Sniffe54 Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 Hur skall man tänka exempelvis på ett färgdrag till oddset 1,86. Tex om någon betar fullpot mot en har man ju odds att syna om man får se båda korten men träffar man inte på turn och det betas fullpot igen är det väldigt dåliga odds. Implicita oddsen känns ju inte heller så höga det är lätt att sätta någon på färgen. Citera
jaha Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 det stämmer. stege är bättre på det sättet, lättare att få betalt. av duktiga spelare får man sällan någre fina odds att dra till färg. micro-limit-donkar som bettar 1/5 av potten ger en ju dock finfina odds. Citera
vetgirig Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 Du träffar ett färgdrag 1 gång av 3 - det gör att du inte har pottodds att syna ett pottbet. En sak många gör med färgdrag är att gå ALL-IN i detta läget. Antingen lägger sig motståndaren eller så synar de och man måste då lyckas träffa färgen. Ju mera ofarlig brädan är ju mindre är chansen är att Fi synar och ju mera rätt är det att gå all-in för att ta potten från motståndaren direkt. Har man då extrachanser som hålstegdrag eller överkort till floppen så har man extra outs att vinna även om Fi synar. Citera
Sniffe54 Postad 6 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 6 Juni , 2006 Om jag får se båda korten har jag pottodds till det. Jag vet att jag träffar på 1 av 3 eller 35 % som det egentligen är men pottoddset är likväl 1,86. Vilket innebär att ligger det 80 i potten och någon betar 80 måste jag syna 80 för att vinna 160 vilket ger 2 alltså bra odds om jag exempelvis gått all in med sista 80. Det där är värsta rokkie taktiken känns det som för övrigt. Citera
Recommended Posts