snetreff Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 Ponera att Hero sitter i tidig position med AA och höjer 6BB. Alla foldar förutom knappen och BB. Floppen kommer med rags. Hero bettar sedan pot på floppen, BB lägger sig och knappen gör en rejäl höjning. Heros read på fi är att han är hyffsat stabil och inte gjort några idiotmoves, ingen direkt read alltså. När är det rätt att släppa? På vilken flop? Vid vilken action preflop? Hur ska man avgöra ifall han sitter på ett lägre överpar, eller ett set? Skulle uppskatta era tankar och funderingar kring det här då det förmodligen kan spara en del pengar att betala av set. Citera
emilio_15 Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 Beror ju mycke på om det är en dragvänlig flop eller inte. Om det typ är 3 9 10 så är det ju väldigt stor chans att han har drag/kombodrag om han är en aggressiv spelare. Citera
derra Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 Ponera att Hero sitter i tidig position med AA och höjer 6BB. Alla foldar förutom knappen och BB. Floppen kommer med rags. Hero bettar sedan pot på floppen, BB lägger sig och knappen gör en rejäl höjning. När är det rätt att släppa? På vilken flop? Vid vilken action preflop? Hur ska man avgöra ifall han sitter på ett lägre överpar, eller ett set? Skulle uppskatta era tankar och funderingar kring det här då det förmodligen kan spara en del pengar att betala av set. Generellt sett är det otroligt svårt att lägga AA/KK på ragflopp, men ibland dyker varningsklockor upp. Ett klassiskt exempel är när fi bara synar i tidig/mittposition och sen väljer att syna efter du höjt 3-4 x BB. När floppen kommer 842 så checkar fi, du betar pott och fi miniraisar bör varningsklockar komma upp. Många väljer att bara syna med låga par (inget fel med det) men framförallt väljer otroligt många sämre spelare (i mina ögon) att bara miniraisa när dom träffar jättebra. I detta fall kan jag ofta hitta lägg med JJ-QQ och ibland även med KK-AA om mönstret stämmer in. Anledningen till varför jag oftare hittar lägg med JJ/QQ än KK/AA är helt enkelt för att fi kan spela QQ-AA på liknande sätt. Desto svårare blir det om fi höjjer ur tidig/mittposition, du slår om med AA/KK och han synar. Floppen kommer nu T53. Fi checkar, du betar pott han slår om. Här brukar jag oftare stoppa in med AA/KK eftersom fi kan göra liknande spel med AT/QQ/JJ. Har han set brukar jag helt enkelt betala av. Citera
hansolo Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 fråga Fi om han har ett mellan/lågt par, hur ska du annars få reda på de? =D Citera
RoyleAxe Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Beroende på position och bräda så spelar jag väldigt annorlunda i olika situaioner. Är floppen dragvänlig med färg o stegdrag så bettar jag minst pott om jag talar först (ur pos). Blir jag reraisad så ställer jag in eller synar (beroende på summa) för att se vad som händer på turn. Sitter jag i samma situation men i pos. så reraisar jag kraftigt om ngn bettat, alt bettar om det checkas. Är floppen inte dragvänlig så bettar jag ca 75% pott ur pos. Vid omslag så foldar jag ofta om det är ett stort omslag (och FI inte är en blufftomte). Miniraise kan jag syna och se vad som händer på turn. Anar jag svaghet där kan jag syna till rivern och ev reraisa AI där eller checksyna. Kommer ett överkort jag kan representera och FI är nog bra för att lägga ett lågt set kan AI vara rätt. Sitter jag i position så gör jag oftast omslag om ngn bettat ut. Får jag omslag igen då så lägger jag nog om det blir nog stort. Citera
brut Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Minsta stackstorlek i förhållande till potten på flopp är viktig oavsett vem man möter. Sedan är readen viktig också. Citera
RoyleAxe Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Minsta stackstorlek i förhållande till potten på flopp är viktig oavsett vem man möter. Sedan är readen viktig också. Förstår inte vad du menar med minsta stackstorlek i förhållande till pott", att man ska vara shortstack och inte behöva riskera så mkt, eller vem av mig och FI som har minst stack? Readen är kanonviktig, det håller jag med om. Möter du en duktig spelare som vet att du spelar tight och inte spelar som du gör utan ett högt PP och han ändå slår om mot dig så kan du nog vara hyfsat säker på att du ligger under. Citera
brut Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Ju mindre minsta stack är i förhållande till potten ju hårdare kan man spela. Citera
bossbaver Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Ju mindre minsta stack är i förhållande till potten ju hårdare kan man spela. det är fan sant yo! short stack is da shit yo! Citera
Rockbullen Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Om det kommer 6:or på floppen så ska man oftast folda tycker jag. Det är den handen dom oftast får set med. Så akta dig för floppar som 10,6,3 .. livsfarligt! Citera
Mrtiger Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Om det kommer 6:or på floppen så ska man oftast folda tycker jag. Det är den handen dom oftast får set med. Så akta dig för floppar som 10,6,3 .. livsfarligt! Annars kan det ju vara bra att inte spela överpar.... bara spela draghänder.... Citera
jaha Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 precis. 666 - djävulen spräcker dina ess! Citera
RoyleAxe Postad 7 Juni , 2006 Rapport Postad 7 Juni , 2006 Ok, håller absolut med. Så brukar jag också tänka. Kan exempelvis om jag sitter i pos gambla och gå All-in med A10 mot en shortstack om han bettar ut på en A hög flopp om han höjt preflop och jag tror att han sitter på sämre än AK Citera
Recommended Posts