Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Den här handen hände mig tidigare idag.

Fi kom in som shortstack (40$) och har lyckats komma upp sig rätt ordentligt. Fi har varit ganska lös preflop och inte varit rädd för att stoppa in hela stacken med bra draghänder. Men har även haft en del flyt och träffat en del monster.

Hero SB 1$ K:heart: -K:spade: (249$)

BB 2$ (511$)

UTG Folds

UTG+1 folds

CO Folds

Dealer calls 2$ (267$) (Limpar)

Hero rasie 8$ to 10$

BB folds

Dealer FI calls (Synar bara)

Flop

9 :club: -10 :spade: -9 :spade: (Farlig flopp, många drag kan vara ute)

Hero bets 28$ (Potbet, men kan det vara bra med överbet på den floppen, typ betta ut 45$ eller nåt liknande?)

Fi raise 28$ to 56$ (MiniRaise. Har sett det här movet med t.ex färgdrag, stegdrag för att få gratiskort på turn.)

Hero calls 28$ ( Här känns det som om jag spelar fel. Borde kanske ha raisat eller foldat redan här, men nu blev det en vek syn)

Turn

3 :heart: (Ofarlig kort)

Hero checks (Här vet jag inte hur jag ska bete mig, Betta pot, Allin eller check?)

Fi bets 28$ (Grymt litet bet, skriker det styrka eller hoppas Fi få ett hyfsat billigt river kort, ifall Fi har en draghand som t.ex Q-J, 8-7 eller ett rent färgdrag?)

Hero ????? (Hur hade ni spelat här??? All-in, call eller fold??)

Postad

Utan en "säker " read hade jag troligen foldat på turn. Har han set/kåk på floppen så har du ju egentligen bara 2 riktiga outs på turn och du betalar då 28 för att vinna 196, d.v.s. pottodds på 14% mot kortodds på 4 %. Du kanske skulle reraisat på floppen? Jobbig flopp iaf. Han kan mkt väl ha minst ett set eller iaf ett monsterdrag och det blir dyrt att betta bort honom även om han bara har ett drag.

Postad

Jag tror inte han träffat set eller bättre. Verkar dumt att minihöja där istället för att bara syna eller höja rejält.

Mer troligt att han har ett drag som han försöker ta hem poten med på flop ifall du har AK, och sen få billig river med litet bet på turn.

Bara vad jag tror iofs.

Postad
Jag tror inte han träffat set eller bättre. Verkar dumt att minihöja där istället för att bara syna eller höja rejält.

Mer troligt att han har ett drag som han försöker ta hem poten med på flop ifall du har AK, och sen få billig river med litet bet på turn.

Bara vad jag tror iofs.

Varför beta på turn och riskera omslag om han bara har ett drag och sitter i position? har han bara draget borde han beta mkt mer eftersom turnchecken indikerar svaghet/osäkerhet!

Såg förresten inte att det var två klöver 9 i HH:n, utgår från att det ska vara ett i spader.

Postad

Bara vad jag tror iofs.

Varför beta på turn och riskera omslag om han bara har ett drag och sitter i position? har han bara draget borde han beta mkt mer eftersom turnchecken indikerar svaghet/osäkerhet!

Såg förresten inte att det var två klöver 9 i HH:n, utgår från att det ska vara ett i spader.

Eh, varför spela på det sättet med någon hand över huvudtaget?

Och andra argumentet funkar inte riktigt. Ett litet turnbet visade ju tydligen på stor styrka enligt OP, så jag tycker man analys håller ganska bra.

Postad

hmm, varför folda för ett $28-bet ? Efter hans bet blir väl potten på cirkus $160? $28 för $160. Gör vad du vill bara du inte foldar. Du kan kallsyna och syna ner rivern oavsett eller ställa honom all in direkt på turn.

Postad
Fi raise 28$ to 56$ (MiniRaise. Har sett det här movet med t.ex färgdrag, stegdrag för att få gratiskort på turn.)

Varför i hela friden höjer du inte då?

Postad

Som spelat hade jag C/R AI på turnen.

Givetvis kan han ha en 9, men med alla drag som ligger ut, så tror jag han antingen sitter på något av dom eller TPNK. Finns fler kombinationer av händer som innehåller något av de sistnämnda en som innehåller en 9, speciellt eftersom han limpar först in på knappen. Vilket BTW säger mig att de här inte är någon stjärna...

Postad

Här kommer upplösningen av handen:

Turn

Hero checks

Fi bets 28$

Hero raise All-in (Anser att fold eller Allin känns som korrekt spel, satte honom på ett drag eller möjligtvis A-10. Tycker hans bet på turn är lite för litet för att han ska ha en nia med tanke på den farliga floppen.)

Fi calls

River 4 :heart:

Hero shows K-K

Fi Shows A :spade: -9 :diamond:

En svår spelad hand. Men det är väl bara att betala av och köpa in sig igen lr??