Gå till innehåll

emelie87-återupptar NL CG och sng igen!


emelie87

Recommended Posts

  • Svars 216
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det här gillar jag! En till tjej som spelar poker!

Kicki heter jag. Jag spelar också, fast inte så mkt på nätet. Ser inte det som riktig poker :P

Jag spelar mest live, plus att jag jobbar som pokerdealer på några ställen..

 

Lycka till Emelie! Vi kanske ses på nån turnering i framtiden.

 

Jasså, varför gillar du inte att spela online då? Jag tycker det är kul för att det går så fort, man hinner ju med mycket mer. Men visst är det en helt annan känsla att spela live :P

 

Tack :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här gillar jag! En till tjej som spelar poker!

Kicki heter jag. Jag spelar också, fast inte så mkt på nätet. Ser inte det som riktig poker :P

Jag spelar mest live, plus att jag jobbar som pokerdealer på några ställen..

 

Lycka till Emelie! Vi kanske ses på nån turnering i framtiden.

 

Jasså, varför gillar du inte att spela online då? Jag tycker det är kul för att det går så fort, man hinner ju med mycket mer. Men visst är det en helt annan känsla att spela live :P

 

Tack :D

 

 

Jag vet inte, jag har inte tålamodet tror jag. Är så rastlös och vill gärna prata med nån.. Live passar mig perfekt. Du borde komma till Västerås i september. Vi på klubben här ska ha en all-women turnering över en helg. Vore kul om du ville komma! :D PM:a mig om du vill ha mera info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har det gått helt sjukt bra. Jag tror att det är rekord för mig :P

 

Jag spelade först två sng på parbet i morses, jag kom trea i en och utan ITM placering i en. Back en dollar efter det. Nu på kvällen spelade jag först två sng. Kom etta i ena och två i den andra. Sedan spelade jag två till och vann båda.

 

Resultatet blev alltså 1:a tre gånger, 2:a en gång och 3:a en gång på 6 turneringar. 8-)

 

Jag kanske borde fortsätta spela idag nu när det går så himla bra men jag har ont i ögonen så det fungerar nog inget vidare.

 

Dagens resultat: +58

Totalt resultat: +102,76

BR: 471,46

 

Nu ska jag gå och lägga mig och bara må bra :) Godnatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

taskig kille, hade han inte vett nog att ta en snabbis i busken ens?

 

Tror att jag hoppar över att svara på den....

 

Oh, girls just wanna have fun!

 

 

Men detta gagnar det som fan eller? Suck...

 

Låtcitat som var ett ironiskt svar. Gråt inte så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker bara det är supertrist med dylika kommentarer i en tjejs dagbok, ironi eller ej. Om du inte kan se det olämpliga i ditt inlägg så är du ruskigt snett ute.

Jag tror hon vill ha kommentarer om sitt pokerspelande och inget annat? Inte konstigt att det inte är fler tjejer som skriver på PF när atmosfären är som den är?

 

Sen att du börjar snacka om jämställdheten i sverige efter att ha jönsat till det rätt svårt genom att ironiskt uppmuntrande kommentera ett annat korkat inlägg gör ju det hela skrattretande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har det gått helt sjukt bra. Jag tror att det är rekord för mig :P

 

Jag spelade först två sng på parbet i morses, jag kom trea i en och utan ITM placering i en. Back en dollar efter det. Nu på kvällen spelade jag först två sng. Kom etta i ena och två i den andra. Sedan spelade jag två till och vann båda.

 

Resultatet blev alltså 1:a tre gånger, 2:a en gång och 3:a en gång på 6 turneringar. 8-)

 

Jag kanske borde fortsätta spela idag nu när det går så himla bra men jag har ont i ögonen så det fungerar nog inget vidare.

 

Dagens resultat: +58

Totalt resultat: +102,76

BR: 471,46

 

Nu ska jag gå och lägga mig och bara må bra :) Godnatt!

 

Nu kanske du trodde att efter den här rekordsessionen att du hade tagit ledningen Emelie? Detta skulle nog varit fallet om inte jag varit i högform också igår :D . Körde som en galning, från typ kl. halv två till halv tolv. Jag åt och gjorde lite annat också, så 6-7 timmar iallafall. Jag gick plus på absolut allting jag körde, för som vanligt blandar jag hejvilt. 5+0.50$ Turbo SnG, THe FL och NL, PLO och PLO8.

 

Jag gick från 379$ till 530$, alltså ren vinst på 151$. Du var inte den ända som gick till sömns med välbehag efter en rekordsession :D .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nu kanske du trodde att efter den här rekordsessionen att du hade tagit ledningen Emelie? Detta skulle nog varit fallet om inte jag varit i högform också igår :D . Körde som en galning, från typ kl. halv två till halv tolv. Jag åt och gjorde lite annat också, så 6-7 timmar iallafall. Jag gick plus på absolut allting jag körde, för som vanligt blandar jag hejvilt. 5+0.50$ Turbo SnG, THe FL och NL, PLO och PLO8.

 

Jag gick från 379$ till 530$, alltså ren vinst på 151$. Du var inte den ända som gick till sömns med välbehag efter en rekordsession :D .

 

Vilken eftermiddag/kväll stort grattis. Nu får jag kämpa ordentligen om jag ska komma ikapp men det fungerar bra för mig även i dag har redan vunnit en sng.

 

Tro inte att jag är någon ängel. Vädret hindrar inte mig från att vilja spela poker. På mitt pokerkonto finns nu 721$. Slå det om du kan :P

 

Tyckte väl det var något skumt med den här posten. Har du skrivit fel summa, för 721 dollar har du väl ändå inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tro inte att jag är någon ängel. Vädret hindrar inte mig från att vilja spela poker. På mitt pokerkonto finns nu 721$. Slå det om du kan :P

 

Oj, det har visst gått bra för dig ser jag. Har du spelat i någon MTT eller har du vunnit det på sng och cashgame?

 

Jag får ta och spela en hel del om jag ska kunna slå det, men först till 1000 är det ju så ;)

 

Men det är tyvärr bara en halv sanning... Jag lånade, i fredags tror jag det var, ut lite pengar från min bankroll så att min kompis kunde spela lite samtidigt. Vi multitablade alltså. Han gick från 20 till 100 dollar för att sedan gå ner till 30. Naturligt tyckte jag. Vi körde även igår på samma sätt. Han sket såklart i BR-kraven. Och gick på cirka 3 timmar från 30 till 342 dollar :x . Det är så att man blir förbannad alltså. Vilken turboröta han hade :shock: . Eller så är han bara en naturbegåvning. Hans taktik går i princip ut på att fullständigt strunta i kickern, och spela alla Ax som AK. Han bluffar ut allt och alla hela tiden. Men jag tror att det snart kommer att vända. Annars kan han sluta bekymmra sig för jobb i framtiden då han hade typ minst 500 kr/h.

 

721-342=379 :roll: . Jag står och trampar vatten :cry: .

 

Kände på mig att du missade den här, som jag skrev lite senare :) . Han kan inte fortsätta med den rötan. Men nu står jag inte och trampar vatten iallafall.

 

Jag hade ruskigt flyt på en 5+0.5$ igår förresten. I heads up-spelet så gick vi båda AI. Detta resulterade i att jag hade 200 :? kvar mot hans 9800. Först vann jag en AI. Sen när han skulle posta sb på 500, så tappade han förbindningen och han autofoldade även fast jag bara lade in 400 i bb. Sen var det ju bara för mig att gå AI hela tiden för han hade autofold. Han kom iofs tillbaka sen, men då var jag chipleader och vann :D . Härligt med buggar ibland. Det gjorde mig 10$ rikare än vad jag annars skulle varit 8-) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej då är jag med :)

 

Konstigt jag brukar inte missa inlägg men ingen är ju perfekt. Det är ju så med kompisar ibland, de har en jäkla tur i början och då blir man lite avudsjuk men om han är en bra pokerspelare eller inte visar sig ju i längden.

 

Jag chattade med en kille på msn för ett tag sedan. Han vann en dollar på en freeroll och sedan spelade han upp den till 2,75 på cashgame. Han började sedan spela sng och högre cashgame och hade ingen koll på bankrullekraven. Jag tror han var uppe i 500 dollar efter en vecka, för att veckan senare vara nere på noll igen. Jag tror det är väldigt svårt att vinna i längden om man inte har koll på pengarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, money management är viktigare än det mesta när det gäller poker. Så fort min kompis dubblade upp, gick han på nästa nivå :-o . Men han har sagt att han inte vill ha någon hjälp, så det kommer jag inte att ge heller, och då kommer han att spela på för höga nivåer för att sedan busta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han har ju inte satsat särskillt mycket så det är ju inte så farligt om han skulle förlora pengarna. Det kanske är bra för honom att få göra som han vill och se att det inte fungerar i längden. Om det nu skulle göra det så är det ju bara trevligt för honom :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dag har det gått nästan lika kasst som det gick bra igår :evil:

 

Jag vet inte om jag har spelat så dåligt, kanske lite grann. Eller jo, jag har nog spelat dåligt men jag har haft en hel del otur också. Jag är inte van vid svingsen än tror jag. Känns mycket för mig att förlora så mycket på en dag men jag vet ju att det händer, särskillt när man spelar två bord på samma gång

 

Aja, jag får helt enkelt se till att komma igen i morgon

 

Dagens resultat: -36,5

Totalt resultat: +66,26

BR: 434,96

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars Game #5268221498: Tournament #26534073, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level III (25/50) - 2006/06/16 - 02:42:19 (ET)

Table '26534073 1' 9-max Seat #6 is the button

 

Seat 3: BLKSNSHNE77 (715 in chips)

Seat 4: JamesFullAce (1550 in chips)

Seat 5: badorties (4802 in chips)

Seat 6: emelie87 (1865 in chips)

Seat 7: Bloodwolf (918 in chips)

Seat 8: Surrey (2415 in chips)

Seat 9: 808pinoy (1235 in chips)

Bloodwolf: posts small blind 25

Surrey: posts big blind 50

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to emelie87 [Js Jd]

808pinoy: folds

BLKSNSHNE77: folds

JamesFullAce: raises 50 to 100

badorties: raises 500 to 600

emelie87: folds

Bloodwolf: folds

Surrey: folds

JamesFullAce: folds

badorties collected 275 from pot

badorties: doesn't show hand

 

 

Tycker ni att det är rätt att folda i det här läget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi på klubben här ska ha en all-women turnering över en helg.

 

Sådant tänkande gör att jämställdheten i sverige aldrig kommer att bli bra.

 

 

Tycker att det är en kul grej. Försöka få in tjejerna i pokervärlden. På sidan av ska vi ha ett annat event samtidigt, och den får ju killarna spela. Det är en all-round turnering med flera spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen att du börjar snacka om jämställdheten i sverige efter att ha jönsat till det rätt svårt genom att ironiskt uppmuntrande kommentera ett annat korkat inlägg gör ju det hela skrattretande?

 

Ja, för det var ju antagligen seriöst det också.

 

 

O när ska du bli tagen seriöst då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen att du börjar snacka om jämställdheten i sverige efter att ha jönsat till det rätt svårt genom att ironiskt uppmuntrande kommentera ett annat korkat inlägg gör ju det hela skrattretande?

 

Ja, för det var ju antagligen seriöst det också.

 

 

O när ska du bli tagen seriöst då?

 

När folk använder sina små grå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har inte blivigt så mycket pokerspelande varken i går eller idag. I går var jag hos en kompis och idag har jag varit på Liseberg med ett antal kompisar. Vi hade jättekul :D

 

Jag har faktiskt inte orkat skriva in några resultat ordentligt. Kan ju ändå meddela att jag ligger ungefär 7 dollar minus för i går och 11 minus för idag. Det går lite utför nu, inte alls bra men jag kommer snart igen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...