Gå till innehåll

BOK: "Harrington on Hold'em Vol. 3" av Harrington


Ving

Recommended Posts

BOK: "Harrington on Hold'em volume III The workbook"

 

Denna bok verkar inte ha någon egen tråd. Kommer säkert bli sommarens läsning för många pokerspelare. Del tre i serien av Dan Harrington som behandlar främst turneringsspel No Limit.

 

Boken kom in till de svenska internetbokhandlarna idag onsdag 7:e juni.

 

Länk till adlibris:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1880685361

 

Jag har beställt boken idag och återkommer med reflektioner när den dyker upp.

 

Notera att man helst bör läsa de två första delarna. Denna bok innehåller en massa exempel från riktiga händer i stora turneringar. Du får själv välja hur du ska agera på varje "gata"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det några andra bra böcker som kommit senaste året som man kan beställa tillsammans med denna?

 

Jag har läst alla bra böcker som kom förut som tex Theory, HPFAP, Super Sys2, Poker, gaming and life, ace on the river osv...

 

Sklanskys nya bok släpptes också idag. Den är given tillsammans med Harringtons tredje:

 

No Limit Hold 'em: Theory and Practice

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=188068537X&s=1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det några andra bra böcker som kommit senaste året som man kan beställa tillsammans med denna?

 

Jag har läst alla bra böcker som kom förut som tex Theory, HPFAP, Super Sys2, Poker, gaming and life, ace on the river osv...

 

Daniel Negreanu's Power Hold'em Strategy selges på Amazon.com sammen med HOHIII. Søk på Negreanu's bok og tilbudet ligger litt ned på siden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det några andra bra böcker som kommit senaste året som man kan beställa tillsammans med denna?

 

Jag har läst alla bra böcker som kom förut som tex Theory, HPFAP, Super Sys2, Poker, gaming and life, ace on the river osv...

 

Daniel Negreanu's Power Hold'em Strategy selges på Amazon.com sammen med HOHIII. Søk på Negreanu's bok og tilbudet ligger litt ned på siden.

 

Problemet är att den boken inte är släppt ännu. Amazon anger 26 september som releasedatum medan Negreanu själv är glad om den kommer ut innan jul. Antar att Negreanu tjänar mer pengar i timmen på att spela poker än att skriva klart sin bok... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det några andra bra böcker som kommit senaste året som man kan beställa tillsammans med denna?

 

Jag har läst alla bra böcker som kom förut som tex Theory, HPFAP, Super Sys2, Poker, gaming and life, ace on the river osv...

 

Daniel Negreanu's Power Hold'em Strategy selges på Amazon.com sammen med HOHIII. Søk på Negreanu's bok og tilbudet ligger litt ned på siden.

 

Negreanu's bok får man inte förrän den har släppts, och om man lägger ihopa de enskilda priserna för respektive bok så ser man att det inte är något erbjudande alls (förutom att det blir billigare frakt då möjligtvis, vet inte hur de löser det när de skickar två separata paket).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Høres ut som du har lest mye, men jeg kan i hvert fall anbefale disse i tillegg til HOH I-III:

 

Phil Gordon - "Little green book" ("Little blue book" kommer også snart)

Erick Lindgren - "Making the final table"

Matt Lessinger - "The book of bluffs"

 

En bok som er ok, men som ødelegges litt av mye selvskryt fra forfatterne er denne:

Tom McEvoy, T.J. Cloutier - "Championship No Limit & Pot Limit Hold 'Em"

 

Bøker jeg ikke anbefaler:

Blair Rodman and Lee Nelson - "Kill Phil"

Denne sistnevnte er en primitiv "All in - so you don't have to think" - bok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka till topic.

 

Bild av boken:

1880685361.jpeg

 

Min Harringtonbok hämtades ut igår. Har inte börjat läsa än men en snabb genombläddring gav ett positivt intryck. Gillar att exempelhänderna innehåller riktiga spelare.

 

- Sam Farha höjer dig all in. Vad gör du?

 

Du får välja på två alternativ...

 

Svar: Du lägger dig. Farha visar upp spader 2 och spader 9 för färgen. Bra fold av dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka till topic.

 

Bild av boken:

1880685361.jpeg

 

Min Harringtonbok hämtades ut igår. Har inte börjat läsa än men en snabb genombläddring gav ett positivt intryck. Gillar att exempelhänderna innehåller riktiga spelare.

 

- Sam Farha höjer dig all in. Vad gör du?

 

Du får välja på två alternativ...

 

Svar: Du lägger dig. Farha visar upp spader 2 och spader 9 för färgen. Bra fold av dig!

 

 

Du missade att säga att man i det exemplet heter Daniel N.

 

Stolt ägare av HoH3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är boken bra i stort men jag tycker den ger lite väl mycket poäng efter hur resultatet på händen verkligen blev och kanske inte vad som i mina ögon kan vara ett bättre val (iofs så är jag ju inte experten, så vad vet jag?). Dessutom så är det många gånger som rätt val ger 3-4 poäng medans ett nästan rätt val ger 0. Nu ska man kanske inte haka upp sig för mycket på hur poängen fördelas utan satsa mer på att läsa diskutionerna runt hur handen bör spelas, men även här så tycker jag nog att samma kritik passar in.

 

Nä, HoH 2 är den helt klart bästa boken i serien, tätt följt av 1:an. 3:an är fortfarande bra men man klarar sig nog lika bra utan, läs 2:an en gång till istället. Eller varför inte tre tre gånger.

 

/ Perli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ett nytt oanvänt exemplar av HoH 2. Jag byter/säljer den gärna till någon intresserad. Jag hade den redan men råkade beställa den igen från Partypoker. Jag byter gärna den rakt av mot exempelvis HoH 1, Poker Theory eller någon bok om turneringar. Skicka ett personligt pm om du är intresserad. Jag bor i Stockholm.

 

Jag gled från ämnet lite men hoppas att det är ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka till topic.

 

Bild av boken:

1880685361.jpeg

 

Min Harringtonbok hämtades ut igår. Har inte börjat läsa än men en snabb genombläddring gav ett positivt intryck. Gillar att exempelhänderna innehåller riktiga spelare.

 

- Sam Farha höjer dig all in. Vad gör du?

 

Du får välja på två alternativ...

 

Svar: Du lägger dig. Farha visar upp spader 2 och spader 9 för färgen. Bra fold av dig!

 

 

Du missade att säga att man i det exemplet heter Daniel N.

 

Stolt ägare av HoH3.

 

-given fold, bluffa inte en callingstation. Vet tom Farha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...