Gå till innehåll

Jonas Sveriges bästa pokerspelare


Che

Recommended Posts

Lite skoj med stöd.

Snabb resume. Ritkigt kallt finalbord. Förlorar ruskigt viktig coinflip på andra varvet då Magnus Holm vinner mot mig. Tråkigt, men en coinflip jag ansåg mig ha råd med, trots att det nästan kostade halva stacken. Har redan innan bestämt mig för att våga vinna. Med den coinflippen vunnen och magnus utslagen skulle jag kunnat köra över bordet ganksa bra med den chiplead jag skulle haft då.

Efter det blir magnus aggresiv. Alla antar också att jag är jättetiltad då jag sitter och "pajasar" mig med snacket. Hjälper nog också när man höjer pre till 8xBB eller bettar 2x pott på floppen. Var dock inte det jobbar igen mig efter den första coinflippen där jag får AK efter att shortstacken går all in vilket blir måste syn. SJälvklart torsk och man blir minst på bordet. Efter det blir allt fel ungefär, varje höjning får en reraise all in vilket jag itne kan ta då jag oftast inte har så bra.

 

Sista hadnen har jag itne så mycket att säga om men ett av få moves jag hann göra på finalbordet. Släppt min blind varje gång och nu slår joakim upp från lilla och ajg trycker in med en K7. kan till och med vara good på den handen. Han steker väldigt länge och gör sen en syn för över halva sin stack med KJ utan att avra commitad elelr ngt. Känns som en sjukt tiltad syn han bara gör mot mig vid bordet.

Kanske man ska sluta säga time till alla stekare som måste fundera på alla beslut i 5 min vara sig det är för hela deras stack eller om det är preflop utg...

Men vad vet jag, alla kanske inte vet hur de brukar spela preflop utan behöver tänka på vad Glimne skulle gjort.

 

för övrigt: Intervjun blev ganska cencuerad. Det var nog bra. Ber om ursäkt om ngn tog illa vid men också det jag tyckte vid den punkten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...