Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Folk går iaf all in preflop med händer som 77 och AJo.

Kalla det vad du vill, men direkt smart är ju inte sånt spel iaf.

Till och med JAG som inte har spelat särskilt länge, har inga problem att gå på plus där. Dessutom får man £25 alldeles gratis varje månad oxå.

Men NU är vi liiite väl of topic va?

Postad
elvis: jo det är det och jag kan inte förstå att folk tycker det är tomtetätt där.

Håller med. Jag har spelat där sedan i våras och jag kan säga att motståndet blir tuffare och tuffare. Då (i våras) var Cryptologic ungefär lika enkelt som Pacific, men utan Pacifics alla buggar. Nu tycker jag att både Party och Pacific är betydligt enklare, men "tomteryktet" hos Cryptologic lär väl leva kvar ett tag till. :D

Postad

Att spela jättetight vid 0.5/1 NL är inte alltid en bra idé, beror ju lite på motståndet... Jag går ganska stadigt uppåt varje månad, och ser floppen mer än dig kan jag säga...

Har upptäckt att jag själv har en ganska stor läcka, förlorar hyfsat mycket när jag bara har ett par, värt att tänka på.

Sen sa någon att slowplay är dåligt 99% av tiden, det är iallafall inte min erfarenhet... Men se till att omständigheterna tillåter det bara.

Postad
Sen sa någon att slowplay är dåligt 99% av tiden, det är iallafall inte min erfarenhet... Men se till att omständigheterna tillåter det bara.

Kanske 99% är att ta i. Om en aggressiv motståndare raisar pre flop och man callar med PP och träffar trissen så är det väl ganska rimligt att slöspela. Men om man har limpat en hand och träffat tycker jag i alla fall inte om slöspel, bättre bygga pott då. Då finns det ingen vid bordet som man kan förvänta sig kommer höja och då bör man ta taktpinnen själv.

Alltid roligt och se det gå check laget runt på både flop och turn för att bli monsterbets på river när 2 st slöspelat två trissar och en tredje fått in en runner runner stege. Det kan de gott ha tycker jag.

Postad

Allt beror på vilken nivå du spelar på, kör jag på $0.05/$0.10 borden går jag aldrig med vinst då halva bordet oftast är med till en showdown. Däremot har jag gjort pengar på $0.25/$0.50 och $0.50/$1.00 borden. MIn favorit är dock turneringar som verkar passa mig bra, har gort en vinst på runt $100 på dem när jag satt och summerade och detta på tre helgers spelande (total speltid runt 20h) går du in $10 och $20 turneringarna så träffar du på många blåsta personer som kan gå all in med 5:club: 8:heart: eller liknande. Vidare vet inte vissa vad som ger pengar, placeringen!, vilket kan utnyttjas brutalt effektivt om du får chip övertag mot dem. Kan du komma upp så du är ITM så är det oftast det samma som utdelning.

Postad
Allt beror på vilken nivå du spelar på, kör jag på $0.05/$0.10 borden går jag aldrig med vinst då halva bordet oftast är med till en showdown.

Om du höjer så borde dom flesta folda, även dom där nybörjarna. Sitter du bara och synar eller gör småbett så är det ju klart att alla synar till river. En sämre spelare synar en högre höjning en än bättre spelare med samma hand. Borde inte vara svårt att vinna mot dåligt motstånd.