DallasTower Postad 6 December , 2004 Rapport Postad 6 December , 2004 Bakgrundsfakta: Följande hand utspelade sig i en 30$ MTT på Ladbrokes. Sitter med 8100, ligger 10 och det är 26 kvar. Top 20 betalar. Bordsstämning Bordet är ganska tight då det börjar vankas pengar. Har inte någon speciell koll på någon av FI. Spelet Date: 12/5/2004 8:32:20 PM Game: 150767293: Table: MTT Table 1 Multiple Table Tournament No Limit 0.50/1.00 Rake: 0.00 Seat: 1 DallasTower [A K ] Seat: 2 semtexx Seat: 3 alanh Seat: 4 aml (Dealer) Seat: 5 brosnaboy Seat: 6 tunners Seat: 7 luen Seat: 8 INYANGA Seat: 9 BillyDaKid Seat: 10 ghoustcarp ------------------ OpeningBetRound ------------------ brosnaboy : Posts small blind 300.00 tunners : Posts big blind 600.00 luen : Folds INYANGA : Folds BillyDaKid : Folds ghoustcarp : Folds DallasTower : Raises for 2400.00 semtexx : folds sitting out alanh : Folds aml : Folds brosnaboy : Calls for 2100.00 tunners : Calls for 1800.00 Pot = 7200 Det foldas fram till mig och jag höjer 4 BB. Kanske borde ha höjt mer här, eventuellt ställt in? 2400 här är ju nästan 1/3 av hela min stack... Känns ju inte som att man kan folda iaf, å limpa vore ju också dumt. ------------------ Dealing Flop: [ 6 , 5 , J ] ------------------ brosnaboy : Checks tunners : Checks DallasTower : Checks Pot = 7200 Här vet jag inte riktigt vad jag gör... Det ligger mer i potten av vad någon av oss som är i handen har vid bordet... Så det är inte direkt läge att slowplaya, FIs checkar bordet tyda på svaghet. Ställa in här? ------------------ Dealing Turn: [ 7 ] ------------------ brosnaboy : Checks tunners : Bets 1800.00 DallasTower : Raises for 3600.00 brosnaboy : Went all-in 2080.00 tunners : Calls for 1800.00 Pot = 16480 Här vet jag inte heller vad jag håller på med... Miniraisa när potten är 9000? Finns ju noll chans att FI lägger sig i princip. Om jag överhuvudtaget ska se spela vidare (vilket jag förmodligen inte ska) så måste ju ställa in vara det ända här. Eller kan jag syna? Tror inte det... ------------------ Dealing River: [ 2 ] ------------------ tunners : Checks DallasTower : Checks DallasTower : Shows cards brosnaboy : Shows cards tunners : Shows cards ------------------ Showdown ------------------ DallasTower [ AD, KD, JC, 7S, 6C - No Pair ] brosnaboy [ AC, JC, 9S, 7S, 6C - No Pair ] tunners [ 10S, 10C, JC, 7S, 6C - One Pair ] ------------------ Result ------------------ brosnaboy Showed Cards tunners Showed Cards (Winning) 16480.00 luen Mucked Cards INYANGA Mucked Cards BillyDaKid Mucked Cards ghoustcarp Mucked Cards DallasTower Showed Cards semtexx Mucked Cards alanh Mucked Cards aml Mucked Cards Avslutning Har alltså lite funderingar kring hur jag borde ha spelat här, iom att denna handen mer eller mindre var orsaken till att jag hamnade utanför pengarna från att ha legat på 10:e plats. Hur är preflopspelet? Är 4 BB en bra höjning eller ska jag ställa in direkt? AK blir lätt en besvärlig hand om man får syn och missar floppen, vilket var precis vad som hände här... Hur hade ni spelat? Missar floppen som sagt, men båda FI checkar... Med tanke på pottens storlek bör det tyda på att även FI missade, alternativt är rädda för överkort. Ska jag utnyttja min position här och ställa in? På turn vet jag inte vad jag pysslar med... Om jag foldar så har jag ändå 5700 kvar, nästan 10 BB. Om jag ställer in så måste FI syna ytterliggare ~4000, men det är nog inte troligt att han foldar nu. River är det inte så mycket att säga om antar jag... Så frågan är, hur hade ni spelat på de olika gatorna i den här situationen? Känns som att jag ställer till det ganska ofta för mig med just AK och AKs... Tacksam för all hjälp! Citera
Fadeh Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 Svår situation, man vill ju så gärna gå all in på floppen och få dem att folda, men det är ett riskabelt spel. Att de checkar på floppen betyder ingenting. "Check to the raiser" är ju ett välkänt fenomen. Jag hade nog checkat och hoppats på ess eller kung. Vidare hade jag foldat på turn. Ace high brukar inte räcka alltför långt när man raisat pre flop och får 2 st med sig. Men vad vet jag, jag kommer aldrig till pengarna i turneringar. Citera
dlinder Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 Som jag ser det är det bara ett floppat set samt AJ som kan calla om du ställer in på floppen. Jag hade garanterat ställt in med de förutsättningarna. Citera
hazeelnut Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 Svår situation som sagt. Nu är inte jag någon mästare på turneringar heller men jag kan försöka ge mig på ett svar. Motståndarnas stackstorlekar har du ju utelämnat vilket gör det lite svårt att svara på den här frågan men om vi utgår från att de flesta har större stack än du så tror jag en höjning till 2,5-3bb preflop är bättre just för att inte hamna i den här jobbiga situationen på floppen. Din stack är ett uns för stor för att gå all in preflop. Hade du haft 6000 istället för 8000 hade jag förespråkat en all in. Likaså om du täcker de flesta av motståndarna. Hade du haft mer än 10000 kan man gott höja till 4bb. Om vi tar postflopspelet tycker jag du ska sätta dina fiender all in. Att bara sätta brosnaboy all in är inget alternativ eftersom du ändå inte kan lägga dig mot en höjning från tunners. Brosnaboy har ju bara 2K kvar så han kommer syna med många sämre händer och har han ett par har du oftast 6 outs och en backdoorflush. Optimalt vore ju om du får syn från brosnaboy's hand här och att tunners lägger sitt underpar, något som inte är helt osannolikt om du sätter båda all in. Hade alla haft ett pottbet eller mer kvar på floppen hade jag i regel försökt checka ner och lagt mig mot ett bet. Citera
Recommended Posts