emilio_15 Postad 2 Juni , 2006 Rapport Postad 2 Juni , 2006 Jag har en liten fundering hurvida det är EV+ eller EV- att i en speciell situation göra en rebuy eller inte. Så här kommer det... 3-personers turnering där det är tillåtet att göra en rebuy med du VET att dom andra inte kommer göra det. Är det då EV+ att direkt dubbla sina marker? Dom som du möter är lika bra som dig och man betalar rake även på rebuyen. Vinnaren tar självklart allt. Citera
eurythmech Postad 2 Juni , 2006 Rapport Postad 2 Juni , 2006 Ja, det bör vara EV+. Iom att det bara är ett pris fungerar chipmekaniken som ett cashgame. Det här förutsätter ju så klart att jag inte har missat något vitalt... Citera
gdaily Postad 2 Juni , 2006 Rapport Postad 2 Juni , 2006 Nej, det är inte EV+ att göra sitt inköp direkt. Däremot är det EV+ att göra inköpet så fort du gått gul eller förlorat en stor del av dina chips. Citera
emilio_15 Postad 2 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 2 Juni , 2006 Nej, det är inte EV+ att göra sitt inköp direkt.Däremot är det EV+ att göra inköpet så fort du gått gul eller förlorat en stor del av dina chips. Tack Citera
vetgirig Postad 3 Juni , 2006 Rapport Postad 3 Juni , 2006 Jag har en liten fundering hurvida det är EV+ eller EV- att i en speciell situation göra en rebuy eller inte.Så här kommer det... 3-personers turnering där det är tillåtet att göra en rebuy med du VET att dom andra inte kommer göra det. Är det då EV+ att direkt dubbla sina marker? Dom som du möter är lika bra som dig och man betalar rake även på rebuyen. Vinnaren tar självklart allt. Eftersom det mesta man kan vinna vid en hand är alla motståndarens marker - så räcker det med att ha minst lika mycket marker som ens motståndaren. Att sitta med dubbelt så mycket marker som motståndarna lönar sig inte - så det är då bortkastade pengar. Men så fort som du har mindre än motståndarna har i sina stackar så kan rebuy bli rätt igen. Citera
Recommended Posts