Gå till innehåll

Dookens Dagbok


Recommended Posts

Right!

 

Funderade på att slänga upp en liten dagbok här på vårt eminenta forum som givetvis ska behandla mitt pokerspel och de sessioner jag spelar på nätet. Ni kommer alltså inte behöva läsa om mina privata relationer med QQ eller andra förpubertala problem.

 

Kommer kort och gått vara lite handhistorik samt bekräftande på ifall jag vinner eller förlorar och vilka badbeats jag har åkt på dagligen..

 

 

Antagligen uppdaterar jag när jag har tid eller när jag känner för det så förvänta er inget särskilt.

 

Hoppas även att någon annan har lust att göra likadant så att man kan resonera om sitt eget spel lite hit och dit för att kolla vad man kan förbättre och vad man kanske kan lära andra spelare..

 

Over and out!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alright!

 

Jag hade tänkt ha en liten kickoff fest för alla som ska läsa min dagbok, men sen kom jag på att det kan bli så sjukt många att jag är tvungen att grinda 1/2$ 10 bord samtidigt i åttar år för att det ska gå jämnt upp =)

 

Började hursomhelst dagen med att steppa upp klockan 12 ungefär och satte mig och började slaska efter att ha ätit en stadig frukost bestående av vaniljyoghurt med banan i.

 

Siten för dagens spel var ultimate bet där jag skickade in 500$ för att kunna ta del av deras bonus på 100% up till 500$ samt 28% rakeback.

Dessa har jag förvaltat ganska så väl och började i slutet av förra månaden med att spela 1/2 FL och fick upp rullen ganska så snabbt till 800$ där jag låg jag sedan och spelade lite slött innan det började hända lite saker igen.

 

Vid start på dagen så låg den iaf på i runda slängar 1000$. Öppnade upp 3 st 2/4 Fullring bord och ett 3/6 fullring.

 

Hade ganska mycket flyt med korten samt med borden där det var ett motstånd som man knappt hittar på b2bs 0.25/0.50. Gick iaf bra på samtliga bord och jag gick ganska så snabbt upp från 300$ till 480 på 3/6 bordet efter att ha fått bra träffar på mina monsterhänder samtidigt som fi också träffar bra.

 

2/4 borden är riktigt lustiga då jag går upp och ner som en jojo men tillslut hamnar jag på plus ungefär 50$ på varje bord innan jag bestämmer mig för att gå ner och äta lite klockan 15:30.. Efter maten putsar jag lite fönster så att de ska vara fina till brollans student då hela tjocka släkten kommer på besök.

 

Återupptar spelet ungefär klockan 18:00 och har nu spelat sen dess (klockan är nu 01:55).

 

Upprepade samma procedur som tidigare med att öppna upp 3 st 2/4 och 1 3/6 bord. Det som dock skiljde denna gången var att när jag plockade upp stora par så kom antingen floppen a25 när jag hade KK och bb har synat med A3 off...

Eller så kommer floppen j37 och fi bettar ut, jag raisar, får syn till rivern då det kommer en j till och jag blir slagen av trissen. Detta hände i stort sett hela kvällen. Inga positiva resultat här allstå. Ska dock medge att jag itne spelade på topp på cashgameborden eftersom jag runt klockan 20.00 köpte in mig i en 10$ rebuy MTT. Som faktiskt gick jävligt bra till att börja med. Slapp köpa in mig under första timmen då rebuys var tillåtna. Men kände ändå att jag hade råd att unna mig en add-on i paus så att jag inte skulle bli för mesig när spelet drog igång sen igen.

 

När turneringen sätter igång igen efter pausen sitter chipleadern vid vårt bord med ca 35k när average är 10k. själv ligger jag på dryga 7000. Plockar upp AKs när blindsen är 400-800.. Tripplar denna och blir reraisad av chipleadern som jag vet är jävligt tight. Anser dock att jag är för short för att vänta på bättre lägen och antar att han sitter på ett pocket från QQ och neråt. Jag ställer in och får syn av JJ.. Träffar dock A på rivern och dubblar upp till 14.

 

Efter detta går det som på ett löpande band och jag plockar upp dessa händer under timmen efter pausen.

 

7st AK

3st AQ

1st AJ

1 st JJ (som jag dubblar upp med ännu en gång trots att floppen kommer 3 spader med KQ9 på floppen. Var iofs tomtefar själv som höll i markerna och jag bettade hela vägen till rivern och får syn av 89)

1st TT som jag även på denna vann en massa marker med.

 

AK:arna blev det mest att stjäla en del marker med eller så blev det fold på floppen av fi.

 

Sitter som chipleader i 2a pausen och känner att jag spelar jävligt bra för att vara NL som inte är min starka sida.

 

Fortsätter min hotstreak med att plocka upp bra händer, samt att motståndarna på mitt bord är jävligt short så det är lätt att stjäla deras blinds eftersom vi börjar närma oss ITM.

 

Bibehåller ledningen hela vägen fram till finalbordet där jag lyckas slå ut 4 st spelare så att vi tillslut bara är 6 kvar. I detta läget sitter jag på ca 310k marker och är ganska så stor. Dessvärre sitter det en annan kille som är ganska stor som oroar mig lite. Han har i runda slängar 250k.

 

När han raisar från utg plockar jag upp KQ clubs på small blind och gör en syn eftersom han bara dubblar blinden.

 

floppen kommer Ac, Ks, 8c,

 

jag checkar och får en ganska saftig bet emot mig som jag dock synar. turn kommer 2h, och jag checkar han bettar lika mycket denna gången och jag slår om och går all in. Han tänker jävligt länge men foldar sedan. Jag visar stolt upp mitt par i kungar som jag med all säkerhet var slagen med.

 

Nu är jag jävligt stor och har ca 500k medan resterande har ca 80k i sina stackar med undantag från en tomte med 130k.

 

En efter en försvinner till dess att vi bara är 3 kvar. Plockar upp 3 st AK på rad och får dock bara en syn men med denna lyckas jag slå ut en kille till. Heads blev ganska svettigt d¨å jag efter en misslyckad bluff när det var 4 spelare kvar lyckades bli av med ganska mycket marker så det var i princip jämnt skägg mellan mig och den siste killen. foldar några händer och stjäl några. Plockar upp AA och limpar in från sb.

 

Check från motståndaren. floppen kommer k84klöver och jag sitter på A i klöver. Checker även floppen och han betar ut 20% av sin stack. jag synar givetvis.

Turn kommer klöver 6 och jag checkar även denna. Han trycker in 80% av det som han har kvar. jag går all in och han synar med A9off suited inget klöver. Matchen över och jag står som vinnare bland ca 180 startande.

 

Förstaplatsen gav 1166$ vilket får ses som helt klart godkänt :lol:

 

Måste se över mitt CG spel tills imorgon och fundera på om jag bara ska ligga på 2/4 och skita i 3/6 även om motståndet är detsamma i princip. Hade dock mycket oflyt på det bordet ikväll men det kan ju ha samband med att man gick så bra i turneringen att all fokuslåg på den.

 

That's all folks!

 

More to cum :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyll i blanketten: Åt helvete med hela skiten!

 

Satte in 1688$ på prima ikväll och spelade 5 table hours. På dessa 5 bordstimmar lyckades jag förlora 374$ och då pratar vi SJUUUUUUKT mycket utdragningar!

 

Det var nog det dummaste jag vart med om på jävligt länge, men helt klart kan man konstatera att man hot streak är över och jag funderar på att ta det jävligt passivt med poker tills efter att bror min har tagit studenten. Idag ligger jag fett minus. Delvis beror det givetvis på en del tiltande men mestadels vill jag säga att det har vart en dag full av brutalt sjuka utdragningar. Jag vetifan hur man skulle klara detta om man inte hade en bra BR. Funderar på hur jag ska göra för att nu komma tillbaks till startkapitalet 1688$. Ska man gå ner i nivå en stund till dess att hotstreaken kommer tillbaks (till dess att bad streaken är över). Jag var seriöst nära att börja lipa nu på slutet då jag fick mina AA knäckta av en sketen kåk på river.. K6464 och bögröven visar upp 49. Två händer tidigare raisar jag från knappen med AJ och floppen kommer KQT givetvis innehållandes 2 ruter som på rivern visar upp ett 3e och man är slagen av A3 ruter. Några händer innan detta har man 67 och floppen kommer 89T

Turn visar A och rivern J sopröven visar upp Q.

 

Måste verkligen lägga mig och sova nu och tänka över hur jag ska slå dessa fiskjävlar som synar 85% av floppen och ändå lyckas ta 75% av min stack. från 200 till 50$.

 

3/6 ska vi inte ens prata om.. Samma idiot som sitter och drar ut mig på 2/4 går in och praktiserar flugfiske á la en korvryttare.

 

Nej nu är jag så förbannad att jag skulle kunna skicka in den här jävla datorbögjävlen i väggen. Dessvärre skulle jag väl vara tvungen att reparera skiten för en massa pengar och det har jag ju inte nu när jag har gått med prima igen....

 

Är det ett förbannat nätverk som prioriterar fiskspel framför skills?

 

Nej åt helvete med hela skiten tills imon bitti

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej nu är jag så förbannad att jag skulle kunna skicka in den här jävla datorbögjävlen i väggen. Dessvärre skulle jag väl vara tvungen att reparera skiten för en massa pengar och det har jag ju inte nu när jag har gått med prima igen

 

 

Det ryktas om att Joppe har ett bra svar på hur det känns...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske har ett bra tips till dig....

 

Jag reagerade precis som du tills för ett tag sedan när jag kom in i ett bad streak och förlorade en heldel under en session TROTS att jag kanske som du plussat rejält dagarna innan och fortfarande låg en heldel plus totalt sett.

Jag kollade min BR konstant under och efter varje session, om den var på 10min eller 10 timmar spelade ingen roll utan jag förde noggrann statistik över spelade bordstimmar/nivå och specifika händelser som inträffat.

 

Nu mera skriver jag enbart ner hand id/nr eller så när det händer något specifikt så att jag dagen efter kan gå tillbaka och kolla vad/varför det hände. Inte samma dag för det kan förändra mitt spel till det sämre alltsom oftast utan alltid bättre och kolla handhistorik o liknande dagen efter tycker jag då man har hunnit få lite perspektiv.

 

Likadant när man kollar sin BR konstant vilket gör att man börjar spela annorlunda/fel när man ser den gå neråt vilket kan göra att tilt/felspel inträffar lättare.

 

Så mitt tips till dig är att du ska sätta in pengar på ett ställe och skita i din BR status åtminstonde tills dagen efter, helst bara kolla 1 gång i veckan eller TOM bara 1 gång i månaden(om du nu inte jagar bonusar då kan man ju kolla sina VIP eller raked hands enbart så man vet om man e klar eller ej och låta bli BR statusen)

 

Detta har varit mycket positivt för mitt spel på senare tid då jag ju vet att jag ligger back för sessionen kanske men när man inte ser det svart på vitt i cashiern hur mycket det är exakt påverkar det iallafall inte mitt spel så mycket negativt.

 

Du är ju en vinnande spelare i längden, du vet ju om att det går upp och ner så försök unvika att påverkas av downstreaks på något sätt*detta jag skrivit funkar ganska bra för mig* kanske för dig oxå? eller något annat sätt såsom att bestämma innan du börjar att du ska spela 2 timmar sen hålla det slaviskt*sätt alarm klocka* sen lämnar du spelet utan att ha kollat BR status.

 

Ok, mycket tjöt från mig nu och rörde väl till det en heldel hehehe men skrev som det dök upp i tankarna, jag hoppas du förstår :D

 

/Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skitbra tips! Kommer börja tillämpa dem på momangen. Kan ju redan idag säga att det var mycket tiltande som påverkade vilket gjorde att man inte agerade som man borde ha gjort. Jag lägger upp lite HH så får ni se felen. Fundera över vad ni/du gjort annorlunda och kommentera gärna.

 

Allt som allt gick jag från en BR på 3900$ till 3300$ igår, ganska saftigt mycket. Men detta knäcker mig inte och jag ska ge mig fan på att gå igenom hela sessionen från igår och kolla vad jag gjorde fel!

 

Over and Out

 

----------------------------------

1.

 

** Act Naturally [Hold em] (2.00|4.00 Fixed Limit - Cash Game) Real Money

- kaihongp sitting in seat 1 with $113.26

- Matt362 sitting in seat 2 with $150.00

- dsb1411 sitting in seat 3 with $59.00

- Dooken sitting in seat 4 with $166.50

- luckydog666 sitting in seat 5 with $135.53 [Dealer]

- Happydaffy27 sitting in seat 6 with $214.25

Happydaffy27 posted the small blind - $1.00

kaihongp posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Dooken: Ace of Spades, Ace of Hearts

Matt362 called - $2.00

dsb1411 folded

Dooken raised - $4.00

luckydog666 folded

Happydaffy27 folded

kaihongp called - $4.00

Matt362 called - $4.00

** Dealing the flop: 8 of Diamonds, 6 of Hearts, 4 of Clubs

kaihongp checked

Matt362 checked

Dooken bet - $2.00

kaihongp called - $2.00

Matt362 folded

** Dealing the turn: 6 of Spades

kaihongp checked

Dooken bet - $4.00

kaihongp raised - $8.00

Dooken called - $8.00

** Dealing the river: 4 of Hearts

kaihongp bet - $4.00

Dooken called - $4.00

kaihongp shows: King of Diamonds, 4 of Diamonds

kaihongp wins $39.00 from the main pot

 

Finn ett fel = Skulle reraisat på turn när han checkraisar mig, men är man inne i en tiltperiod och möter en 70%are är det svårt att inte se att han har hittat 6an =)

 

** Act Naturally [Hold em] (2.00|4.00 Fixed Limit - Cash Game) Real Money

- kaihongp sitting in seat 1 with $84.76

- Matt362 sitting in seat 2 with $168.00

- dsb1411 sitting in seat 3 with $97.00

- Dooken sitting in seat 4 with $175.50 [Dealer]

- luckydog666 sitting in seat 5 with $118.53

- Happydaffy27 sitting in seat 6 with $207.75

luckydog666 posted the small blind - $1.00

Happydaffy27 posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Dooken: Queen of Clubs, Ace of Clubs

kaihongp folded

Matt362 folded

dsb1411 called - $2.00

Dooken raised - $4.00

luckydog666 called - $4.00

Happydaffy27 called - $4.00

dsb1411 called - $4.00

** Dealing the flop: 4 of Spades, 2 of Spades, Queen of Diamonds

luckydog666 checked

Happydaffy27 bet - $2.00

dsb1411 folded

Dooken raised - $4.00

luckydog666 called - $4.00

Happydaffy27 called - $4.00

** Dealing the turn: 9 of Diamonds

luckydog666 checked

Happydaffy27 checked

Dooken bet - $4.00

luckydog666 called - $4.00

Happydaffy27 folded

** Dealing the river: 5 of Diamonds

luckydog666 checked

Dooken checked

Dooken shows: Queen of Clubs, Ace of Clubs

luckydog666 shows: 4 of Clubs, 5 of Clubs

luckydog666 wins $34.50 from the main pot

 

Finn 0 fel

 

** Game ID 821742294 starting - 2006-06-08 03:16:21

** Another Girl [Hold em] (2.00|4.00 Fixed Limit - Cash Game) Real Money

- a_girgis sitting in seat 1 with $28.29

- Lundski11 sitting in seat 2 with $76.00

- lyono sitting in seat 3 with $131.50

- jamo28 sitting in seat 4 with $102.00

- Dooken sitting in seat 5 with $168.00 [Dealer]

- Wickedd sitting in seat 6 with $91.16

Wickedd posted the small blind - $1.00

a_girgis posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Dooken: 2 of Diamonds, 2 of Spades

Lundski11 folded

lyono called - $2.00

jamo28 folded

Dooken called - $2.00

Wickedd called - $2.00

a_girgis checked

** Dealing the flop: Ace of Hearts, 2 of Hearts, Ace of Diamonds

Wickedd checked

a_girgis checked

lyono bet - $2.00

Dooken called - $2.00

Wickedd called - $2.00

a_girgis folded

** Dealing the turn: 8 of Diamonds

Wickedd checked

lyono bet - $4.00

Dooken called - $4.00

Wickedd called - $4.00

** Dealing the river: Queen of Spades

Wickedd checked

lyono bet - $4.00

Dooken raised - $8.00

Wickedd raised - $12.00

lyono called - $12.00

Dooken called - $12.00

Wickedd shows: Ace of Spades, 2 of Clubs

lyono mucks: Ace of Clubs, 5 of Hearts

Dooken mucks: 2 of Diamonds, 2 of Spades

Wickedd wins $59.00 from the main pot

 

?!?! BB?

 

** Game ID 821753343 starting - 2006-06-08 03:30:10

** Another Girl [Hold em] (2.00|4.00 Fixed Limit - Cash Game) Real Money

- BaldTaco sitting in seat 2 with $121.90

- lyono sitting in seat 3 with $36.71 [Dealer]

- oldgraybeard sitting in seat 4 with $45.50

- Dooken sitting in seat 5 with $225.00

- Wickedd sitting in seat 6 with $154.74

oldgraybeard posted the small blind - $1.00

Dooken posted the big blind - $2.00

BaldTaco posted to play - $2.00

** Dealing card to Dooken: Queen of Clubs, Queen of Spades

Wickedd called - $2.00

BaldTaco checked

lyono folded

oldgraybeard raised - $4.00

Dooken raised - $6.00

Wickedd called - $6.00

BaldTaco folded

oldgraybeard called - $6.00

** Dealing the flop: 4 of Hearts, 6 of Spades, 2 of Clubs

oldgraybeard bet - $2.00

Dooken raised - $4.00

Wickedd called - $4.00

oldgraybeard called - $4.00

** Dealing the turn: 5 of Spades

oldgraybeard bet - $4.00

Dooken raised - $8.00

Wickedd called - $8.00

oldgraybeard raised - $12.00

Dooken folded

Wickedd folded

oldgraybeard mucks:

oldgraybeard wins $58.00 from the main pot

 

Dålig fold eller är jag upp emot ett set eller överpar? Denna killen är hyperaggressiv. Men vet ändå när han har nötterna och tar betalt för dem

 

 

 

** Game ID 821770974 starting - 2006-06-08 03:55:37

** Act Naturally [Hold em] (2.00|4.00 Fixed Limit - Cash Game) Real Money

- kaihongp sitting in seat 1 with $69.76

- Matt362 sitting in seat 2 with $155.00

- Dooken sitting in seat 4 with $268.50

- luckydog666 sitting in seat 5 with $207.53 [Dealer]

- Happydaffy27 sitting in seat 6 with $108.75

Happydaffy27 posted the small blind - $1.00

kaihongp posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Dooken: Jack of Clubs, Jack of Spades

Matt362 called - $2.00

Dooken raised - $4.00

luckydog666 called - $4.00

Happydaffy27 called - $4.00

kaihongp called - $4.00

Matt362 called - $4.00

** Dealing the flop: 2 of Spades, 7 of Spades, Ace of Hearts

Happydaffy27 bet - $2.00

kaihongp called - $2.00

Matt362 called - $2.00

Dooken called - $2.00

luckydog666 folded

** Dealing the turn: 8 of Hearts

Happydaffy27 bet - $4.00

kaihongp called - $4.00

Matt362 folded

Dooken raised - $8.00

Happydaffy27 raised - $12.00

kaihongp raised - $16.00

Dooken folded

Happydaffy27 called - $16.00

** Dealing the river: Queen of Hearts

Happydaffy27 bet - $4.00

kaihongp raised - $8.00

Happydaffy27 raised - $12.00

kaihongp called - $12.00

Happydaffy27 shows: Queen of Spades, Ace of Clubs

kaihongp mucks:

Happydaffy27 wins $90.00 from the main pot

 

Vet nite vad jag håller på med i denna potten!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ingen expert FL spelare men ska ge lite kommentarer & se om du håller med eller ej.

 

Hand 1

Håller med att en reraise av turn här är ett måste,bättre o vinna många små potter än att bli utdragen & förlora en stor. Sen spelar han ju extremt tomtigt här FI så bara att betala av,finns ju inget o göra mot nötter som han. Ditt spel är ju +EV och hans -EV så du får nöja dig med att du vinner i längden med det spelet och han torskar.

 

Hand2

Här möter du en annan tomte i mitt tycke, du spelar ju helt rätt och har +EV och han -EV

 

Hand3

Ytterligare idiotiskt spelat av FI, fattar han inte att det är FL? LOL han slowspelar ända till river. Inte mycket att göra i det läget heller, bara att betala av. Jag hade dock raisat floppen och turn om jag varit du eftersom jag varit 99,9999999% säker att jag hade bästa handen så som spelet ser ut. River hade jag spelat som du för mer troligt att någon spelar sådär med QQ istället för AA.

 

Hand4

Jag hade aldrig släppt där utan given syn på turn och synat ner på rivern. det kostar dig ytterligare 8$ för en showdown och potten är då 70$ = räcker att du har bästa handen ca 1 gång av 9 och det tror jag säkert är +EV spel då FI kan ha tex TT,JJ,2 par & du träffar bättre 2 par på river eller han försöker helt enkelt bluffa bort er o representera 3:an här.

 

Hand5

Varför raisen på turn? Du e uppe mot 3 FI här och 999ggr av 1000 sitter minst 1 av dom med ett A här. Jag hade kanske eventuellt sett den billiga turnen & hoppats på 2 outarn annars fold alla dagar i veckan.

 

Det va mina tankar kring dina händer......håller du med mig eller tycker du helt olika?

 

Jag tycker det är mycket intressant att diskutera händer såhär i efterhand, man lär sig mycket när man får andras tankar kring spelet....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, hand 1,2,3 är väl inte mycket att snacka om. Givetvis är det ju en raise på turn med AA.

 

Hand 4a däremot funderade jag lite på vad som kan ha legat ute. Anledningen till denna fold var att BB hängde med trots att det var så jävla mycket raise och ska man spela enligt boken så är det ju oftast stor varning om någon bara gör ett cold call. Därför la jag denna men du har givetvis rätt i att jag bör ta denna till showdown.

 

Angående Sista handen med JJ så var det ju som jag sa, detta var en av de sista händer jag spelade tror jag och det finns ingen logik i att spela handen vidare efter floppen för 5 öre. Och detta var jag givetvis väl medveten om. PGA tilten gick jag tillbaks till fiskstadiet för en stund. Nu har jag dock kommit på bättre tankar och funderat lite fram och tillbaka hur jag ska spela under tiden som jag har putsat fönster. Bör ej förväxlas med hur jag ska spela poker undertiden som jag putsar fönster. Kan bli lite halvknepigt.

 

När jag får lite mer tid ska jag lägga upp lite händer till för beskådning och resonemang. Lite tråkigt att man har lirat på UB där det inte finns tillgång till HH. För där gjorde jag faktiskt ett par spel som jag tycker var sjukt snygga som borde komma in i hall of fame eller något sånt =)

 

Tilten är väck och jag ska se om jag kan ta nya tag ikväll om det blir nätet ellre om det blir live får tiden utvisa.

 

Nu ska jag vara kriminell och köpa ut till min lillebror!

 

 

Angående BR.. Har nu 2000$ på neteller och 1300$ på bet365, bör man skicka in de resterande 2000$ från NT till bet365 så att man kan spela med safe money och slippa oroa sig att man kommer under exempelvis 1000$.. Eller bör man fortsätta ligga på 1300$

 

1200$ Säger ju BR-kraven för 2/4, men jag gillar att ha mycket pengar att titta på :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Game ID 821686556 starting - 2006-06-08 02:22:20

** Act Naturally [Hold em] (2.00|4.00 Fixed Limit - Cash Game) Real Money

- BigBeats sitting in seat 1 with $85.00

- Matt362 sitting in seat 2 with $172.50

- Dooken sitting in seat 4 with $171.00 [Dealer]

- ktm125 sitting in seat 6 with $79.25

ktm125 posted the small blind - $1.00

BigBeats posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Dooken: Jack of Diamonds, Queen of Spades

Matt362 called - $2.00

Dooken called - $2.00

ktm125 raised - $4.00

BigBeats folded

Matt362 called - $4.00

Dooken called - $4.00

** Dealing the flop: Queen of Hearts, Queen of Diamonds, 8 of Spades

ktm125 bet - $2.00

Matt362 called - $2.00

Dooken called - $2.00

** Dealing the turn: 9 of Hearts

ktm125 bet - $4.00

Matt362 called - $4.00

Dooken raised - $8.00

ktm125 called - $8.00

Matt362 raised - $12.00

Dooken called - $12.00

ktm125 folded

** Dealing the river: 6 of Diamonds

Matt362 bet - $4.00

Dooken called - $4.00

Matt362 shows: 10 of Clubs, Jack of Hearts

Dooken mucks: Jack of Diamonds, Queen of Spades

Matt362 wins $58.00 from the main pot

 

Här är det lite knepigare men tycker dock att jag gör alldels för mycket fel i denna handen. Här ska det ju faktiskt vara fold redan på rivern utan tvekan. Anledningen till att jag inte vill folda på turn är ju möjligheten att förbättra till kåk på rivern med hjälp av 89J samt ett fyrtal med ytterligare en Q. Hur resonera här? Med facit i hand är det ju en given fold på rivern? Skulle fi ha bettat likadant ifall han också haft Q i hålet? Här fruktade jag på turn först och främst stegen eftersom han inte visade någon styrka innan turn. Var dock lite orolig för 99 eftersom 88 känns som ett väldigt konstigt spel?

 

När ska folden komma? Redan på turn eller folda på rivern? Ja, jag betalde av som ni ser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista HH du postade.

 

*jag hade lagt mig pre flopp men kan förstå varför du går med.

*Floppen. Vilka kort vill du ska komma på floppen egentligen för att du ska raisa? bara nötstegen eller som kommer kanske 0.8% av gångerna? Given raise på den floppen i mina ögon. en monster träff.

*På turn hade jag foldat,Varför raisa? sen kom en reraise av matt som bara callat= man bör ana stora ugglor i mossen sen att ktm foldade bakom dig kunde du ju inte veta eftersom han betade ut först, han kunde gott och väl ha blockerat 2 av dina 7 möjliga outs.

 

Lätt att analysera så här i efterhand men den handen spelade du riktigt galet i mina ögon. Gäller ju att betta hårt vid bra träff och även kunna ge sig om uppenbart slagen och oddsen talar imot.

 

Kul händer du postar iallafall :) Jag ska försöka komma igång lite om ett par månader då jag e hemma igen. + jag ska allt hålla koll på forumet när jag är nere i Thailand oxå.

 

Sen din kommentar ovan om din BR, du svarade ju själv vad som passar dig bäst. Du gillar att se stora summor på kontot och spelar sämre om kapitalet går neråt för lågt så sätt du in allt. Jag förstår dig dock inte då du har mer du kan sätta in direkt vid behov + vad jag gav som tips. Skit i att spana in din totala BR alltför mycket. det påverkar bara spelet i onödan sätt istället upp ett mål som passar dig att du skall summera din BR efter 1 vecka eller 1 månad.*lätt att vara nyfiken(är jag själv) men är nog det bästa man kan göra tror jag*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, kul å läsa dooken

 

Har själv (när jag fått lite perspektiv på saker å ting) haft en bra spelvecka, dock har jag pajat datorn... och en golfklubba... hehe

 

Blev så jävla förbannad på alla förbannat dåliga spelare, lirade FL.. så datorn fick sig en törn.. oj, där slocknade den... men men, kunde varit värre, 300 spänn är ett ok badbeat med tanke på att jag inte förlorat på pokern senaste veckan trots makalöst dåliga kort och makalöst dåligt spel från mig och framförallt mina motspelare..

 

TaCK FÖR MIG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja angående den sista handen jag postade har vi nog lite skilda åsikter. Att spela QJo från knappen när bara en har limpat in ser jag som en självklarhet när man lirar shorthanded fixed limit. Spelar man inte sådan händer ligger man antagligen på sedda floppar av ca. 22% någonstans vilket är alldeles för lite. Personligen vill jag se från 30-40% av flopparna och här skiljer sig ju FL mot NL där jag kan limpa in med en "hög" hand från knappen och ha position resten av spelrundan. Att sedan KTM raisar från SB gör ju givetvis att man ska fundera på vad han kan höja med eftersom han i sin tur kommer vara ur position resten av rundan.

 

Men att folda denna innan floppen om ingen har höjt finns inte. När ktm sedan höjer måste jag syna denna eftersom även matt gör det. Däremot tycker jag personligen det ligger närmre en raise om inte matt limpat in först., , men hade jag vart first in och suttit med knappen hade detta varit en självklar raise. Vad som skiljer i FL mot NL är väl att man här höjer ganska frekven med händer som A5s K10s osv osv. Mycket mer trashhands höjs eftersom man måste stjäla blinds hela tiden. I NL sker ju givetvis blindssteals också men det känns som om man kan få sota jävligt mycket mer för att stjäla i NL än du får göra i FL.

 

Detta gör att när han har raisat så måste jag gå med i potten eftersom jag har en ganska stark draghand.

 

När floppen kommer kan man givetvis resonera om jag skulle trycket in raisen redan här, detta gör ju dock att om ktm sitter med ett pocket (som endast har 2 outs för träff) att han antagligen kommer beta ut på turn också vilket han gjorde i detta fallet. Och då trycker jag in en raise eftersom betten på turn är dubbelt så stort på turn gentemot floppen så ger detta att han blir tvungen att syna 4 istället för 2 om jag raisat redan på floppen. Sen att jag inte trycker bort matt från potten redan direkt är ju skam å sin sida.

 

Jo i efterhand skulle jag givetvis ha raisat denna på floppen eftersom jag dog redan på turn och där borde ha lagt mig. Men du tycker alltså inte att det är värt att dra till rivern på de 10 outs man har?

 

---- Får kanske gå igenom här inne i en egen tråd lite skillnader mellan FL och NL då jag tror att det skiljer sig markant, likaså SH mot FR där spelet är jävligt annorlunda. Jag tror personligen du skulle få det jävligt knapert att spela FL 6-bord om du inte spelar QJo från knappen, då skulle du blindas bort rejält eftersom du då heller inte är villig att syna en raise från BB med t.ex QJo?

 

Men bra att man får in lite andra tankar så att man kan se över sitt eget spel som sagt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt gick det åt helvete även ikväll... måste ta ett break nu och läsa lite litteratur så att jag kommer tillbaks.. Tror jag ger fan i bet365 nu även att jag har 50% rakeback där de kommande 10 veckorna. Fick så jävliga dålig start samt att det inte finns några full ring table vilket har blivit min styrka på senare dar.

 

Måste får komma tillbaks till den riktiga formen igen och det får man inte genom att slaska på SH bord på prima det ska gudarna veta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterar med lite off topic..

 

Bror tog studenten igår och jag började med att smygsupa redan klockan 11. Vilket gjorde att jag blev bra i gasen. Efter detta fortsatta jag supa fram till dess atts SWE-T&T börjarde. Dessvärre var jag vid detta laget så full att jag var tvungen att gå ut och sova i hotellets lobby. Missade andra halvlek och kommer idag såhär 20 timmar efteråt inte ihåg ett piss av matchen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Livepoker och fotbolls-VM stod på programmet denna afton. Casa de la Norman var spelplatsen och deltagarna var.

 

Dooken, Clabbe, Norman, Anders, Jonas, Joppe. Tina och Dick gustavsson anslöt efter första spelrundan.

 

Båda turneringarna var inköp 50 vilket gav 200/100 till ettan respektive tvåan i första turren och i den andra blev det således 300/100.

 

Drar hem den första turneringen efter att ha spelat stabilt som fan och vunnit 2 50/50 lägen. 33 och 55.

 

Möter jonas heads up i finalen där jag har ett ganska kraftigt markerövertag till att börja med och tar även initiativet och trycker på de flesta av händerna och har ganska mycket tur med korten. Jonas hade höst och plockade bara upp vissna löv. Första ALL IN situationen kom när jonas hade fått mycket kassa kort och bestämde sig för att raisa BB med 5x med en 10,9 off då jag själv plockar upp AQ jag trycker till baks och höjer med ytterligare 3X hans raise. Han ställer och träffar 10an på turn. Detta gör att vi båda har ungefär lika mycket marker. Fortsatt spel och jonas får ett litet övertag. Lite spel fram och tillbaks och jag går återigen upp i ledningen.

 

Jonas raisar från knappen och jag synar med 83hjärter floppen kommer A34 med två hjärter och jag checkställer mina marker mot jonas och får en syn av 97 hjärter. Rivern visar upp en 6a i hjärter och jonas får ett övertag.

 

Jag plockar upp A6 off när jag är ganska så short då markerfördelningen är ca 30/70 % till jonas fördel.

 

Raisar denna hand och jonas ställer all in och jag synar. A9o mot A6o och oddsen är inte på min sida.

 

Floppen kommer A104, turn 3 och rivern en 6 och jag tar mig upp och blir lite större än vad jonas är. Jonas blir lite grinig av utdragning och börjar spela ALL IN poker varje hand. Jag får upp skitkort som 85, 23, och 96 vilket gör det omöjligt för mig att syna. Plockar dock upp QJo efter några gånger och även denna gången ställer jonas och jag synar.

 

109o mot QJ och jag vinner spelet då ingen träffar någonting.

 

----

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tycker inte jag att du ska vara sån. Kommer du till ett homegame med fiskemössa och metspö och tror att du kan fiska dig till prispengarna så får du faktiskt skylla dig själv.

 

Sen att jag träffar lite här och där i lite smått avgörande lägen kan inte annat än beskrivas som skicklighet. Trots allt var jag favorit 6 av 8 gånger när vi var all in.

 

Min syn med AK anser jag vara helt rätt när både PJ och Kåre är all in då jag har möjlighet att bli ganska stor samtidigt som jag kan desarmera kåre så att det kan bli ett jämnt slut.

 

Att du sen är väldigt lättbluffad kan ju inte jag rå för :P:lol: 8 :spade: 8 :club:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 4521474431 *****

$100 NL Texas Holdem - Thursday, June 15, 10:21:25 ET 2006

Table Dare Devil (Real Money)

Seat 7 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Bommel5 ( $112.73 )

Seat 2: Elizabeth49 ( $110.75 )

Seat 3: FooAce ( $103.10 )

Seat 6: gussygal ( $46.35 )

Seat 7: shawndimae ( $120.08 )

Seat 8: jtbrandon25 ( $128.30 )

Seat 9: Nanodrum ( $45.80 )

Seat 5: DonDooken ( $111.95 )

Seat 10: rug5by ( $108.90 )

Seat 4: big9466 ( $39 )

jtbrandon25 posts small blind [$0.50].

Nanodrum posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to DonDooken [ 6d 6h ]

rug5by raises [$2].

Bommel5 folds.

Elizabeth49 folds.

FooAce folds.

big9466 folds.

DonDooken calls [$2].

shawndimae folds.

jtbrandon25 folds.

Nanodrum calls [$1].

** Dealing Flop ** [ 6s, 9d, Jd ]

Nanodrum checks.

rug5by bets [$3].

DonDooken calls [$3].

Nanodrum calls [$3].

** Dealing Turn ** [ As ]

Nanodrum checks.

rug5by bets [$15].

DonDooken calls [$15].

Nanodrum folds.

** Dealing River ** [ Th ]

rug5by bets [$43].

DonDooken raises [$86].

rug5by calls [$43].

DonDooken shows [ 6d, 6h ] three of a kind, sixes.

rug5by shows [ Js, Jc ] three of a kind, jacks.

rug5by wins $214.50 from the main pot with three of a kind, jacks.

 

 

----------------------------

 

10:35:52 ET 2006

Table Table 97088 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 10

Seat 2: Elizabeth49 ( $97.15 )

Seat 7: leviathan12 ( $100.85 )

Seat 10: B0614183103 ( $44.78 )

Seat 3: DonDooken ( $138.65 )

Seat 8: mcphisto111 ( $48.63 )

Seat 1: scottjeff25 ( $14.05 )

Seat 5: Raldog ( $134.85 )

Seat 4: yode10 ( $86.90 )

Seat 6: DiamondAce ( $91.70 )

Seat 9: le_taenia ( $125.96 )

DiamondAce posts small blind [$0.50].

leviathan12 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to DonDooken [ Ah Kh ]

mcphisto111 calls [$1].

le_taenia folds.

B0614183103 raises [$3].

scottjeff25 folds.

DonDooken raises [$6].

yode10 folds.

Raldog folds.

DiamondAce folds.

leviathan12 folds.

mcphisto111 folds.

B0614183103 calls [$3].

** Dealing Flop ** [ 9h, 9c, 2s ]

B0614183103 checks.

DonDooken bets [$9].

B0614183103 is all-In [$38.78]

DonDooken calls [$29.78].

** Dealing Turn ** [ 6s ]

** Dealing River ** [ 5h ]

DonDooken shows [ Ah, Kh ] a pair of nines.

B0614183103 doesn't show [ Tc, 8c ] a pair of nines.

DonDooken wins $89.06 from the main pot with a pair of nines with ace kicker.

 

---------------

 

Seat 1: coolh4nd ( $87.35 )

Seat 2: TiredNTilting ( $132.90 )

Seat 3: MHerald ( $161.81 )

Seat 5: TheKlutch17 ( $36.28 )

TheKlutch17 posts small blind [$0.50].

voltech posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to DonDooken [ 5s 7s ]

coolh4nd folds.

TiredNTilting folds.

MHerald calls [$1].

DonDooken calls [$1].

TheKlutch17 calls [$0.50].

voltech checks.

** Dealing Flop ** [ As, 9s, Ah ]

TheKlutch17 checks.

voltech checks.

MHerald checks.

DonDooken bets [$4].

TheKlutch17 folds.

voltech calls [$4].

MHerald folds.

** Dealing Turn ** [ Ks ]

voltech checks.

DonDooken bets [$6].

voltech calls [$6].

** Dealing River ** [ 3d ]

voltech checks.

DonDooken bets [$6].

voltech raises [$27].

DonDooken calls [$21].

voltech shows [ Ac, 3h ] a full house, Aces full of threes.

DonDooken doesn't show [ 5s, 7s ] a flush, ace high.

voltech wins $75 from the main pot with a full house, Aces full of threes.

 

Kommentarer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...