Gå till innehåll

emelie87-återupptar NL CG och sng igen!


emelie87

Recommended Posts

  • Svars 216
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej på er. Jag har inte spelat alls mycket poker nu den senaste veckan, det beror på att jag har träffat en pojkvän. Jag har tillbringat en hel del tid med honom.

 

Sedan beror det väl också på att jag har spelat rätt mycket den senaste tiden och behöver ett break

 

Jag återkommer igen när jag börjar spela på allvar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er. Jag har inte spelat alls mycket poker nu den senaste veckan, det beror på att jag har träffat en pojkvän. Jag har tillbringat en hel del tid med honom.

 

Sedan beror det väl också på att jag har spelat rätt mycket den senaste tiden och behöver ett break

 

Jag återkommer igen när jag börjar spela på allvar

 

Nämen illa! :P Partners är farliga konkurenter till pokern ska jag tala om! :)

 

Nämen roligt för dig! Och hej! Ännu en från trollhättan, roligt! Ska bli kul att följa din och minibluffens tävling!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har inte alls varit på humör för att spela den senaste veckan. Jag vet inte om jag är tillbaka eller inte riktigt än men just nu så känns det som jag kanske kommer börja spela igen.

 

Bankrullen ligger just nu på 398,68 så det har blivigt en del förluster men det är bara att kämpa på, nu ska jag vända trenden ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag bestämt mig för att testa på cashgame ett tag. Jag har spelat lite cash innan och det har gått rätt okej men sen fastnade jag för sng och har kört i stort sett bara det rätt länge nu. Jag känner att jag börjar tröttna på sng och ska därför ängna denna månaden åt cash och se hur det går.

 

Jag har bestämmt att jag max får förlora 100 dollar, om jag gör det så återgår jag till sng istället. Jag har nu spelat i två dagar och det har gått rätt okej. Iaf för att vara första gången på länge.

 

Med tanke på att jag bara vann ca 30 dollar förra månaden så kan det väl inte bli så mycket sämre, förlora finns inte med i mina beräkningar ;)

 

Jag tänkte att jag redovisar cash spelet för sig så man kan följa hur de 100 dollarna utvecklar sig. Jag kommer dessutom ha med min totala bankrulle för tävlingens skull.

 

två dagars resultat: +16,22

cashBR: 116,22

Total BR: 414,9

 

Jag kanske ska tillägga att jag spelar endast NL för tillfället men det kan hända att jag testar FL vid senare tillfälle, dock ej denna månad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars Game #5460182648: Hold'em No Limit ($0.05/$0.10) - 2006/07/05 - 06:26:56 (ET)

Table 'Aksnes' 6-max Seat #1 is the button

Seat 1: Nare ($12.20 in chips)

Seat 2: UhyGGe ($8.75 in chips)

Seat 3: emelie87 ($21.70 in chips)

Seat 4: Chev51 ($8.75 in chips)

Seat 5: docallworld ($2.95 in chips)

Seat 6: TwentyIV ($9.15 in chips)

UhyGGe: posts small blind $0.05

emelie87: posts big blind $0.10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to emelie87 [Jd Jc]

Chev51: calls $0.10

docallworld: folds

TwentyIV: folds

Nare: calls $0.10

UhyGGe: calls $0.05

emelie87: raises $0.50 to $0.60

Chev51: calls $0.50

Nare: folds

UhyGGe: folds

*** FLOP *** [3c Ad Js]

emelie87: bets $1

Chev51: calls $1

*** TURN *** [3c Ad Js] [9h]

emelie87: bets $2

Chev51: calls $2

*** RIVER *** [3c Ad Js 9h] [4d]

emelie87: bets $5.20

Chev51: folds

emelie87 collected $7.05 from pot

emelie87: doesn't show hand

*** SUMMARY ***

Total pot $7.40 | Rake $0.35

Board [3c Ad Js 9h 4d]

Seat 1: Nare (button) folded before Flop

Seat 2: UhyGGe (small blind) folded before Flop

Seat 3: emelie87 (big blind) collected ($7.05)

Seat 4: Chev51 folded on the River

Seat 5: docallworld folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: TwentyIV folded before Flop (didn't bet)

 

Tycker ni att jag spelar denna handen rätt fram till river? Hur mycket skulle ni betta på river? Det känns som jag överbettade rätt mycket, blev lite ivrig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars Game #5460199499: Hold'em No Limit ($0.05/$0.10) - 2006/07/05 - 06:35:18 (ET)

Table 'Aksnes' 6-max Seat #1 is the button

Seat 1: Nare ($13.60 in chips)

Seat 2: UhyGGe ($8.90 in chips)

Seat 3: emelie87 ($25 in chips)

Seat 4: Chev51 ($6.20 in chips)

Seat 5: docallworld ($2.80 in chips)

Seat 6: TwentyIV ($6.40 in chips)

UhyGGe: posts small blind $0.05

emelie87: posts big blind $0.10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to emelie87 [Td Th]

Chev51: folds

docallworld: calls $0.10

TwentyIV: raises $0.40 to $0.50

Nare: folds

UhyGGe: folds

emelie87: calls $0.40

docallworld: folds

*** FLOP *** [3d Ah Tc]

emelie87: checks

TwentyIV: checks

*** TURN *** [3d Ah Tc] [Ts]

emelie87: bets $0.30

TwentyIV: raises $0.30 to $0.60

emelie87: raises $0.30 to $0.90

TwentyIV: calls $0.30

*** RIVER *** [3d Ah Tc Ts] [9s]

emelie87: bets $1.30

TwentyIV: calls $1.30

*** SHOW DOWN ***

emelie87: shows [Td Th] (four of a kind, Tens)

TwentyIV: mucks hand

Nare said, "vnh"

TwentyIV said, "nh"

emelie87 collected $5.30 from pot

emelie87 said, "ty"

*** SUMMARY ***

Total pot $5.55 | Rake $0.25

Board [3d Ah Tc Ts 9s]

Seat 1: Nare (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: UhyGGe (small blind) folded before Flop

Seat 3: emelie87 (big blind) showed [Td Th] and won ($5.30) with four of a kind, Tens

Seat 4: Chev51 folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: docallworld folded before Flop

Seat 6: TwentyIV mucked [Ad Qh]

 

Måste verkligen ha tips på hur man spelar när man får fyrtal. Tycker ni att jag spelar bra eller bör jag ändra på nått? Jag känner mig så osäker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen tycker jag du spelade rätt hela vägen, det finns inga direkt drag ute och han verkar ju synsugen så bara betta rejält på river också.

 

Andra handen, minraisa inte tillbaka på turn.. Slå tillbaka mer, 3X hans raise ca. Skulle kunna tänka sig en syn bara för att trappa men tycker inte det är ett bra alternativ på micro limit, folk betalar av ändå. Position är dessutom att föredra då.

Som det utvecklade sig nu hade jag bettat lite mer på river, iaf 2/3 pot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra handen, minraisa inte tillbaka på turn.. Slå tillbaka mer, 3X hans raise ca. Skulle kunna tänka sig en syn bara för att trappa men tycker inte det är ett bra alternativ på micro limit, folk betalar av ändå. Position är dessutom att föredra då.

Som det utvecklade sig nu hade jag bettat lite mer på river, iaf 2/3 pot.

 

Tja, jag tycker man ska beta ut redan från flop då han är den som höjt från pre... Höj lagom litet som han kan reraisa och syna då... Checkar du turn sedan så kommer han kanske höja då han va aggro från början... Vem vet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentarerna på mina HH:s, det var trevligt :)

 

Jag läste i någons dagbok att Ladbrokes bonusen var lätt att fixa även på NL10 där jag spelar så jag sätte igång med den idag och har gjort ca 2/3 av den. Alla andra bonusar jag har sett har som krav att potten ska komma upp i typ 5 dollar eller nått sånt men den här var ju super

 

Är det någon som har koll på fler bonusar som man kan klara med liten BR?

 

Tre dagars resultat: +32,07

Cash BR: 148,29

Total BR: 446,29

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sådär nu är ladbrokes bonusen klar, jag gick ca 8 dollar minus efter en del otur men det är ju inte så farligt då jag får 100 dollar i bonus :P

 

Jag tänkte fortsätta i bonusspåret och även ta bet365pokers bonus, dessvärre har inte det startat lika bra. Efter att ha spelat ca 40 raked hands ligger jag 40 dollar back :shock:

 

Det är en blandning av otur och en del väldigt dåliga beslut, fy mig!!! Jag känner att jag är lite nervös inför den nya nivån då jag spelar NL20 istället, annars hade det tagit mig en evighet att klara bonusen.

 

Jag får se om det börjar gå bättre snart annars får jag nog helt enkelt lägga ner den bonusen... mer än 80 dollar pallar jag nog inte att förlora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag kommit på rätt spår igen :D

 

Jag ligger nu 11 dollar pluss på spelat och har klarat av 40 dollar av bonusen. Gud vad skönt det känndes när jag började gå plus igen. Det är det västa som finns när man backar för mycket, särskillt i början

 

Jag får se om jag återkommer med lite siffror på hur det har gått de här dagarna men annars kommer det nog i morgon

 

Poker är så kul när det går bra :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är även bet365poker bonusen färdigspelad. Jag var upp i 33 dollar plus ett tag men sedan blev det några utdragningar och jag slutade på 9 dollar plus. Jag är ändå nöjd då jag fick 100 dollar i bonus :P

 

Eftersom jag spelar på NL20 nu så känns det skönt att det ändå blev lite plus. Jag har ju inte spelat där förrut och det känns bra att få lite erfarenhet så att jag snart vänjer mig vid att spela där eftersom jag snart ska gå upp på fullt allvar ändå...

 

Jag har nu planerat att ta emirepokers bonus på 20% upp till 100 dollar. Samma som partypoker alltså.

 

Det verkar vara lätt att få raked hands där också vad jag förstår, så den ska nog vara avklarad inom ett par dagar...

 

Här kommer lite siffror från sist gång jag uppdagterade, enjoy:

 

Resultat för fyra dagar: -11,89

Bonusar: Ladbrokes +100 Bet365poker +100

Cash BR: 336,4

Total BR: 634,4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, jag har konto på party och det var absoult inga problem. Jag läste på ett annat forum att någon hade mailat deras support och frågat om man får ha konto på båda och det får man.

 

De skrev att man ska använda olika användarnamn och olika e-mailadresser. Det ska underlätta eventuella problem. Om det ändå blir problem så ska man kontakta deras support så fixar de problemen åt en.

 

Så det är bara att köra på! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar du kod och sånt till Empires bonus?

 

du behöver inte ha någon kod, öppna bara ett empirekonto och sätt in 500 dollar sedan mailar du supporten och säger att du vill ha din bonus på 100 dollar.

 

Allternativt mailar supporten innan och frågar om bonusen om du vill vara säker på att du får den, sedan reggar konto och sedan mailar supporten igen och säger att du vill ha ut din bonus

 

Lycka till :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er!

 

Sådär, nu har jag spelat lite till och både vunnit på spelet och fått in bonusar, perfekt :P

 

Jag har testat att spela på fyra bord samtidigt i dag och lite igår. Av någon anledning kändes det lättare på paradisepoker än på party men det är kanske bara en vanesak eller så är det för att jag är rätt trött nu ;)

 

Jag har nu klarat av empires bonus på 100 dollar och har börjat spela på paradispoker för att klara deras bonus på 50 dollar. Jag har nu klarat av 20 dollar av dem.

 

Jag märkte dock att jag var tvungen att sätta in pengar för reloadbonusen på party när det bara var 7 timmar kvar innan bonusen gick ut så det var tur att jag han med det. Kunde inte låta bli att börja lite eftersom det är så mycket lättare att få raked hands där. Det blir ju mycket roligare då :P

 

Här kommer lite siffror på de senaste dagarnas spel!

 

Resultat för två dagar: +43

Bonusar: Empire +100 Paradise +20

Cash BR: 499,4

Total BR: 797,4

 

Det här tuffar ju på som bara den

Hade aldrig trott att det skulle gå så här fort, jag har ju dubblat bankrullen på 11 dagar nu, tror jag det är iaf

Lite får man väl lov att skryta när det går så bra 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...