Gå till innehåll

Raked hands-rösta på


zencor

Recommended Posts

Kolla här, jag kan detta sen mycket tidigare, men behöver lite bekräftelse åt några vänner som tvivlar på min kunskap.

 

låt oss säga en dröm tillfälle, kommer upp på t.ex. party poker, 100 % bonus, upp till 100$, krav 500 rake hands...

 

nu har ni ett val ni kan välja mellan här, defentionen av dessa 500 rake hands.

 

def på rake hand är hypotetisk, 25 cent säger vi (0.25$)

 

Alternativ 1:

Du spelar 10 man NL100 bord, varje pot blir +5$ hela tiden, rake landar på 0.25$ - 1$, du har nu suttit och inte spelat en hand på 500 händer! Du har nu 500 rake hands och din bonus är cleared...

 

Alternativ 2:

Du spelar 10 eller 6 man NL100, nu har du varit INVOLVERAD i 500 potter som du vunnit/förlorat/foldat, och betalat rake på, nu har du 500 rake hands och bonus är cleared?

 

-Håll det kort grabbar, Alt1 eller Alt2....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså, skulle det vara så att man får 10 raked hands av att bara ha postat BB och SB och sen sitter o väntar på nästa BB och SB... ja då hade man sattit sig på 5 bord samtidigt och fått 50 raked hands per bordsvarv? och vi vet att nätpoker går väldigt fort... allt mellan 80-130 eller mer händer i timmen... ska vi då säga medel på 100 händer i timmen... gånger 5 bord.. det är 500 raked hands ifall den teorin skulle stämma... sitter man då i 3-4 timmar är det 1500-2000 raked hands..?! OMÖJLIGT!

 

 

det är så att för att få en kvalificerad Raked hand så måste man delta i potten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså, skulle det vara så att man får 10 raked hands av att bara ha postat BB och SB och sen sitter o väntar på nästa BB och SB... ja då hade man sattit sig på 5 bord samtidigt och fått 50 raked hands per bordsvarv? och vi vet att nätpoker går väldigt fort... allt mellan 80-130 eller mer händer i timmen... ska vi då säga medel på 100 händer i timmen... gånger 5 bord.. det är 500 raked hands ifall den teorin skulle stämma... sitter man då i 3-4 timmar är det 1500-2000 raked hands..?! OMÖJLIGT!

 

 

det är så att för att få en kvalificerad Raked hand så måste man delta i potten!

 

Om vi tar Party, PokerStars, b2b eller stora delar av Prima som exempel så måste du bara delta så pass mycket att du får kort i den aktuella handen. Alltså alternativ 1 ovan.

 

Visst kan det vara så som du påstår (eller utropar), men isf så läggs ordet contributed till i kraven. Det är sådana bonusar man ska hålla sig långt borta ifrån.

 

De värsta kraven jag sett hittills var nåt litet obskyrt Primaskin (tror jag att det var) som hade en sjysst bonus tills man läste villkoret att potten var tvungen att vinnas av en spelare som spelade från det skinnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skämtar ni med mig?? finns det ställen man får 10 raked hands för att ha bara postat SB och BB? isåfall ge mig adressen dit och så ska jag göra full insättning och tjäna in bonusen svinlätt...

 

 

alla ställen jag spelat på, vilket är en del, får man en raked hand för varje gång man deltagit i poten och den har uppnått sitt krav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Alternativ 2:

Du spelar 10 eller 6 man NL100, nu har du varit INVOLVERAD i 500 potter som du vunnit och betalat rake på, nu har du 500 rake hands och bonus är cleared?

 

 

inte vunnit, deltagit i, man kan lika väl ha förlorat hela sin stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när jag efterforskat lite, kollade på just partypoker som ni båda nämnt, här är ett utdrag på vad dom säger ÄR en raked hand:

 

Raked hand

A hand that a) a player participates in (dealt cards) and b) has generated at least $0.01 in rake for that player. Generated rake is calculated by dividing the total rake collected in that hand by the number of players who were dealt cards.

 

 

NOTERA: "b) has generated at least $0.01 in rake for that player. "

 

 

tack för mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när jag efterforskat lite, kollade på just partypoker som ni båda nämnt, här är ett utdrag på vad dom säger ÄR en raked hand:

 

Raked hand

A hand that a) a player participates in (dealt cards) and b) has generated at least $0.01 in rake for that player. Generated rake is calculated by dividing the total rake collected in that hand by the number of players who were dealt cards.

 

 

NOTERA: "b) has generated at least $0.01 in rake for that player. "

 

 

tack för mig!

 

alltså, på party får du 6 raked hands per varv om du spelat NL50 6-max och varje hand ser floppen vad du än säger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är frågan egentligen, vad man föredrar? Är det inte självklart att man tar det som går snabbast, dvs alt 1 där man får raked hands även när man kastar bort sina 72o?

 

På Party gäller åtminstone på NL50 att flopp = raked hand. Oavsett om du vinner eller förlorar eller inte ens lägger in en cent i potten. Punkt slut.

Du kan alltså folda dig till bonusen. Varför man skulle vilja vet jag inte, men de kör INTE med contributed på party.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det stod ju klart o tydligt på deras sida:

 

 

A hand that a) a player participates in (dealt cards) and b) has generated at least $0.01 in rake for that player.

 

 

Hur ska man generera fram $0.01 om man foldar sina kort och inte satsar nått utan helt enkelt bara foldar.. ? trollas då 0.01 fram för en spelare och plötsligt fram en raked hand? nänä de står ju att man minst måste genererat fram 0.01 i rake vilket då är antar jag en 1 dollar bet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På party behöver du inte lägga pengar i potten för att få en raked hand.

 

PUNKT SLUT!!!

 

Kolla själv, spela en hand som blir rajkad, som du inte lagt pengar i och sen går du och tittar efter om antalet raked hands har ökat, vilket de gör efter en minut eller två.

 

Hur svårt kan det vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske är nya regler från förra veckan. Senast jag spelade in en bonus på Party var för tre veckor sedan och då fungerade det precis som vi har sagt tidigare i den här tråden.

 

Om man ser till hur raken beräknas vid vissa onämnbara överenskommelser med affar så är det så att på Party (det var så här iaf när de fortfarande fanns fyra skins till Partynätet) räknas betald rake på alla spelare som fått kort i handen. Det är alltså skillnad på Party och t ex PokerChamps i den här frågan.

 

Men ta b2b istället då. Där finns 5x-bonusar ibland, dock ingen just nu tror jag. Partys signupbonus har väl alltid varit $100 för 500 raked hands. Om du väljer ett NL100 10manna så kommer du att sitta i bb 50 ggr och sb 50 ggr minst innan du har spelat 500 händer. Då har du betalat $75 redan. Sedan så kommer du att få spela fler händer eftersom det inte blir en flopp i alla händer och det är knappast ett fullt 10-bord konstant.

 

Visserligen så får du lika många raked hands på NL50 och betalar bara knappa $40. Men det här gäller bara signupbonusen. Resten av Partybonusarna ligger på 10x nuförtiden.

 

Lycka till med din bonusjakt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, Party har inte ändrat några regler. Om rake tas får alla spelare som fick kort en raked hand.

 

Är ju bara att läsa texten som c0nne själv klistrat in:

 

" A hand that a) a player participates in (dealt cards) and b) has generated at least $0.01 in rake for that player. Generated rake is calculated by dividing the total rake collected in that hand by the number of players who were dealt cards."

 

Alltså, c0nne har fel, alla andra har rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det stod ju klart o tydligt på deras sida:

 

 

A hand that a) a player participates in (dealt cards) and b) has generated at least $0.01 in rake for that player.

 

 

Hur ska man generera fram $0.01 om man foldar sina kort och inte satsar nått utan helt enkelt bara foldar.. ? trollas då 0.01 fram för en spelare och plötsligt fram en raked hand? nänä de står ju att man minst måste genererat fram 0.01 i rake vilket då är antar jag en 1 dollar bet!

 

alltså snälla nån...

inte för att vara otrevlig eller något men subjektet i meningen är handen eller hur inte du själv? herregud svenska gosse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det stod ju klart o tydligt på deras sida:

 

 

A hand that a) a player participates in (dealt cards) and b) has generated at least $0.01 in rake for that player.

 

 

Hur ska man generera fram $0.01 om man foldar sina kort och inte satsar nått utan helt enkelt bara foldar.. ? trollas då 0.01 fram för en spelare och plötsligt fram en raked hand? nänä de står ju att man minst måste genererat fram 0.01 i rake vilket då är antar jag en 1 dollar bet!

 

alltså snälla nån...

inte för att vara otrevlig eller något men subjektet i meningen är handen eller hur inte du själv? herregud svenska gosse.

 

ja, han utläste meningen som

A hand that has generated at least $0.01 in rake for that player.

och tolkar det som att spelaren måste ha lagt in $0,01 i rakehögen.

 

Vad det dock innebär tillsammans med följande mening

Generated rake is calculated by dividing the total rake collected in that hand by the number of players who were dealt cards.

är att om man spelar sju stycken på ett NL25-bord och alla limpar med preflop. Då blir potten $1,75 och $0,05 dras i rake. Om någon betar hem den potten osynat på floppen så ska det då inte bli en raked hand eftersom $0,05 / 7 < $0,01 som är ett av kraven för att det ska bli en raked hand. De behöver inte ens vara alla sju som ser floppen, det räcker med fyra och det blir samma resultat ändå trots att det dras rake.

 

Det måste nog innebära att vid ett 10-mannabord så måste potten upp i $2 och inte bara $1 som jag alltid har trott. Är det någon som har PT/PO och spelar in en bonus just nu som kan verifiera eller avfärda detta? Har jag räknat rätt överhuvudtaget eller tänker jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...