Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

MichaR711 har varit aggressiv och älskar att stjäla. Jag har ställt honom all-in kanske två gånger och fått honom att släppa sin hand. Jag har också låtit honom hållas ett par gånger.

Level VIII (200/400)

Seat 1: Myssion (6070 in chips)

Seat 4: yotekiller (1695 in chips)

Seat 5: MichaR711 (3855 in chips)

Seat 6: robzkl (1880 in chips)

Myssion: posts the ante 25

yotekiller: posts the ante 25

MichaR711: posts the ante 25

robzkl: posts the ante 25

robzkl: posts small blind 200

Myssion: posts big blind 400

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Myssion [:7c::Td:]

yotekiller: folds

MichaR711: raises 800 to 1200

robzkl: folds

Myssion: ?

Postad

Varför skulle du ställa med any-two?

Sen får ju han ultramuppmössan för att inte jamma med runt 10bb på bubblan. Visst ska du ha betydligt lägre all-in krav här än om han ställt, men jag tror att T7o är att gå lite långt.

Postad

Jag tycker det är helt ok att ställa med any two här. Han bör inte syna med värst mycket på bubblan och du har 2k till goda här. Dock blir det ett ganska dåligt spel om han inte förstår att han borde vara rädd för att åka ut. När jag spelade på lite lägre nivåer så undvek jag att göra sådana här moves eftersom de synade alldeles för frekvent.

Postad
Jag tycker det är helt ok att ställa med any two här. Han bör inte syna med värst mycket på bubblan och du har 2k till goda här. Dock blir det ett ganska dåligt spel om han inte förstår att han borde vara rädd för att åka ut. När jag spelade på lite lägre nivåer så undvek jag att göra sådana här moves eftersom de synade alldeles för frekvent.

Jag tycker att det bara funkar på mellannivåer, kommer man upp på $200 och $500 så är synbenägenheten tillbaka.

Postad

Kanske en syn, när han inte ställde. Eftersom du täcker honom och ni befinner er på bubblan måste han nog träffa floppen riktigt hårt för att våga spela vidare (om hela stacken). Du kan däremot infobeta utan risk.

I alla fall på lägre nivåer ser jag ofta tomtar som spelar handen aggressivt och sedan viker på turn eller river när de "upptäcker" att de kommer att hamna all-in.

Postad
Varför skulle du ställa med any-two?

För att han höjer med en väldigt vid HD (först in 21% och steal-rate 60%) och bara kan syna med en väldigt smal HD?

Visst ska du ha betydligt lägre all-in krav här än om han ställt, men jag tror att T7o är att gå lite långt.

Fast det är klart, han har ju väldigt bra odds för syn med den lilla stacken... Vilka faktorer hade du ändrat på i handen för att göra det till ett omslag med en jättevid HD?

Postad
För att han höjer med en väldigt vid HD (först in 21% och steal-rate 60%) och bara kan syna med en väldigt smal HD?

Vet du om han gör det i den här situationen också då? Det är ju ganska retardé.

Fast det är klart, han har ju väldigt bra odds för syn med den lilla stacken... Vilka faktorer hade du ändrat på i handen för att göra det till ett omslag med en jättevid HD?

Större stack för honom, eller bekräftad bubbelidioti (eg frekventa raisefoldar med lillstack).