Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag är tjippie och har varit lite aggro. AAAjim gjorde en likadan höjning för ett tag sedan, från UTG, med KJ :s:, och även för några händer sedan, också från UTG, men då la han sig när jag ställde. debbiwon har varit vektajt men är å andra sidan jäkligt kort.

Level VIII (200/400)

Seat 4: Myssion (6995 in chips)

Seat 5: Irimi (2516 in chips)

Seat 6: AAAjim (3084 in chips)

Seat 8: debbiwon (905 in chips)

Myssion: posts the ante 25

Irimi: posts the ante 25

AAAjim: posts the ante 25

debbiwon: posts the ante 25

Myssion: posts small blind 200

Irimi: posts big blind 400

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Myssion [:7d::7c:]

AAAjim: raises 800 to 1200

debbiwon: calls 880 and is all-in

Myssion: ?

Postad

Blixtställ, och fan vet om inte gjort det med any2. Markermässigt kan du inte bli särskilt skadad här* och AAAjim måste folda en jättedel av sin HD (som iofs inte ska vara särskilt stor ändå). Normalt så får du antingen en ny mellanstack att misshandla till höger eller så plockar du upp en jäkla massa marker och låser tredjeprispengarna.

* Förlorar du mot AAAjim så är det extremt otroligt att debbiwon inte bustar också och du därmed får tredjeprispengar som plåster på såren för att ha gått ned till en 4k-stack.

Postad

Har svårt att se något annat alternativ än ställ också faktiskt. Just då hade jag nog inte ställt med any 2, men makes sense...

AAAjim synar med AQ och debbi har AT. Bräda: ATTxx.