Gå till innehåll

Vad är en bra BB / 100 Hands rate?


Joe_21

Recommended Posts

Hej alla glada pokerhajar!

 

Jag har spelat poker sen i januari "seriöst" och det har gått helt okey. Har haft en del rejäla svängar nu i slutet dock, med några major backstreaks men på det hela har jag plussat ganska mycket.

 

Jag använder Pokertracker för att analysera mitt och mina motståndares spel, och för att bokföra mina resultat. Nu undrar jag över vad en bra spelare ungefär bör ligga på i BB / 100 Hands?

 

Sen jag började ligger jag på 2.12 BB / 100 Hands på $1/$2 NL och

2.62 BB / 100 Hands på $2/$4

 

(de här värdena är ganska exakta då de är tagna över ett spann av ca 60k händer)

 

Är detta "bra värden" eller är jag usel? :)

 

Jag har ingen koll på vad bra spelare brukar ligga på, men jag är ganska övertygad om att de kan ligga bra mkt högre än mig. Dock vore det kul att veta!

 

Tack på förhand!

 

/Joe_21

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*EDITED :P

Jag har bara spelat ca 4000 händer på $2/$4 så jag kanske har lite högre värde där pga att jag haft mer flyt / tiltat mindre :P

 

7PTBB/100 Hands alltså? Och jag ligger på 2.12.

Hrm då har jag en del att jobba med helt enkelt. Jag skulle troligen kunna nästan dubbla mitt värde genom att inte tilta så surt som jag gör ibland, men att få upp det till 7.. det blir ingen lek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju mycket på hur många bord, val av sajt och under vilka tider man spelar också. Winraten brukar droppa rejält när man lägger till många bord men med RB och bonusar är det inte säkert att timlönen gör det. Sen kan det kanske vara värt lite att spela på dagen istället för på natten också. 1BB/100 behöver inte vara sämre timlön än 7BB/100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att 90% (ja, ja, låt oss anta den siffran, men lägg in vilken siffra ni tror är rätt här...) är förlorande spelare så är ju egentligen allt över 0 bb/h bättre än vad de flesta andra har.

 

Många skulle säkert vara nöjda med att ha 0 bb/h och få tillbaka lite på rakeback och bonusar.

 

Så vad vill jag säga? Jo, att man behöver inte mäta penisar, oj, jag menar mäta bb/h, utan att man kan vara nöjd med vad man presterar så länge som man ligger på rätt sida om 0.

 

Sen så är det så klart ett bra mått på hur duktig man är, men jag tycker man mer ska fokusera på sig själv och sitt spel än att stirra sig blind på en siffra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att 90% (ja, ja, låt oss anta den siffran, men lägg in vilken siffra ni tror är rätt här...) är förlorande spelare så är ju egentligen allt över 0 bb/h bättre än vad de flesta andra har.

 

Många skulle säkert vara nöjda med att ha 0 bb/h och få tillbaka lite på rakeback och bonusar.

 

Så vad vill jag säga? Jo, att man behöver inte mäta penisar, oj, jag menar mäta bb/h, utan att man kan vara nöjd med vad man presterar så länge som man ligger på rätt sida om 0.

 

Sen så är det så klart ett bra mått på hur duktig man är, men jag tycker man mer ska fokusera på sig själv och sitt spel än att stirra sig blind på en siffra.

 

Så bra sagt att jag fäller en tår. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...