Gå till innehåll

Juster - slutar med poker


Juster

Recommended Posts

  • Svars 494
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jobbet lyckades övertala mig att jobba 2 pass i veckan tills oktober trots att skolan sätter igång snart igen. Blir iaf lite extrapengar så nu kan det snart bli läge för en ny skärm tänker jag.

 

Jag kör idag med en 17" LCD. 4 bord med förminskning utan overlap är max vad den klarar. Kommer bara köra en skärm. Mina krav pokermässigt är 6 bord åt gången och inte alltför smått då.

 

Några jag kollat på är:

 

Apples 23" Cinema HD

 

Dell Ultrasharp 2407WFP 24'' widescreen

 

Acer AL2416Ws 24" Wide

 

Har ni några tips eller tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo, tänkte höra om man lyckas tjäna några fpp's på NL25?

Trevlig dagbok!

 

Tackar vi för! :)

 

Jag blev rätt förvånad när jag märkte att man knappt tjänar några FPP öht när man lirar låga NL-bord. SNG är helt överlägset i det avseendet. Ganska tråkiga CG bord oxå, väldigt tajt om jag jämför med andra sajter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska spela en $35k gtd turnering ikväll. Inköpet är $10 +$1 samt att det är rebuy. Avsätter $55 för ändamålet inklusive add-on. Hatar rebuy perioden men det e kul när/om man väl kommer därifrån. Wish me luck.

 

Break1: Ligger rätt långt bakom average, men det gör inte så mkt ännu för blinds går väldigt långsamt. Mkt lugnare i denna re-buyen jämfört med 3:orna. 988 startade, 697 kvar, jag ligger 493. ITM går vid 81.. finalbordet får riktigt mkt pröjs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter att gå sjukt bra på $15 +$1. Jag hade tidigare typ 50 spelade på nivån med en ROI på typ -25%. Det har jag nu vänt till en positiv ROI på 12%.

 

sharkscope.com är en rolig sajt. kul att kolla vad regulars ligger på för ROI o sådär. Dom tycker jag e HOT iaf :) Det har dom helt rätt i!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Juster! Ville bara höra hur det går för dig nu? Hur mkt va det du kunde stoppa in igen och hur mkt har du fått upp rullen till?

Är det bara Sit n Go som gäller, eller blir det lite CG då och då oxå?

 

GL

 

Yo!

 

Det går la rätt bra när jag lyckas inse att det e "mkt vill ha mer"-attityden som gör att jag tror jag står o stampar :) Stoppade in $270 och ligger på typ $620. Senaste veckan har jag blandat friskt mellan CG, SNG och även en del MTT. MTT behärskar jag inte alls så det har rykt en hel del dollars där.

 

Hur gåre själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Juster! Ville bara höra hur det går för dig nu? Hur mkt va det du kunde stoppa in igen och hur mkt har du fått upp rullen till?

Är det bara Sit n Go som gäller, eller blir det lite CG då och då oxå?

 

GL

 

Yo!

 

Det går la rätt bra när jag lyckas inse att det e "mkt vill ha mer"-attityden som gör att jag tror jag står o stampar :) Stoppade in $270 och ligger på typ $620. Senaste veckan har jag blandat friskt mellan CG, SNG och även en del MTT. MTT behärskar jag inte alls så det har rykt en hel del dollars där.

 

Hur gåre själv?

 

Det går upp och ner! Har börjat hitta plusset och då måste jag börja ta ut igen =( mindre kul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Juster! Ville bara höra hur det går för dig nu? Hur mkt va det du kunde stoppa in igen och hur mkt har du fått upp rullen till?

Är det bara Sit n Go som gäller, eller blir det lite CG då och då oxå?

 

GL

 

Yo!

 

Det går la rätt bra när jag lyckas inse att det e "mkt vill ha mer"-attityden som gör att jag tror jag står o stampar :) Stoppade in $270 och ligger på typ $620. Senaste veckan har jag blandat friskt mellan CG, SNG och även en del MTT. MTT behärskar jag inte alls så det har rykt en hel del dollars där.

 

Hur gåre själv?

 

Det går upp och ner! Har börjat hitta plusset och då måste jag börja ta ut igen =( mindre kul!

 

Att behöva ta ut är nästan jobbigare än att förlora pengarna :( Du får leta upp STORplusset istället så du drar in pengar snabbare än du tar ut, för vi har ju tävling till en laptop :)

 

Ska försöka besegra en bakfylla nu o sen köra lite SNGs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Juster! Ville bara höra hur det går för dig nu? Hur mkt va det du kunde stoppa in igen och hur mkt har du fått upp rullen till?

Är det bara Sit n Go som gäller, eller blir det lite CG då och då oxå?

 

GL

 

Yo!

 

Det går la rätt bra när jag lyckas inse att det e "mkt vill ha mer"-attityden som gör att jag tror jag står o stampar :) Stoppade in $270 och ligger på typ $620. Senaste veckan har jag blandat friskt mellan CG, SNG och även en del MTT. MTT behärskar jag inte alls så det har rykt en hel del dollars där.

 

Hur gåre själv?

 

Det går upp och ner! Har börjat hitta plusset och då måste jag börja ta ut igen =( mindre kul!

 

Att behöva ta ut är nästan jobbigare än att förlora pengarna :( Du får leta upp STORplusset istället så du drar in pengar snabbare än du tar ut, för vi har ju tävling till en laptop :)

 

Ska försöka besegra en bakfylla nu o sen köra lite SNGs.

 

haha jag blev inte så bakfull idag! 8-) Snart kommer jag få billigare hyra (eller det ligger några månader bort) och då hoppas jag kunna trycka in några $$$ på prima eller party (där man nu får bäst med bananer!)

Visste inte att vi hade tävling! ;) Men då måste jag sluta skriva och börja spela :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Juster! Ville bara höra hur det går för dig nu? Hur mkt va det du kunde stoppa in igen och hur mkt har du fått upp rullen till?

Är det bara Sit n Go som gäller, eller blir det lite CG då och då oxå?

 

GL

 

Yo!

 

Det går la rätt bra när jag lyckas inse att det e "mkt vill ha mer"-attityden som gör att jag tror jag står o stampar :) Stoppade in $270 och ligger på typ $620. Senaste veckan har jag blandat friskt mellan CG, SNG och även en del MTT. MTT behärskar jag inte alls så det har rykt en hel del dollars där.

 

Hur gåre själv?

 

Det går upp och ner! Har börjat hitta plusset och då måste jag börja ta ut igen =( mindre kul!

 

Att behöva ta ut är nästan jobbigare än att förlora pengarna :( Du får leta upp STORplusset istället så du drar in pengar snabbare än du tar ut, för vi har ju tävling till en laptop :)

 

Ska försöka besegra en bakfylla nu o sen köra lite SNGs.

 

haha jag blev inte så bakfull idag! 8-) Snart kommer jag få billigare hyra (eller det ligger några månader bort) och då hoppas jag kunna trycka in några $$$ på prima eller party (där man nu får bäst med bananer!)

Visste inte att vi hade tävling! ;) Men då måste jag sluta

skriva och börja spela :)

 

Lucky bastard! Jag slipper aldrig undan bakfyllan :)

 

Bananer = rakeback? Kan man få det på party? Hur mkt då? Har lurat på att köra full tilt där man kan få 27% iaf. Alltid nått när man aldrig haft det :) Det bästa jag känner till annars är 35% på battlefield poker men är inte så sugen på att lira på prima.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Juster! Ville bara höra hur det går för dig nu? Hur mkt va det du kunde stoppa in igen och hur mkt har du fått upp rullen till?

Är det bara Sit n Go som gäller, eller blir det lite CG då och då oxå?

 

GL

 

Yo!

 

Det går la rätt bra när jag lyckas inse att det e "mkt vill ha mer"-attityden som gör att jag tror jag står o stampar :) Stoppade in $270 och ligger på typ $620. Senaste veckan har jag blandat friskt mellan CG, SNG och även en del MTT. MTT behärskar jag inte alls så det har rykt en hel del dollars där.

 

Hur gåre själv?

 

Det går upp och ner! Har börjat hitta plusset och då måste jag börja ta ut igen =( mindre kul!

 

Att behöva ta ut är nästan jobbigare än att förlora pengarna :( Du får leta upp STORplusset istället så du drar in pengar snabbare än du tar ut, för vi har ju tävling till en laptop :)

 

Ska försöka besegra en bakfylla nu o sen köra lite SNGs.

 

haha jag blev inte så bakfull idag! 8-) Snart kommer jag få billigare hyra (eller det ligger några månader bort) och då hoppas jag kunna trycka in några $$$ på prima eller party (där man nu får bäst med bananer!)

Visste inte att vi hade tävling! ;) Men då måste jag sluta

skriva och börja spela :)

 

Lucky bastard! Jag slipper aldrig undan bakfyllan :)

 

Bananer = rakeback? Kan man få det på party? Hur mkt då? Har lurat på att köra full tilt där man kan få 27% iaf. Alltid nått när man aldrig haft det :) Det bästa jag känner till annars är 35% på battlefield poker men är inte så sugen på att lira på prima.

 

Jag vet inte vad det ligger på på party, men bananer är rake :) Känner en som kan ordna någonstans runt 40-50% på prima!

Jag har aldrig haft det heller, så det vore kul att prova på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror iof inte jag rakar så speciellt mycket per månad för att det ska vara värt det egentligen jämfört med bonusar. Men orkar inte ännu hatta runt o jaga bonusar.

 

Kör just nu en $8 +$0.8 re-buy sat till dagens miljonturre. Vore kul att för en gångsskull komma med i den. Slösar dock bort massa vinst på just MTTs och satelliter nuförtiden :)

 

Break1: Får kalla kort som vanligt i MTTs. Slösat 5x$8 och går nu ut från re-buy perioden ganska långt under average :( Åkte på en nit precis innan re-buy perioden med AQs mot 99. 126 spelare kvar, 21 får inköp till turren.

 

Slut: Haha, säg den lycka som varar! Jag sitter nästan direkt efter re-buy perioden med KQo. Position är SB och det foldas till mig. Jag höjer till 600. Han minihöjer till 1200. Jag är övertygad om att han bara försöker försvara sina blinds så jag ställer utan pardon in för 3500. Han blixtsynar med pocket 5 o så var det med den saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare!

 

Är det stor skillnad på motståndet mellan $6.50 och $16 turbosar på PS?

 

 

BTW: Bra dagbok :)

 

Tjena!

 

Jag kan faktiskt inte påstå att jag märker någon skillnad öht på $6 o $16. Möjligtvis lite fler regulars men dom e inte så pass bra eller många så att det stör :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt att folda? Han har inte varit särskillt aktiv med all-ins.

 

PokerStars Game #5985297927: Tournament #30314263, $15+$1 Holdem No Limit - Level IX (300/600) - 2006/08/20 - 09:33:39 (ET)

Table 30314263 1 9-max Seat #6 is the button

Seat 2: ColdGator (3320 in chips)

Seat 4: firecow79 (3430 in chips)

Seat 6: durre79 (4630 in chips)

Seat 8: Bruut99 (2120 in chips)

ColdGator: posts the ante 50

firecow79: posts the ante 50

durre79: posts the ante 50

Bruut99: posts the ante 50

Bruut99: posts small blind 300

ColdGator: posts big blind 600

*** HOLE CARDS ***

Dealt to durre79 [9s 9d]

firecow79: raises 2780 to 3380 and is all-in

durre79: folds

Bruut99: folds

ColdGator: folds

firecow79 collected 1700 from pot

Bruut99 said, "if im gonna be 4"

*** SUMMARY ***

Total pot 1700 | Rake 0

Seat 2: ColdGator (big blind) folded before Flop

Seat 4: firecow79 collected (1700)

Seat 6: durre79 (button) folded before Flop (didnt bet)

Seat 8: Bruut99 (small blind) folded before Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Marginell (+1,5%) push enligt SNG power tools men det visste ju inte jag i det ögonblicket :)

 

PokerStars Game #5985319669: Tournament #30314263, $15+$1 Holdem No Limit - Level IX (300/600) - 2006/08/20 - 09:37:18 (ET)

Table 30314263 1 9-max Seat #4 is the button

Seat 2: ColdGator (3120 in chips)

Seat 4: firecow79 (4850 in chips)

Seat 6: durre79 (5530 in chips)

ColdGator: posts the ante 50

firecow79: posts the ante 50

durre79: posts the ante 50

durre79: posts small blind 300

ColdGator: posts big blind 600

*** HOLE CARDS ***

Dealt to durre79 [5s 8s]

firecow79: folds

durre79: raises 4880 to 5480 and is all-in

ColdGator: calls 2470 and is all-in

*** FLOP *** [7h 6c 2c]

*** TURN *** [7h 6c 2c] [4s]

*** RIVER *** [7h 6c 2c 4s] [Qd]

firecow79 said, "

h"

*** SHOW DOWN ***

durre79: shows [5s 8s] (a straight, Four to Eight)

ColdGator: shows [Qh Js] (a pair of Queens)

durre79 collected 6290 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 6290 | Rake 0

Board [7h 6c 2c 4s Qd]

Seat 2: ColdGator (big blind) showed [Qh Js] and lost with a pair of Queens

Seat 4: firecow79 (button) folded before Flop (didnt bet)

Seat 6: durre79 (small blind) showed [5s 8s] and won (6290) with a straight, Four to Eight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet inte jag hur du ställt in ditt SnGPT, men +1.5% EV är ingen marginell push, det är en super-duper-enkel-pusha-direkt-push.

 

Att folda 99 känns helt ok.

 

Hehe, okej. Det kan vara bra att veta för jag tänkte skriva ett tillägg om att jag iof inte vet när det blir marginellt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte så bra idag.

 

Denna handen gjorde ett helt set utan ITM komplett. Mongot blixtsynade med J9o :)

 

PokerStars Game #5986374559: Tournament #30319839, $15+$1 Holdem No Limit - Level VIII (200/400) - 2006/08/20 - 12:01:00 (ET)

Table 30319839 1 9-max Seat #6 is the button

Seat 6: durre79 (3125 in chips)

Seat 7: og craigmack (5330 in chips)

Seat 8: ttech101 (2090 in chips)

Seat 9: AN$$KR (2955 in chips)

durre79: posts the ante 25

og craigmack: posts the ante 25

ttech101: posts the ante 25

AN$$KR: posts the ante 25

og craigmack: posts small blind 200

ttech101: posts big blind 400

*** HOLE CARDS ***

Dealt to durre79 [Qc Jc]

AN$$KR: folds

durre79: raises 2700 to 3100 and is all-in

og craigmack: calls 2900

ttech101: folds

*** FLOP *** [2s 7s Qd]

durre79 said, "??"

*** TURN *** [2s 7s Qd] [8s]

*** RIVER *** [2s 7s Qd 8s] [Qs]

*** SHOW DOWN ***

og craigmack: shows [9d Js] (a flush, Queen high)

durre79: shows [Qc Jc] (three of a kind, Queens)

og craigmack collected 6700 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 6700 | Rake 0

Board [2s 7s Qd 8s Qs]

Seat 6: durre79 (button) showed [Qc Jc] and lost with three of a kind, Queens

Seat 7: og craigmack (small blind) showed [9d Js] and won (6700) with a flush, Queen high

Seat 8: ttech101 (big blind) folded before Flop

Seat 9: AN$$KR folded before Flop (didnt bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...