Gå till innehåll

Hur djup downswing är sannolikt?


Opteron

Recommended Posts

Jag undrar hur långa och djupa downswings som är sannolikt i fixed limit? helt medveten om att man får räkna med perioder av nedgång men vet inte hur djupa och långa man får räkna med.

Säg att man normalt vinner 3BB/100, hur stor är sannolikheten att man ska på 1500 händer ligga ner säg 0.5BB/100?

Hur stor är sannolikheten på 3000 händer?

 

jag har senaste 3 månaderna haft en win% if shown cards (eller vad det heter) på ca 50%

 

de senaste 4 dagarna har jag legat mellan 28% och 36% varje session, detta har inneburit att jag gått minus :shock:

 

avslutar det hela med dagens hand:

 

jag K :spade: J :spade:

jag höjer

Mrcool cold-callar

big blind callar

 

flop

A :spade: K :heart: 5 :spade:

 

BB check

Jag bet

båda callar

 

turn

8 :club:

 

rundcheck (borde jag bettat, borde väl finnas stor chans för Ax nånstans och jag har draghanden?)

 

river

4 :spade:

 

YES! högsta färgen på oparat bord, höjer o får motstånd av mrcool och höjer igen och det bli cappat båda mina motståndare är med = stor pott = bra.

 

killen som coldcalla min preflop-raise visar upp 2 :spade: 3 :spade:

jag säger:

nice hand :P:P

han säger: got a feeling

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har senaste 3 månaderna haft en win% if shown cards (eller vad det heter) på ca 50%

 

de senaste 4 dagarna har jag legat mellan 28% och 36% varje session, detta har inneburit att jag gått minus :shock:

 

Du spelar näst bästa hand eller sämre ända till river för ofta, logiskt att gå back om du vinner 28% av showdowns.

 

Spela bara nötterna så är du snart uppe igen. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att man normalt vinner 3BB/100, hur stor är sannolikheten att man ska på 1500 händer ligga ner säg 0.5BB/100?

Det kan vara dags att omvärdera din 3BB/100-siffra om du torskar under en längre period. Nu är ju förstås inte 3k händer särskilt mycket.

 

Om jag tar en titt på min 30-60 data och filtrerar efter folk som spelat över 3k händer så är lite mer än 1/3 av dem back. Och då är det ändå folk som spelar många händer händer på 30-60 och därmed är tämeligen ok spelare. Fast självklart ligger inte deras "riktiga" win-rate i närheten av 3BB/100h.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är just nu i min djupaste downswing hittills. Är ner kring 200 BB på FLSH och har kommit OTM i de 20-30 senaste turneringarna. Totalt har jag förlorat kring 1/3 av min bankroll de senaste 3 veckorna.

Jag börjar bli desperat och känner att jag inte riktigt spelar på topp, så jag ska nog ta en paus i några veckor tänkte jag.

Några tips för att få tillbaka mitt spel (och mina pengar :D ) ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska nog ta en paus från WPX och cleara partys 100$ reload-bonus nu. Känns verkligen som att den låga win% beror på otur för jag har verkligen haft massor .

Ser att du du tycker att WPX:s mjukvara är kass, morberg?

Själv har jag inte haft minsta problem en enda gång, tycker allt funkar klanderfritt förutom att det är jobbigt att be om handhistorys hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kört VIP-race på en B2B-sida och spelat ungefär 17000 händer på 10 dagar.

 

Jag har backat ca 350BB på 2/4 och 150BB på 1/2. Då är det FL. Största downswingen för mig någonsin. Då suger jag iofs och har minussiffror för det mesta ändå, men även för en fisk är det rätt sjuk downswing :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilken rolig tråd det här verkar bli :)

 

Jag har förlorat så häääär mycket

Jag har förlorat ännu mer = jag har ännu mer otur än dig

jag har förlorat mest! jag har mest otur!!

 

Jag undrar hur långa och djupa downswings som är sannolikt i fixed limit?

 

Då svarar ju folk på frågan hur djupa downswing man har...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...