sitter och spelar på EN dator, på ETT pokerkonto, på EN pokersite, men jag lånar honom pengar på Mitt Enda pokerkonto så vi kan spela på ett bord var samtidigt. Bryter vi mot några regler?

 

Inga problem, bara du stänger av webkameran så dom inte ser att ni båda lirar på kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är tacksam för de snabba svaren och försöker nu sammanfatta vad jag fått reda på.

 

1. På tain kan man vara inloggad på flera datorer samtidigt. Det var inte svar på någon fråga jag ställde men nu har jag lärt mig det iallafall.

 

2. Jag är dålig på att uttrycka mina frågor så att de blir lätta att svara på.

 

3. Ingen kommer att märka något om vi går tillväga på det sätt som jag tidigare har redogjort för. Detta kunde jag faktiskt räknat ut själv.

 

4.

 

På 4:an vill jag gärna få reda på om det är Olagligt, dvs. icke lagligt att två personer spelar på ett konto som står i A:s namn, där A lånar ut en summa av sin egna bankrulle till B som spelar på bord 2, medan spelare A spelar på bord 1, men på Samma dator och Samma pokerkonto

 

Om det, efter det här inlägget, uppstår vidare osäkerhet beträffande vad jag menar, så kommer jag inte besvära er mer, utan avsluta den här diskussionen och ta ett beslut i frågan, även om jag fortfarande är osäker på de regler som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Ursäkta mig. Jag verkar inte ha uttryckt mig tydligt nog.

 

Då formulerar jag frågan så här istället, till en Ja/Nej-fråga: Jag och min kompis sitter och spelar på EN dator, på ETT pokerkonto, på EN pokersite, men jag lånar honom pengar på Mitt Enda pokerkonto så vi kan spela på ett bord var samtidigt. Bryter vi mot några regler?

 

Inga problem, bara du stänger av webkameran så dom inte ser att ni båda lirar på kontot.

 

Måste hålla med Gila här, själv spelar jag aldrig med webcamen på eftersom jag alltid petar mig i näsan när jag får AA... Onödigt att ge ifrån sig tells när man inte behöver..

 

Annars är det absolut ingen fara att spela på samma dator med samma konto på två olika bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...