Ekenstar Postad 9 Juni , 2006 Rapport Postad 9 Juni , 2006 CO ($41.75) Button ($60.65) SB ($34.85) BB ($58.10) Hero ($73.95) UTG+1 ($88.50) MP1 ($44.10) MP2 ($47.25) Preflop: Hero is UTG with Hero calls $0.50, 2 folds, MP2 calls $0.50, 1 fold, Button raises to $2.75, SB calls $2.50, 1 fold, Hero calls $2.25, MP2 folds. Limpar in UTG. Flop: ($9.25) (3 players) SB checks, Hero ?? Floppar suckerstegen i en trevägspott som höjdes preflopp. Hur ska den spelas? Check-fold? Bet-fold? På nåt annat sätt? Citera
Joeduck Postad 9 Juni , 2006 Rapport Postad 9 Juni , 2006 hoppas på rundcheck o få in RR flushen Citera
Ekenstar Postad 11 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 11 Juni , 2006 hoppas på rundcheck o få in RR flushen Lite väl vekt. Har ju trots allt en stege och det finns en chans att knappen contbettar pott med vad som helst då han höjde före floppen, och då tycker jag att jag inte kan syna. Jag bettade pott. Hero bets $8.8, Button calls $8.80, SB folds. Turn: ($26.85) (2 players) Hero checks, Button bets $25.55, Hero folds. Kanske skulle valt check-fold på floppen ändå? Citera
parre Postad 12 Juni , 2006 Rapport Postad 12 Juni , 2006 Jag ogillar din UTG-limp, mycket bättre att höja först in för rensa fältet, samtidigt som du får lättare beslut postflop. Eller så kan du folda om du känner för det, gillar i alla fall inte openlimp med din hand. Jag vet inte om jag minns rätt nu, men jag har för mig att jag diskuterade med Othello för ett tag sen om starthänder - just A987ss och A765ss och liknande var bland de händerna han förlorade pengar på. Om jag har helt fel angående detta får han väl rätta mig. Potten blir ju jobbigt stor om du betar floppen. Du har inga reads? Hur pass tomtig är knappen? Är knappen en tomte, särskilt om det är en tomte som överspelar AA, så är jag benägen att försöka mig på en check-raise i det här läget. Får in mer än halva stacken, så är committed att dega resten oavsett turn. Det gör i alla fall handen lättspelad. Den viktigaste frågan är alltså: Vad för händer slår knappen i denna hand upp med preflop och hur kan han tänkas spela dessa postflop? Om knappen checkar bakom är det ju liksom inte katastrof heller - håller potten nere och gör det lättspelat på senare gator. Jag röstar på check. Om du sedan ska check-raisa eller check-syna eller check-folda beror på en mängd olika faktorer (check-syn hatar jag iofs för det mesta - det har allt negfativt som ett pottbet har men inget positivt). Citera
Ekenstar Postad 12 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2006 Jag ogillar din UTG-limp, mycket bättre att höja först in för rensa fältet, samtidigt som du får lättare beslut postflop. Eller så kan du folda om du känner för det, gillar i alla fall inte openlimp med din hand. Jag vet inte om jag minns rätt nu, men jag har för mig att jag diskuterade med Othello för ett tag sen om starthänder - just A987ss och A765ss och liknande var bland de händerna han förlorade pengar på. Om jag har helt fel angående detta får han väl rätta mig. Kollade i pokertracker och jag var också lite back på Ace Wraps. Men plus på Ace Gap Wraps (Händer som AT97ss). En stor skillnad är att jag mycket mer sällan höjer med Ace Gap Wraps än med Ace Wraps, kanske inte fel att spela lite försiktigare med Ace Wraps då? Citera
Othello Postad 12 Juni , 2006 Rapport Postad 12 Juni , 2006 Jag vet inte om jag minns rätt nu, men jag har för mig att jag diskuterade med Othello för ett tag sen om starthänder - just A987ss och A765ss och liknande var bland de händerna han förlorade pengar på. Om jag har helt fel angående detta får han väl rätta mig. Helt riktigt. Något gör jag fel med de händerna då jag backar rakt ut med dem. Trots detta spelar jag dem (nästan) alltid och höjer även med dem i position. Jag tror problemet med de händerna för min del är att man ofta träffar top+bottom eller som här, suckerstege/draw. Eller ännu värre: Nästnötstege+nötflushdraget vilket nästan garanterar att man hänger kvar hela vägen till rivern då "man kanske har en split". Handen i fråga: Jag hade nog kvidbettat $6 och som du gett upp på det hemska turnkortet. Citera
Recommended Posts