tobbespoker Postad 12 Juni , 2006 Rapport Postad 12 Juni , 2006 Har lyckats att vinna en frirulle för att sedan spela upp mig till 700 dollar. Eftersom sidan som jag spelar på är ganska okänd och har diverse problem då och då så vill jag nu byta pokerrum. Då började jag tänka på bonusar som varje pokerrum erbjuder. Kan jag dra nytta av flera olika bonusar, när jag sätter in mina 700 dollar, för att skaffa mig gratis pengar? Någon erfaren som vet hur jag isf ska få ut maximalt med pengar? Vilka pokerrum ska jag gå till? Vilket pokerrum ska jag börja med? Jag spelar NL25, är det för lågt för att kunna få ihop bonusen på den angivna tiden? Är det överhuvudtaget möjligt att klara att få ut hela bonusen på den nivån? Ta till exempel Betfairs 800 dollars bonus vid sign-up på 30 dagar - skulle jag klara av den? Off-topic: Neteller - är det bra att ha? Varför kan man inte använda kreditkort och överföra pengar mellan pokerrum istället? Har kollat runt i de olika forumen och har svårt att hitta specifika svar på mina frågor. Jag vet att det är många frågor men behöver såklart svar på alla. Skulle vara tacksam om någon orkade ta sig tid. (Sedan vet jag inte heller var denna tråden ska ligga, i vilket forum? Vet inte varför min förra blev stängd?) Mvh. Tobbe Citera
The Grand Bark Postad 12 Juni , 2006 Rapport Postad 12 Juni , 2006 Signa PartyPoker, kan göras via PF, titta högst upp på sidan har du länk där. Väldigt lätt clearad på NL25. Sätt in 500, få 100 efter 500 rejkade händer. Citera
Sisko Postad 12 Juni , 2006 Rapport Postad 12 Juni , 2006 Varför kan man inte använda kreditkort och överföra pengar mellan pokerrum istället? En del (/många/alla?) sajter betalar inte ut mer pengar till ett kreditkort än vad du har satt in. Dessutom är det inte så många sajter som betalar ut till svenska bankkonton, därav behovet av tjänster som Neteller. Neteller - är det bra att ha? Väldigt många av sajterna stödjer Neteller. På så vis är det bra. Men avgifterna suger även om de har blivit bättre. Tidigare var det iaf en fråga om att det var det bästa som fanns, men jag är inte uppdaterad på om det har tillkommit bättre alternativ. Ytterligare en anledning till Neteller är ifall man är paranoid (/smart/vad du vill) och inte vill att pokervinster ska synas på ens bankkonto. Citera
Ceritus Postad 12 Juni , 2006 Rapport Postad 12 Juni , 2006 Kan lägga till en bra anledning till att skaffa neteller. Det är att det brukar oftast "bara" ta 4-8 timmar för att få pengarna från pokersajten till neteller kontot. Medans använder du kort/bankkonto tar det 2-5 dagar beronde på sajt. Se över partypoker och empirepokers signup-bonusar. Inga problem att klara på NL25. Ett annat tips kan vara att kolla in http://www.bonuswhores.com för tips och trix. Citera
medaljören Postad 12 Juni , 2006 Rapport Postad 12 Juni , 2006 Kan lägga till en bra anledning till att skaffa neteller. Det är att det brukar oftast "bara" ta 4-8 timmar för att få pengarna från pokersajten till neteller kontot. Medans använder du kort/bankkonto tar det 2-5 dagar beronde på sajt. Brukar ta 1 sekund när jag använder Kort. Citera
kydyl Postad 12 Juni , 2006 Rapport Postad 12 Juni , 2006 Brukar ta 1 sekund när jag använder Kort. Från kort till sajt ja. Inte från sajt till kort som posten du citerade hadlade om. Citera
medaljören Postad 12 Juni , 2006 Rapport Postad 12 Juni , 2006 Brukar ta 1 sekund när jag använder Kort. Från kort till sajt ja. Inte från sajt till kort som posten du citerade hadlade om. aha mitt fel, ledsen Citera
Ceritus Postad 12 Juni , 2006 Rapport Postad 12 Juni , 2006 aha mitt fel, ledsen Lungt. Kan hända att jag uttryckte mig lite otydligt eller att du läste lite sanbbt Citera
tobbespoker Postad 12 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2006 Tack för svaren. Till en annan fråga; läste detta på Pacific Poker: "Välkomstbonusen kan endast betalas ut sedan ett belopp på minst tjugo (20) gånger välkomstbonusen satsats (t.ex. en bonus på 100 $ kräver insatser på sammanlagt minst 2 000 $)." Vad menas med ovanstående? Vad är det för insats dem pratar om? Någon som kan redogöra mer ingripande? Citera
Ceritus Postad 12 Juni , 2006 Rapport Postad 12 Juni , 2006 Tack för svaren. Till en annan fråga; läste detta på Pacific Poker: "Välkomstbonusen kan endast betalas ut sedan ett belopp på minst tjugo (20) gånger välkomstbonusen satsats (t.ex. en bonus på 100 $ kräver insatser på sammanlagt minst 2 000 $)." Vad menas med ovanstående? Vad är det för insats dem pratar om? Någon som kan redogöra mer ingripande? Det dom syftar på i detta bonus erbjudande är att du måste omsätta bonusen ($100) 20 gånger innan du kan du ut den. Du måste alltså omsätta $2000 innan du kan plocka ut bonusen. Finns klart bättre bonusar där ute som är på 5x 7x 10x. Men det finns dock en fördel med pacific poker. Bonusen betalas till ditt poker konto direkt, vilket inte är så vanligt. Detta beryder att du kan sätta in $500 och få $100 i bonus direkt utan att behöva spela en hand. Så i princip kan du ta ut dina $500 och lämna dom där $100 i bonus pengar att lira för. Empire och partys signup bonusar är på 5x och reloden bonusarna på 10x. Så mitt råd är fortfradne att du plockar dom först. Hoppas jag lyckades uttrycka mig någorlunda klart. Fortsätt ställa frågor om det är något annat du undrar över. Lycka till Citera
Gekko Postad 13 Juni , 2006 Rapport Postad 13 Juni , 2006 Men avgifterna suger även om de har blivit bättre. . Vilka avgifter?! Att flytta mellan olika pokerrum tar dom inget för. Pratar du om uttag till svenskt bankkonto så är jag me... Ibland kan väl den avgiften iof vara bättre än att behöva skatta till staten om de nu råkar förhålla sig så att pokerrummet inte befinner sig på skattefritt teritorium. Anledningen för utom de som tidigare nämts för att använda neteller är välframförallt att du slipper alla avgifter och dåliga växelkurser, då du flyttar pengar mellan olika pokerrum. Citera
Recommended Posts