Bikern Postad 5 Juni , 2006 Rapport Share Postad 5 Juni , 2006 Till saint_bjorn vill jag bara säga att du lär ju inte tycka samma sak när det en vacker dag händer dig...då lär du gråta o spela ledsen o oskyldig!! Lätt och snacka stora ord när du ej varit utsatt. För övrigt har jag också vissa tvivel på att han är helt oskyldig till viss ev. colluding liknande beteende, MEN jag trodde man var oskyldig till motsatsen kunde bevisas?!? och eftersom SvS vägrar visa vilka bevis de har mot den anklagade så blir det hela ganska snett. Man måste ju till exempel få spela sitt eget spel, utan att riskera att bli låst från kontot, ingen som säger att det är förbjudet att spela loose/aggressive m.m MEN finns det starka misstankar och bevis för flertalet colluding tillfällen, så givetvis skall kontot låsas, det är ju även okey att tillfälligt låsa kontot vid misstanke om man sköter det på ett smidigare sätt, och det låses upp när misstanken är över och man har fått bra information under tiden. Dessutom är det ganska tråkigt att se ett forum som består av pokerspelare som tar SvS parti här, och tycker det är bra att man kan behandla sina spelare som skit och bara ta deras pengar!! Visst skall de skydda spelarna, men de måste ju utreda det på ett vettigt sätt, som det är nu om man blir oskyldigt låst eller är skyldig, så sitter man i ett mörker av total isolering från spelsiten i kanske 2 veckor till månader, utan ett ljud och utan nån info om pengarna på kontot. Som spelare skall man ha rättigheter, och finns misstanke till brott skall det gå att få insyn till både anklagelser och bevis för brottet. Och låser de ens konto skall man få reda på exakt vilka misstankar som finns när det ev. skulle skett o.s.v Sedan bör man också få information om vad som ev. kan hända med pengarna på kontot om man är skyldig/oskyldig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 5 Juni , 2006 Rapport Share Postad 5 Juni , 2006 ... Ja, blev jag oskyldigt anklagad skulle jag gråta blod. Hittills har jag lyckats undvika det med ingen speciell skicklighet. (Jag har helt enkelt inte fuskat och inte heller provocerat nåt.) Läs villkoren, sajten har rätt att stänga av vid misstanke. Vilket är till gagn för alla hederliga. Att bevisbördan inte åligger "åtalarsidan" beror väl främst på att det är oerhört svårt brott att bevisa. Visst, oskyldiga stryker med. Ser annars inget i din text som motsäger min. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bikern Postad 5 Juni , 2006 Rapport Share Postad 5 Juni , 2006 Det som motsäger dina inlägg som varit rätt meningslösa, så tycker jag att pokerspelare bör gå ihop och börja ställa lite mer krav på spelsiterna, och INTE låta dem komma undan med vad som hellst. Tycker som sagt att det var mycket påhopp av folk som ville leka domare och jury, istället för att diskutera sakfrågan, som var: Skall spelsiter få låsa kontor hej vilt eller skall de behöva visa varför de låser konton?? men som sagt egoistiska och egensinniga pokerspelare finns det verkligen gott om... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 5 Juni , 2006 Rapport Share Postad 5 Juni , 2006 Det som motsäger dina inlägg som varit rätt meningslösa, så tycker jag att pokerspelare bör gå ihop och börja ställa lite mer krav på spelsiterna, och INTE låta dem komma undan med vad som hellst. Tycker som sagt att det var mycket påhopp av folk som ville leka domare och jury, istället för att diskutera sakfrågan, som var: Skall spelsiter få låsa kontor hej vilt eller skall de behöva visa varför de låser konton?? men som sagt egoistiska och egensinniga pokerspelare finns det verkligen gott om... Tråden i sig är egentligen meningslös eftersom ingen av oss har en aning om sanningen. Och inte SS heller. Men jag ser hellre att sajterna fäller misstänkta än friar fuskare, så länge det är avskräckande. Är det så svårt att fatta? Du verkar ha nån jävla 84-noja. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Oldboy Postad 6 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 6 Juni , 2006 Det som motsäger dina inlägg som varit rätt meningslösa, så tycker jag att pokerspelare bör gå ihop och börja ställa lite mer krav på spelsiterna, och INTE låta dem komma undan med vad som hellst. Tycker som sagt att det var mycket påhopp av folk som ville leka domare och jury, istället för att diskutera sakfrågan, som var: Skall spelsiter få låsa kontor hej vilt eller skall de behöva visa varför de låser konton?? men som sagt egoistiska och egensinniga pokerspelare finns det verkligen gott om... Tråden i sig är egentligen meningslös eftersom ingen av oss har en aning om sanningen. Och inte SS heller. Men jag ser hellre att sajterna fäller misstänkta än friar fuskare, så länge det är avskräckande. Är det så svårt att fatta? Du verkar ha nån jävla 84-noja. Här håller jag med dig, ni kan inte veta sanningen och inte SS heller. Jag kan skriva hur mycket som helst och vädja om min oskuld, men ni kan ändå inte veta sanningen, jag bryr mig inte längre om vad ni tror. Men jag tror ändå att det finns en bättre lösning på det här så att oskyldiga som jag inte stryker med. Jag får ju inte ens spela på hela Svenska Spel. Hade ju varit bättre om man inte tillät misstänkta spela på samma bord eller något liknande. Jag tycker att det är fel att stänga av konton bara så där. Jag fick noll insyn då utredningen pågick. Jag försökte vid flertal tillfällen få direktkontakt med teknikerna som hade hand om utredningen. Icke sa nicke. Jag kunde inte nå längre än pokersupportens utlovade ord om att utredningen kommer att pågå under en kort tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skogstokig Postad 6 Juni , 2006 Rapport Share Postad 6 Juni , 2006 Alltså att du nekas insyn i vad som utreds är fan ta mig ett praktexempel på socialdemokratisk folkhemsfascism. Fattar jag det rätt som att du inte får fortsätta spela hos dom men fått tillbaka pengarna?? Eller har dom stängt av dig från Oddset och hela skiten?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dr noob Postad 6 Juni , 2006 Rapport Share Postad 6 Juni , 2006 Likna Ken L. vid Hitler och snacka om "socialdemokratisk folkhemsfascism"! Jävla idiot Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bikern Postad 6 Juni , 2006 Rapport Share Postad 6 Juni , 2006 Låt mig gissa, dr noob = Sosse & din pappa sosse och din farfar kommunist?? LOL... p.s snygg avatar, passar dig! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skogstokig Postad 6 Juni , 2006 Rapport Share Postad 6 Juni , 2006 Likna Ken L. vid Hitler och snacka om "socialdemokratisk folkhemsfascism"! Jävla idiot Bilden är hämtad direkt från SS hemsida och är nog mer en markering angående hans engagemang i deras spelhålor. Efter sin sellout så blir han ju lite av Sveriges egna pokerhitler, ser du inte det själv så har du för mycket LO i blodet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mikj Postad 6 Juni , 2006 Rapport Share Postad 6 Juni , 2006 Trode SS hade gjort fel i början av ditt inlägg. Sedan stod det klart för mig att du och din kompis tydligt fuskade. När du sedan får massa varningar av andra spelare men inte bryr dig, då får du skylla dig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 6 Juni , 2006 Rapport Share Postad 6 Juni , 2006 Ni kanske skall ta det lite lungt med smutskastningen ! Det räcker med namecalling etc... Diskutera ämnet eller lägg ner... och finns misstanke till brott skall det gå att få insyn till både anklagelser och bevis för brottet. Och låser de ens konto skall man få reda på exakt vilka misstankar som finns när det ev. skulle skett o.s.v Det funkar inte så, det funkar inte så på någon site (inte unikt för SS på något sätt), kan man inte acceptera att siterna jobbar på det sättet så bör man försöka ändra det innan man börjar spela, inte efter man åker fast. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chcar Postad 6 Juni , 2006 Rapport Share Postad 6 Juni , 2006 Om Oldboy får tillbaka sina pengar är det inte så mycket att bråka om, tycker jag. Precis som en nattklubbsägare bestämmer spelsajten vilka de vill ha kring pokerborden och precis som på nattklubben kan man bli utkastad om man - i ägarens ögon - bryter mot de regler som gäller på stället. Det handlar inte om att bli anklagad för något brottsligt som kräver att pokerrummet har en lång rad bevis att lägga fram för att styrka sin tes. Så länge det inte är någon form av diskriminiering det rör sig om ("vi vill inte ha finnar vid vår pokersajt, ni är ju så stökiga" eller liknande) så är det bara att finna sig i det och dra vidare till ett annat ställe. Precis som om man hade blivit utslängd från en nattklubb efter att någon påstått att man spillt öl på någon på dansgolvet. Det är ju knappast någon mänsklig rättighet att få spela poker på en viss sajt även om den råkar vara i statens ägo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Komodo Postad 6 Juni , 2006 Rapport Share Postad 6 Juni , 2006 jag tror inte "kolludare" bryr sig så mycket om raken, de har tillräckligt med övertag (utan skillz) för o knäcka raken på de flesta nivåer. om de inte är HU då. Att spela likartat Hu som när de inte är hu är väl vanligt vett, de vill nog inte torska med en gång Som Oldboy skriver så plussade han 1,5k en kväll. Då bryr man sig nog om några 100 i rake mer eller mindre på en kväll Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bikern Postad 6 Juni , 2006 Rapport Share Postad 6 Juni , 2006 Baller: det var ju precis min poäng!! Jag skrev inte att det är så det är nu, utan hela min diskution gick ut på att det BÖR vara så, att man bör kunna ställa mer krav från siterna, och det kan man om man inte tolererar det! men gör man som en god "svensk" alltid gör o bara nickar och accepterar och säger jaja okey lås mitt konto bara, ja då händer det inte så jävla mycket!!! Glöm inte att spelsiterna lever på att DU spelar där, så ställer vi krav så rättar dem sig efter det tillslut. p.s Ja kanske inte SvS då, för de har ju alltid skitigt i sina kunder och alltid tagit sista öret som lagen tillåter dem att ta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Superflugan Postad 6 Juni , 2006 Rapport Share Postad 6 Juni , 2006 Vad hände med din kompis då? Han borde väl ha blivit avstängd oxå efter att ha medverkat i den så kallade "colludingen"...? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hume Postad 6 Juni , 2006 Rapport Share Postad 6 Juni , 2006 jag tror inte "kolludare" bryr sig så mycket om raken, de har tillräckligt med övertag (utan skillz) för o knäcka raken på de flesta nivåer. om de inte är HU då. Att spela likartat Hu som när de inte är hu är väl vanligt vett, de vill nog inte torska med en gång Som Oldboy skriver så plussade han 1,5k en kväll. Då bryr man sig nog om några 100 i rake mer eller mindre på en kväll Varför skulle det bli flera hundra i extra rake bara för att han spelade aggressivt mot en motspelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 6 Juni , 2006 Rapport Share Postad 6 Juni , 2006 p.s Ja kanske inte SvS då, för de har ju alltid skitigt i sina kunder och alltid tagit sista öret som lagen tillåter dem att ta.Det är så att man börjar undra vad SS har gjort mot dig? Skruvat på riggen eller? Jag förmodar att orsaken till att spelsajter, överlag, inte redovisar exakt hur de har kommit fram till att en spelare har colludat är att det då skulle framgå med besvärande tydlighet hur sajten arbetar med att upptäcka collusion. Varför inte bara låta Oldboy ha sin kommunikation med SS så kan vi ta fram stora stridsyxan/fredspipan när röken har lagt sig? /TF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Oldboy Postad 6 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 6 Juni , 2006 Trode SS hade gjort fel i början av ditt inlägg. Sedan stod det klart för mig att du och din kompis tydligt fuskade. När du sedan får massa varningar av andra spelare men inte bryr dig, då får du skylla dig själv. Jag reggar nicket mikj1 och sätter mig vid ditt bord och börjar raisa dig hej vilt. Du hänger med för du vinner av mig. Men efter ett tag blir ditt pokerkonto avstängt. Har du fuskat nåt då, tycker du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Komodo Postad 6 Juni , 2006 Rapport Share Postad 6 Juni , 2006 jag tror inte "kolludare" bryr sig så mycket om raken, de har tillräckligt med övertag (utan skillz) för o knäcka raken på de flesta nivåer. om de inte är HU då. Att spela likartat Hu som när de inte är hu är väl vanligt vett, de vill nog inte torska med en gång Som Oldboy skriver så plussade han 1,5k en kväll. Då bryr man sig nog om några 100 i rake mer eller mindre på en kväll Varför skulle det bli flera hundra i extra rake bara för att han spelade aggressivt mot en motspelare. Därför att raken är helt proportionell mot hur mycket pengar man stoppar in i potten innan man kommer upp i taket. Sitter man och höjer 10-15BB preflop varje hand som de där grabbarna gjort så bör man komma upp i maxraken på 15-20kr i extremt många händer under en session om man spelar lika aggro efter floppen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mikj Postad 6 Juni , 2006 Rapport Share Postad 6 Juni , 2006 Trode SS hade gjort fel i början av ditt inlägg. Sedan stod det klart för mig att du och din kompis tydligt fuskade. När du sedan får massa varningar av andra spelare men inte bryr dig, då får du skylla dig själv. Jag reggar nicket mikj1 och sätter mig vid ditt bord och börjar raisa dig hej vilt. Du hänger med för du vinner av mig. Men efter ett tag blir ditt pokerkonto avstängt. Har du fuskat nåt då, tycker du? Ja, när motståndaren är din kompis och ni raisar för att få ut alla andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bikern Postad 6 Juni , 2006 Rapport Share Postad 6 Juni , 2006 -> TotalFarker vad har SvS gjort mot mig? Vad har SvS gjort mot alla?!? Jag har spelat och donerat pengar i 15års tid till SvS: 1: var inga problem att lägga oddset spel i 500:- klassen varje dag hos ett Svenska Spel ombud när jag var 13år!!!!! 2: köper en triss, då roffar SvS åt sig maximala 49,99% i egen ficka det är vad lagen tillåter dem, medans andra spelbolag ger tillbaka 75-80% av intäkter tillbaka som vinster. 3: Usel service 4: Storhetsvansinne 5: Spelmonopolet värnar om den stackars spelaren, utan duktiga SvS hade stackars svensson varit helt spelberoende, speciellt eftersom SvS ger tillbaka ca 0,00000001% av intäckterna till att motverka spelberoende(och dessutom låter 13åringar spela) och även då de börjar med internetspel i storskala, + poker samtidigt som de mer än halverat mängden pengar till motverkan av spelberoende, snacka om dubbel moral Så TotalFarker visst är SvS underbara?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Leif Klingemo Postad 6 Juni , 2006 Rapport Share Postad 6 Juni , 2006 Jag kommenterar inte det aktuella ärendet då det inte är mitt bord, men jag vill ta tillfället i akt och informera om att Svenska Pokerförbundet har för avsikt att tillsätta en oberoende kommission som ska granska ärenden av den här arten och komma med ett opartiskt utlåtande. Detta för att den enskilden spelare och pokerbolaget ska känna en trygghet och säkerhet. Ännu en lysande anledning att ansluta sig till förbundet Kommissionen ska innehålla medlemmar från både spelarsidan och spelbolagen, dock ingen ifrån förbundet. Vill du bli medlem, eller har du förslag på kunniga kandidater som kan ingå i kommissionen,så hör av dig! info@svenskapokerforbundet.se (då vi arbetar ideellt för pokerns framtid så hoppas jag att QoS inte ser det här som otillbördig reklam ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
F.Gump Postad 6 Juni , 2006 Rapport Share Postad 6 Juni , 2006 Oldboy,är nätpoker något nytt för dig och din vän att ni inte förstod vad era medspelare menade då de påpekade att ert spel verkade misstänksamt? Om det är så att ni bor på samma gruppboende eller är arbetskompisar på Samhall känner jag sympati för dig och tycker att det var taskigt av svenska spel att låsa ditt konto. Oldboy, du har inte skrivit något som talar för din sak i denna tråd. Man blir inte oskyldig bara av att säga att man är oskyldig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 6 Juni , 2006 Rapport Share Postad 6 Juni , 2006 Bikern, ömmaste tå jag nånsin klivit på tror jag 1. Så vems fel var det att du fick spela när du var 13 år. Ditt eget, dina föräldrars, ombudet eller SS? 2. Och ändå fortsätter du att köpa triss, eller? 3. De få gånger jag vart i kontakt med dem så har de banne mig skött sig bättre än alla andra spelbolag jag nånsin kontaktat. Subjektivt, javisst. 4. Please. 5. Ännu en gång sätts likhetstecken mellan spelmonopolet och SS Huruvida de är underbara eller ej låter jag vara osagt men jag har då inte såna problem med dem. /TF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
majorj Postad 6 Juni , 2006 Rapport Share Postad 6 Juni , 2006 Jag är ett offer. fyp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts