Gå till innehåll

Tiltade bort hela rullen inatt


eeken

Recommended Posts

Du behöver nödvändigtvis inte ha några djupare spelproblem pga det här. Nu vet du ju hur det verkligen känns att tilta ordentligt, och det är väl inget du vill uppleva igen? Ta det med dig. Har varit med om liknande saker, inte lika grovt dock, men nu har jag lärt mig att sluta i tid. Det är svårt om man inte vet hur det känns dagen efter.

 

Sen finns det givetvis människor som faller tillbaka in i tilten, men jag är övertygad om att de flesta inte gör det. Nästan alla har nog tiltat någon gång, men långt ifrån alla har ett problem med sitt spelande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånt som händer och det känns inte så roligt. Det ända man kan försöka göra är att försöka lära sig något från det. 3*deposit känns ändå inte så farligt och det borde inte ta alltför lång tid att komma tillbaks.

 

Aldrig valt roulette som stället att vinna tillbaks sina förluster men det kan nog vara +ev gentemot att sätta sig på 25-50 och försöka ta tillbaks pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajaj jag lider med dig. Jag har själv aldrig varit med om det. Visst har jag spelat bort 2-3 inköp, oftast när jag spelat väldigt mycket samma dag och gått plus, men aldrig fått den ultimata tilten och jag hoppas jag aldrig får uppleva det. Jag tror däremot att det här kan vara en bra erfarenhet för dig. Du kommer förhoppningsvis känna igen känslan du fick och förhoppningsvis stoppa innan du lirar bort hela rullen igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånt som händer och det känns inte så roligt. Det ända man kan försöka göra är att försöka lära sig något från det. 3*deposit känns ändå inte så farligt och det borde inte ta alltför lång tid att komma tillbaks.

 

Aldrig valt roulette som stället att vinna tillbaks sina förluster men det kan nog vara +ev gentemot att sätta sig på 25-50 och försöka ta tillbaks pengarna.

 

Roulette är aldrig EV+ ;) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånt som händer och det känns inte så roligt. Det ända man kan försöka göra är att försöka lära sig något från det. 3*deposit känns ändå inte så farligt och det borde inte ta alltför lång tid att komma tillbaks.

 

Aldrig valt roulette som stället att vinna tillbaks sina förluster men det kan nog vara +ev gentemot att sätta sig på 25-50 och försöka ta tillbaks pengarna.

 

Roulette är aldrig EV+ ;) .

 

Däremot att sätta sig på NL5000 mot fullbrodsproffs (Glimne :roll: ) är EV+ ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånt som händer och det känns inte så roligt. Det ända man kan försöka göra är att försöka lära sig något från det. 3*deposit känns ändå inte så farligt och det borde inte ta alltför lång tid att komma tillbaks.

 

Aldrig valt roulette som stället att vinna tillbaks sina förluster men det kan nog vara +ev gentemot att sätta sig på 25-50 och försöka ta tillbaks pengarna.

 

Roulette är aldrig EV+ ;) .

 

Däremot att sätta sig på NL5000 mot fullbrodsproffs (Glimne :roll: ) är EV+ ;)

 

Det har jag aldrig sagt eller antytt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånt som händer och det känns inte så roligt. Det ända man kan försöka göra är att försöka lära sig något från det. 3*deposit känns ändå inte så farligt och det borde inte ta alltför lång tid att komma tillbaks.

 

Aldrig valt roulette som stället att vinna tillbaks sina förluster men det kan nog vara +ev gentemot att sätta sig på 25-50 och försöka ta tillbaks pengarna.

 

Roulette är aldrig EV+ ;) .

 

martingalesystemet är EV+ :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag känner igen mig lite.. hehe..

 

Fast det verkar som om du stirrar dig blint på din cashier. Gissar att du kollar in din cashier minst en gång mellan varje session. Även om du plussat 500$ en dag och påbörjar en ny session och börjar med att förlora ett upptag så börjar du se rött.. farligt farligt.. vet inte om du har ont om pengar eller om du spelar "för högt" men det där är inget bra tecken. I början av min pokerkarriär hade ofta ont om pengar men grinda microlimits kände föga roligt och därför spelade jag oxå ofta nl50 o nl100 även om jag egentligen inte hade "råd" att förlora. Ofta med den obehagliga känslan av att inte våga förlora.. i ärligthetens namn så ser du rött efter att ha torskat ett par upptag så spelar du inte på en nivå som du är bekväm på..

 

fast det var lite roligt hur du skruvade upp volymen och sprang runt i ett annat rum.. :lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånt som händer och det känns inte så roligt. Det ända man kan försöka göra är att försöka lära sig något från det. 3*deposit känns ändå inte så farligt och det borde inte ta alltför lång tid att komma tillbaks.

 

Aldrig valt roulette som stället att vinna tillbaks sina förluster men det kan nog vara +ev gentemot att sätta sig på 25-50 och försöka ta tillbaks pengarna.

 

Roulette är aldrig EV+ ;) .

 

Däremot att sätta sig på NL5000 mot fullbrodsproffs (Glimne :roll: ) är EV+ ;)

 

Det har jag aldrig sagt eller antytt ;)

 

 

Snickerisnack ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ush, typiskt att min första post på pf.nu skulle komma att handla om att tilta bort "rullen"...

 

Jag spelade för ca. ett halvår sedan bort ungefär 50 000 kronor på att dels tilta och dels spela fruktansvärt dåligt. Jag tror de flesta skyller på att de tiltar bort rullen när de egentligen är dåliga pokerspelare, men jag kan ju se att det inte verkar vara så i ditt fall. Du tilitade ju egentligen genom att spela hasardspel.

 

Jag kommer ihåg en hand som jag spelade där jag syna en all in preflop med 77 mot AA. Blindsen var 5/10 och han gick all-in med $1200 och jag synade... var det dåligt?!

 

Men jag har iaf vänt trenden då jag vet att jag är en duktig spelare och att jag i längden tjänar på att hålla mig kall. Jag ändrade även min Money Management och tycker att du med en rulle på under $2000 inte bör spela högre än NL100. Det är väl det råd jag kan ge dig förutom att inte spela på spel med EV-.

 

Sorry om det är luddigt skrivet och om min svenska är lite kass. Har precis varit sjuk och lite av febern sitter fortfarande i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lång text

 

God afton eeken.

 

Jag har haft en megatilt och dina ord är fan på pricken vad jag upplevde. Dock var det inte roulette men väl på poker. Vad jag gjorde var i korthet att jag la ner internetpoker i en månad. Och under tiden tog jag mig tid att anlysera varför det gick så inihelvete "snett". Nu blir det ett resonemang vad som hjälpte för mig, huruvida du har någon hjälp av det vet jag inte.

 

1. alkohol och poker is a big no no.

2. Idetifieiera tiltkänslan. Jag kan inte förklara det i ord, men när tilten kommer smygande så känns det i kroppen. Snabbt som tusan loggar jag ut, svär lite över min otur och gör något meningsfullt istället. Jag vet inte men du skriver " Efter 20 minuter var jag redan 100 back och började bli varm i kroppen och tänkte att fan jag skulle inte ha spelat mera. orden varm i kroppen kan vara din signal (det kan också vara något annat).

3. Aldrig för långa sessioner. Vad som är en lång session varierar lite från dag till dag men det känns.

 

Sen får jag för uppfattningen att du var ganska nöjd med din vinst? En inte helt otänkbar sak måste ju vara att tilten ligger nära till hands om man har vunnit mycket pengar och sen kommer det nån tomte och klonkar bort halva vinsten. Om man tänker "jävlar va plus jag ligger nu" eller liknande så varför inte bestämma sig för att ta ut. Tex om jag vinner $1000 så tar jag ut 50% av vinsten direkt.

 

Avslutingsvis vill jag framhålla att du inte ska gräva ner dig för mycket i saken. Alltså man ska nog tala om för sig själv att man var en korkad idiot som tappa kontrollen så, och fundera på varför. Men håll distansen, det kunde vara värre, mycket värre. Du satte ju inte in mer pengar tex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ett tips som gjorde att jag lyckades bli bekvämare att spela efter att ha vunnit lite var att ta ut den summan jag satt in från början. på så sätt kände jag att jag bara spelade för vinsten. Det gjorde att man inte blev så nervös för att förlora det man vunnit och det man satt in. svårt att förklara kanske men det funkade för mig i början. Nackdelen är ju att det blir fler transaktioner ut och in från kontot, men då får det väl vara värt det. lycka till med nästa insättning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips kan ju vara att ta denna varningssignal på allvar innan du blir alltför avtrubbad av pengars värde, det är dags att bli riktigt försiktigt när du börjar tänka "äh skitsamma, det var ju bara XY$/SEK, vem bryr sig, orka bry sig om pengar"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svaren, det hjälper mycket. Jag tycker inte det känns så jättebull nu idag efter att jag diskuterat det med lite polare och så. På nåt sätt känns det ändå bra att ha genomlidit en så sjuk tilt och jag fattar verkligen hur folk kan förlora hus och hem som spelberoende. Någon sa att jag verkar bli söndertiltad bara över att förlora ett par inköp, så brukar inte va fallet. Det som störde mig var att jag hade spelat bra hela dagen, bästa spelet på ett tag iaf och sen kastade bort det på en kort stund.

 

Egentligen är det en helt sjuk händelse, jag borde bara gått o lagt mig eller iallafall spelat på med mitt vanliga spel, vet inte riktigt varför det gick så snett som det gjorde. Jaja, tar nya tag om nån vecka och då jävlar ska ja _inte_ tilta. Ska försöka lokalisera varningssignalerna och sätta upp gränser och mål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just den dära varma krypande känslan är något jag verkligen kan relatera till mig själv. Det är någon slags kick som 50 % är en rädsla av att förlora allt och 50 % känsla av att man fullständigt skiter i hur det går. Gäller som sagt bara att hitta sina egna varningssignaler, kontrollera sig själv, och lugna ner sig. Vet inte hur många gånger man känt ångest efter en tilt men hålla koll på signalerna borde iaf vara ett första steg på vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja sånt där är inte roligt. Du verkar ju i alla fall inse vad som hände och vems felet var. När jag tiltar (aldrig tiltat så här som du beskriver), så är det alltid fiskarnas fel [att jag har spelat uselt i vredesmod].

 

Tur som fan att du inte maxade ut kreditkortet och satte dig och skrapade Triss-lotter för att vinna tillbaks din bankrulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känsla av att man fullständigt skiter i hur det går.

 

Vilket i sig inte är en dålig känsla OM man spelar på rätt nivå för sin br, har man väl stoppat in pengarna i bra läge så spelar det inte någon roll hur det går eftersom man vinner i längden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...