crillux Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Ursäkta eventuella fel i HHn, då jag inte hittat någon converter som funkar med bet365. Spelar jag den här helsnett? Bet365, Hold'em $0.5/1 HERO i BB med UTG folds, UTG+1 calls, 2 folds, MP2 calls, MP3 calls, CO folds, Button raises, SB folds, HERO calls. Här synar jag höjningen då jag är säker på att limparna (3 st) också kommer att syna. Är det vettigt resonerat? FLOP: (5 spelare) HERO checks, 4 checks. Vågar inte beta ut på den här floppen. TP, visst, men ingen kicker, och otäckt färgdrag samt 4 fi. Iofs har jag ett bakdörrsdrag till färgen, men ändå... Hur ska man resonera här? TURN: (5 spelare) HERO checks, UTG+1 checks, MP2 checks, MP3 bets, Button folds, HERO raises, UTG+1 folds, MP2 folds, MP3 3-bets, HERO calls. Här blir jag osäker på vad som är rätt spel, men jag är förstås inte övertygad om att MP3 sitter på ett A. Han kan mycket väl försöka stjäla potten. Lite jobbigt när han 3-betar, men syn är väl ett måste här? RIVER: (2 spelare) HERO bets, MP3 calls. Här tänker jag mig ett litet skrämskott då jag inte tror Fi orkar 3-beta turn med färgdraget. Vansinne? Är check/syn ett bättre alternativ? Citera
Bjorn_ Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Ursäkta eventuella fel i HHn, då jag inte hittat någon converter som funkar med bet365. Spelar jag den här helsnett? Bet365, Hold'em $0.5/1 HERO i BB med UTG folds, UTG+1 calls, 2 folds, MP2 calls, MP3 calls, CO folds, Button raises, SB folds, HERO calls. Här synar jag höjningen då jag är säker på att limparna (3 st) också kommer att syna. Är det vettigt resonerat? Om du tror att du är tillräckligt mycket bättre än de andra som är i handen för att du inte ska känna dig allt för obekväm med att spela TPNK ur position så är det i mitt tycke en acceptabel syn. (Altså obekvämt lär det ju alltid vara, börjar man gilla att spela TPNK ur position tyder det snarare på övermod än kompetens.) Det är för övrigt helt klart bättre (för dig) om limparna foldar även om det knappast lär hända. FLOP: (5 spelare) HERO checks, 4 checks. Vågar inte beta ut på den här floppen. TP, visst, men ingen kicker, och otäckt färgdrag samt 4 fi. Iofs har jag ett bakdörrsdrag till färgen, men ändå... Hur ska man resonera här? Skulle försöka mig på en checkhöjning här nästan varje gång. Ofta kommer ju folk checka till knappen efterssom han höjde preflop och då lär han ju ofta betta igen. Ofta har han då tyvär också ett ess men tillräckligt ofta lär han ha ett högt par eller en hand som t.ex. K J för att det skal vara värt att checkhöja för att få handen heads up. Citera
Recommended Posts