Gå till innehåll

NLT - SnG, TPBK i BB och snart shortstack

Recommended Posts

Postad

Inte sett nåt helcrazy av SB, men han har relativt mycket chips och har råd att förlora ett minbet (btw ?) vilket får mig att tro att jag kan leda.

När CO bara synade så tror jag att jag har slagit honom iaf.

Å andra sidan har jag förlorat alldeles för många SnG pga dylika beslut, vilket ledde till att jag foldade. Rätt eller fel?

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t150 (7 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP)

UTG (t2445)

MP1 (t1132)

MP2 (t1155)

CO (t1643)

Button (t3130)

SB (t2630)

Hero (t1365)

Preflop: Hero is BB with 8 :diamond: , K :club: .

3 folds, CO calls t150, 1 fold, SB completes, Hero checks.

Flop: (t450) K :heart: , Q :spade: , 7 :spade:(3 players)

SB bets t150, Hero folds, CO folds.

Final Pot: t600

Postad
Oj? Hur bra hand ska du ha egentligen för att syna ett minbett på floppen i position?

Inte i helvete att jag skulle drömma om att syna där. Pusha eller åtminstone höja, spelar jag måste jag spela om hela min stack.

Postad

Inte i helvete att jag skulle drömma om att syna där. Pusha eller åtminstone höja, spelar jag måste jag spela om hela min stack.

Nog för att jag tycker att träffen är bra nog att spela för hela stacken, men jag tycker verkligen inte att du måste jamma floppen för det. Fi agerar ju först på turn.

Syna eller höja är väl båda acceptabla alternativ, fold är det inte. Och känner du att Fi frågar dig om hela din stack för att han minbettar floppen blir du alldeles för exploaterbar.