elvis77 Postad 12 Juni , 2006 Rapport Postad 12 Juni , 2006 Jag trodde att Ladbrokes var ganska seriösa och pålitliga men jag har fått beviset om motsatsen. Det hela började med att jag skulle spela en torsdagsturnering ($300 inköp) , jag såg att den fanns en sattelit lite tidigare så jag spelade den. 7st vann en plats. När vi var 12-13st kvar så var det bara någon minut till starten av $300 turneringen, det kom då in en manager och chattade. Vi frågade vad som skulle hända nu, han svarade att vi skulle få spela nästa vecka istället (IF CONVENIENT, sa han). Jag skulle utomlands en vecka så jag visste att jag inte kunde spela nästa vecka, jag frågade om man kunde få cash istället, han svarade "only the top seven". Jag tyckte att det var ett konstigt svar ungefär som att jag inte fattade att inte alla som var kvar skulle få något (det var ju bara 7 priser) så jag frågade om cash igen och fick samma svar "only the top seven". Jag nöjde mig med detta och köpte in mig i turneringen för $300, jag placerade mig inom 7 i satteliten. När jag sedan loggar in 1,5v senare så har jag inte fått in $300 på kontot, jag ringer supporten och frågar om jag ska få $300 eller om jag får spela någon annan gång. Det visar sig att dom har anmält mig till turneringen veckan efter när jag var borta och dom vägrar att kompensera för detta. Ytterst dålig stil av ett bolag som ladbrokes. Citera
baller Postad 12 Juni , 2006 Rapport Postad 12 Juni , 2006 ytterst dåligt av dig att inte kontrollera så att du fick cash istället för att bli anmäld till nästa vecka, hur skulle de veta att du var bortrest? Citera
jna Postad 12 Juni , 2006 Rapport Postad 12 Juni , 2006 Det är för mig en gåta att inte fler sajter kopierar PokerStars system med T$. Då skulle aldrig såna här problem uppstå och alla skulle vara nöjda. När det gäller ditt Ladbrokesproblem verkar det som att managern inte riktigt fattar vad du menar. Därför skulle nog jag ha kollat att allting stod rätt till (d v s kolla så att man INTE är anmäld till nästa veckas turnering och har fått cash insatt på kontot) innan jag reste bort. Citera
elvis77 Postad 12 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2006 ytterst dåligt av dig att inte kontrollera så att du fick cash istället för att bli anmäld till nästa vecka, hur skulle de veta att du var bortrest? Jag skrev i chatten att jag inte kunde spela nästa vecka, jag åkte dessutom till arland 06.00 på morgonen efter (spelade till c:a 02.00) och hade inte tillgång till internet där jag var. Vad mer kan jag göra ? Han säger att vi ska spela nästa vecka "if convenient" jag säger att jag inte kan och vill ha cash och han svarar "only the top seven". Citera
MrZingo Postad 12 Juni , 2006 Rapport Postad 12 Juni , 2006 ytterst dåligt av dig att inte kontrollera så att du fick cash istället för att bli anmäld till nästa vecka, hur skulle de veta att du var bortrest? Jag skrev i chatten att jag inte kunde spela nästa vecka, jag åkte dessutom till arland 06.00 på morgonen efter (spelade till c:a 02.00) och hade inte tillgång till internet där jag var. Vad mer kan jag göra ? Han säger att vi ska spela nästa vecka "if convenient" jag säger att jag inte kan och vill ha cash och han svarar "only the top seven". Problemet var ju aldrig löst här, du skulle ju genast mailat till Ladbrokes direkt efter turneringen och förklarat din situation, då hade det säkert löst sig. Nu känns det som du får lita på Ladbrokes goda vilja. Citera
baller Postad 12 Juni , 2006 Rapport Postad 12 Juni , 2006 Jag skrev i chatten etc. Först och främst, det är tråkigt att du hamnat i denna situation. Men: "jag skrev i chatten", well, det räcker ju inte... när svaret dessutom är "only the top seven", hur tolkar du det då att de uppfattat att just DU inte kan spela nästa vecka och vill ha pengar istället för att anmälas nästa vecka som är default??? Citera
Juster Postad 12 Juni , 2006 Rapport Postad 12 Juni , 2006 "only the top seven" betyder inte "I see. You're going away next week. Well.. I'll make sure you get cash instead then" Han har uppenbarligen inte förstått vad du vill att han ska göra. Citera
SethCohen Postad 13 Juni , 2006 Rapport Postad 13 Juni , 2006 Problemet var ju aldrig löst här, du skulle ju genast mailat till Ladbrokes direkt efter turneringen och förklarat din situation, då hade det säkert löst sig. Håller med. Tar man inte tag i det direkt så händer sånt här. Har fortfarande inte fått min bonus på 100$ pga jag väntade för länge och nu kan man inte "bevisa" att jag spela alla mina rakade händer =) Citera
logicsense Postad 13 Juni , 2006 Rapport Postad 13 Juni , 2006 Kommunikation mannar, kommunikation! Citera
Myssion Postad 13 Juni , 2006 Rapport Postad 13 Juni , 2006 Snälla ändra tåppicken... Det är ingen som har blivit blåst... Citera
elvis77 Postad 13 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 13 Juni , 2006 Snälla ändra tåppicken... Det är ingen som har blivit blåst... Jo..jag känner mig blåst, vunnit $300 fått $0. Allvarligt: Fråga "Kan man få pengar istället ?" Svar "Endast dom 7 främsta" Logik : Jag kom bland dom 7 främsta så jag får pengar istället. Sen har dom klantat till det och anmält mig och blåst mig på $300. Citera
Hjort Postad 13 Juni , 2006 Rapport Postad 13 Juni , 2006 Nej, det är inte logiskt. Supportpersonen berättade om möjligheten att få pengar, inget entydigt avtal om få pengar slöts. Citera
Juster Postad 13 Juni , 2006 Rapport Postad 13 Juni , 2006 Fråga "Kan man få pengar istället ?" Svar "Endast dom 7 främsta" Fråga "Okej, kan du ordna så att jag får pengar om jag kommer bland de 7 främsta då?" Svar "Javisst, det ordnar jag" Så skulle det enligt mig sett ut. Citera
medaljören Postad 13 Juni , 2006 Rapport Postad 13 Juni , 2006 du har knappast blivit blåst, i sånna fall har du blåst dig själv. Dem har inte gjort något fel. OT: Är väl kanske inte att rekomendera att spela en 300$ tunering som börjar så sent om du nu skulle iväg kl. 06.00 dagen efter Citera
elvis77 Postad 13 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 13 Juni , 2006 Ja ja ja....jag ger mig. Skulle naturligvis vara bättre om man hade det 100% bekräftat på mail eller dyligt. En lite annan skum grej med ladde, jag började prata med en svensk support, fick svar på mail typ 3-4 dagar senare, svarade tillbaka och sedan lika lång tid ett par gånger till. Slutligen fick jag svaret att jag skulle vända mig till en annan support (engelsk). Svaret från dom tog också väldigt lång tid och nu säger dom att det gått mer än 21 dagar och då kan dom omöjligen få fram vad som sades i chatten....seriöst...inte Citera
Ignatius Postad 13 Juni , 2006 Rapport Postad 13 Juni , 2006 Chat är typ 100 ggr sämre än telefon och mejl i sådana här fall. Mejl är förstås speciellt bra eftersom det då är enkelt att dokumentera hela korrespondensen. Nu fick du inget tydligt löfte i chatten, men även med ett tydligare löfte om pengar kunde det ha blivit problem. Citera
elvis77 Postad 19 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2006 Fick mail i dag att jag får tillbaka pengarna. Tack Ladbrokes! Bra beslut...till slut. Citera
rob72 Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Kul att du fick pengarna. Hur gick det $300-turneringen? Hann du spela klart? När vi var 12-13st kvar så var det bara någon minut till starten av $300 turneringen, det kom då in en manager och chattade. Jag nöjde mig med detta och köpte in mig i turneringen för $300 Jag skrev i chatten att jag inte kunde spela nästa vecka, jag åkte dessutom till arland 06.00 på morgonen efter (spelade till c:a 02.00) Citera
elvis77 Postad 19 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2006 Kul att du fick pengarna. Hur gick det $300-turneringen? Hann du spela klart? När vi var 12-13st kvar så var det bara någon minut till starten av $300 turneringen, det kom då in en manager och chattade. Jag nöjde mig med detta och köpte in mig i turneringen för $300 Jag skrev i chatten att jag inte kunde spela nästa vecka, jag åkte dessutom till arland 06.00 på morgonen efter (spelade till c:a 02.00) Runt bubblan om jag minns rätt. Inga pengar i alla fall. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.