Stridsman Postad 6 December , 2004 Rapport Postad 6 December , 2004 Tjenare är ny på detta forum så jag gör ett försök till en tråd. Lirade en stor hemma turnering med 6 kompisar, låter inte märkvärdigt men med 1000 kronor som insats kan man lägga till stor. Texas Hold´em NL blinds 5/10 Spelarna i bordet: Lirar tight, och slowplayar ofta. Marker: Fördelade ungefär lika mycket på alla, 200 st ungefär. Speltid: Halvtimmen Nu till handen: Sitter på BB väntar på att titta på korten, alla lägger sig fram till SB som limpar in. Personen som sitter på SB lirar tight, går endast med på bra kort och när han sitter på BB eller SB. Min hand visar Q Q , Höjer 4xBB SB följer med. *Funderar om han kanske sitter på Big Slick, Eller Låga PP. Floppen: Q K 6 *JIPPI trissen, Ser färg draget men tänker att det kan inte finnas då han följer med höjningen i början, Funderar på om han verkligen sitter på big slick och han har då floppat top pair. Trycker all in och SB följer han visar upp K K Turnen och Rivern är betydelselösa. Han vinner och jag åker ut. Hur skulle jag ha spelat ? Skulle jag ha checkat? Vet inte om tråden blev hundra men den får duga *Tänk på att lägga till speltyp i rubriken nästa gång - JH* Citera
Hjort Postad 6 December , 2004 Rapport Postad 6 December , 2004 Nu till handen: Sitter på BB väntar på att titta på korten, alla lägger sig fram till SB som limpar in. Personen som sitter på SB lirar tight, går endast med på bra kort och när han sitter på BB eller SB. Om han är så tight vid stora mörkar så är han en dålig turneringsspelare, när 7,5% av ens stack försvinner varje runda så kan man inte sitta och vänta på stål direkt. I just den här handen kan det ju vara så att han lurar i lilla mörken. Är det så att han aldrig öppnar potten med en syn normalt? *JIPPI trissen, Ser färg draget men tänker att det kan inte finnas då han följer med höjningen i början, Funderar på om han verkligen sitter på big slick och han har då floppat top pair. Alltså, din motståndare måste vara ett riktigt offer i mörkarna om han är så tight. Trycker all in och SB följer han visar upp K K Här tycker jag du gör fel, du har ett superdupermegamonster i sammanhanget, fokus bör ligga på att få in din motståndares marker med största möjliga sannolikhet. Ge honom en rimlig chans att spela par i kungar eller andra sämre händer, beta mindre med andra ord. Skulle jag ha checkat? Beror på motståndaren, men om sannolikheten är hög att han lägger sig mot ett bet så ja, då skulle du ha checkat. Citera
rolle123 Postad 6 December , 2004 Rapport Postad 6 December , 2004 Tror de flesta skulle förlora hela sin stack i det läget, garanterat jag iallafall. Citera
negothian Postad 6 December , 2004 Rapport Postad 6 December , 2004 Ja den handen är nog ganska säker förlust... även om du bettat lite hade han kanske gått all-in och då synar nog de flesta... Citera
Fadeh Postad 7 December , 2004 Rapport Postad 7 December , 2004 Att det blir all in när båda QQ och KK träffar triss är väl inget konstigt. Men varför i allsing dar trycker du all in på floppen. Du vill ju mjölka motståndaren i detta läge. Citera
Recommended Posts