Gå till innehåll

NLT - KK får all-in i ansiktet


back

Recommended Posts

$100 NL Texas Hold'em - Sunday, June 04, 11:11:57 ET 2006

Table Table 108716 (No DP) (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: ganxuhong ( $147.27 )

Seat 3: johnnalpan ( $59.30 )

Seat 6: lleall ( $353.08 )

Seat 2: Sundance__Kid ( $218.04 )

Seat 4: ClemmeLugter ( $18.50 )

Seat 5: Tin__Man ( $32.50 )

ganxuhong posts small blind [$0.50].

Sundance__Kid posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Sundance__Kid [ Kd Kh ]

johnnalpan calls [$1].

ClemmeLugter folds.

Tin__Man calls [$1].

lleall calls [$1].

ganxuhong calls [$0.50].

Sundance__Kid raises [$5].

johnnalpan folds.

Tin__Man folds.

lleall folds.

ganxuhong calls [$5].

** Dealing Flop ** [ 9d, Qs, Js ]

ganxuhong is all-In [$141.27]

 

ganxuhong har sett 100% av flopparna efter 20 händer och har en PFR på 50%. Har inte sett honom göra något liknande innan. Min image bör vara rätt så tajt. Blev jävligt paff när han ställer in först ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syn!

 

känns inte troligt att han har AQ-AJ om han inte höjde preflop, men han kan ju ha KT, JQ, Qx.. lurigt läge men jag hade nog synat här med överpar..sitter han på öppet stegdrag/färgdrag så är vi favorit och har han par i Q eller J så leder vi också...det är bara stegen vi är rädda för

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle få gånger riskera så mycket med en hand som kan, i stort sett,

drar dött mot många rimliga händer. Du kan vara nere mot runner-runner

mot en hel del händer. Självklart vill vi inte möta tvåpar/set/färdig stege.

Att han ställer helt tom här finns inte, men att du ska gambla för att hoppas

på att han har TT, ATs eller (mindre osannolikt?) toppar finns nästan inte.

Enda gången du kan tycka det är om din image är tillräckligt etablerad för att

han hoppas på att du har TT, KK eller AA.

 

Jag är lite nyfiken på om han tidigare har förlorat tidigare och är i behov av att

ta hem en pott här och nu? Många gånger kan fi i så fall övervärdera en drag-

hand och faller min röst på TT.

 

Uppdatera hur du gjorde, jag är riktigt nyfiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är förmodligen som bäst i ett 50/50 läge eller så ligger du långt efter. Frågan är om det är värt att gambla så mycket mot en "fisk" när du har så lite investerat i potten. Enligt mig är det inte det utan det är bättre att ta striden i en pott där du vet att du ligger betydligt bättre till. Man ska inte gambla mot sämre spelare utan nöta ut dem med bättre spel. Men har du en stor BR och inte bryr dig om att bli utdragen av t ex JT så visst, syna.

 

Edit: Det luktar iofs draghand lång väg då han förmodligen inte skulle ställa in så hårt med ett set eller en färdig stege. Jag skulle förmoda att du leder här men som bäst kanske med 60/40 och frågan du ska ställa dig är om du vill riskera 1,5 inköp med de oddsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle lagt, varför skulle han gå allin om inte han haft dig slagen

tror fi har tvåpar och går allin för att ditt ev. drag inte ska gå in

när någon som spelar många händer helt plötsligt går allin hu efter floppen om potten inte är betydande stor. betyder det oftare en bättre hand än ett överpar, tror ej på draghand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle lagt mig utan närmare eftertanke, oftast är du i bästa fall är du uppe mot nötfärgdrag, par+steg/färgdrag eller liknande och har en slantsingling.

 

Inte ens de värsta idioterna ställer in rakt av där med en naken dam eller ett lågt färgdrag särskilt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P_Kungen: Visst, jag håller med dig om att det inte luktar "stål" direkt. Problemet är att i princip alla händer som inte är stål (om han inte är fullständigt värdelös) lär vara händer som AT :spade: som ändå har 50/50 mot oss. Och de gånger han har en sämre made hand än oss borde vara runt 0 tycker jag. Alltså räcker det med att han har en bättre, färdig hand än oss ganska sällan för att vi ska förlora pengar på att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu skrev du iofs i inledningen att motståndaren var ett pucko men generellt sett är det här en jättefold. Det luktar iofs drag men på den här brädan vill du ytterst sällan slänga in 14Xpott med KK.

Jag synar 9/10 där.. Vem spelar stålet sådär?

 

 

finns många tomtar som gillar att sälja nötter till överpris. är han så dålig kommer bättre lägen. fold. sker sen samma sak om och om igen så syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...