Gå till innehåll

Valutakonto tillsammans med NETeller?


psykologen

Recommended Posts

Jag säger bara Hata Neteller!

 

Nu påstår de att även om man har ett valutakonto i $ så går det inte att göra överföringarna automatisk i $ utan bara i inhemsk valuta.

 

Det enda man kan göra om man inte vill betala 1,9 % i avgifter så måste man göra en manuel bank wire genom att mejla memberwires@NETELLER.com

 

Alltid något men Neteller är ju bara för mycket då det också kostar pengar och främst är djävligt besvärligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar vara många här som är irriterade på avgiften vid uttag till SEK-konton. Vi kanske skulle prova att utöva påtryckningar på neteller via pf.nu på ngt sätt. Med tanke på kvaliteten på deras support är jag tveksam till om det här problemet har nått högre upp i organisationen. Några hundra mejl från pf.nu:are kanske kan få dem att tänka om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar vara många här som är irriterade på avgiften vid uttag till SEK-konton. Vi kanske skulle prova att utöva påtryckningar på neteller via pf.nu på ngt sätt. Med tanke på kvaliteten på deras support är jag tveksam till om det här problemet har nått högre upp i organisationen. Några hundra mejl från pf.nu:are kanske kan få dem att tänka om?

 

Bra idé. Om nån styr upp nåt flyter jag med strömmen! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

neteller tillhandahåller en tjänst, de klart de ska ha betalt för det! Neteller har förenklat och snabbat upp betalningarna, att de tar 1,9% i avgift är inte hela världen..

 

om det inte passar kan man ju alltid byta betalningssätt, dock kommer ni aldrig komma undan den avgiften som alla har!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur står sig netellers avgift på 1.9% gentemot att göra bankwire direkt från en sida såsom pokerstars eller party? De har ju i regel en fast kostnad som är ganska hög, men det känns som att om man gör större uttag så borde det vägas upp med marginal ändå om de inte har fler dolda avgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

neteller tillhandahåller en tjänst, de klart de ska ha betalt för det! Neteller har förenklat och snabbat upp betalningarna, att de tar 1,9% i avgift är inte hela världen..

 

om det inte passar kan man ju alltid byta betalningssätt, dock kommer ni aldrig komma undan den avgiften som alla har!

 

Neteller får ju in pengar varje gång vi använder neteller hos en pokersajt. Om du nu ser det som avgiften för att använda neteller så förstår jag inte varför en amerikan ska slippa den medans vi ska behöva betala den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

neteller tillhandahåller en tjänst, de klart de ska ha betalt för det! Neteller har förenklat och snabbat upp betalningarna, att de tar 1,9% i avgift är inte hela världen..

 

om det inte passar kan man ju alltid byta betalningssätt, dock kommer ni aldrig komma undan den avgiften som alla har!

 

Du är blåst.

 

Det är inga avgifter vid en kreditering på VISA kortet och valutakurserna är riktigt bra jämfört med Feteller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om någon har undersökt valutakontona i de olika bankerna.

 

Vilkor och dylikt.

 

Föreningssparbanken är tydligen ett alternativ. Är det den bästa banken?

Jag har ett valutakonton hos Sparbanken Finn. Kontot är gratis i år men från och med nästa år kommer det att kosta 500:-/år.

 

Avgifter som drabbar en vid uttag från neteller:

 

$1 fast avgift till neteller för bank transfer.

 

Fast avgift till Finn på 60 kr vid överföring i US$ inom EU(€ ingen avgift).

 

Växlingsavgift är låg och är på ngn del av en procent.

 

Vid ett uttag av $1k den 29/5 fick jag in 7 198,82 på kontot, enligt di.se var växelkursen då 7,289. Den totala kostnaden för transaktionen var lite mindre än en hundring eller lite drygt 1.2%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Efter mycket om och men så fick jag tag på en manager som faktiskt kunde ändra från SEK till USD. Bifogar kopia från mejl.

 

"When you originally signed up your personal banking information, you indicated that the bank currency would be SEK. As this is the bank currency that you chose, the funds would be converted from USD to SEK then sent to you.

 

If you would like for me to change your bank currency from SEK to USD, please confirm by responding to this email.

 

Once you do this change from SEK to USD, the funds would be sent out from us in USD and your bank would apply any conversions. If all other information stays the same, the only change is the bank currency, you will not be required to re verify your account.

 

I cannot change your bank currency to USD until I have an email confirmation. I do apologize for the confusion and delay with this situation."

 

Helt otroligt, vet inte varför de plötligt backar?

 

Nu har ju dollarn gått upp med 20 öre så på 5000 USD så blir det en extra lusing :)

 

Alltid något för allt bråk.

 

SÅ NU KONFIRMERAR JAG ATT DET GÅR ATT ÄNDRA VALUTA TROTS VAD SUPPORTEN OCH MÅNGA HÄR SÄGER.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också lyckats byta från SEK till USD.

 

Det började med att jag snacka med dom via tele och uppgav ett nytt bankkonto som jag sa var i USD (det var det ju dock inte). Det tog några dar men inget hände.. Jag snacka med livesupporten och han sa att han skulle byta kontonumret direkt.

 

Tog ytterligare någon dag och inget hände, sen ringde plötsligt en tjej och sa att de saknade 4 siffror i mitt IBAN-nummer. Efter lite diskussion erbjöd hon sig att bara byta valuta på mitt nuvarande konto och vips; en timma senare var valutan bytt och jag kunde ha kvar mitt gamla bankkonto.

Skönt, slapp man problemet med en ny insättningsverifikation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Växlingsavgift är låg och är på ngn del av en procent.

 

Enligt sidan du länkar till är det ett "spread" på 3.7 % på köp-/säljkurser för USD. Dela den siffran med två... och du får drygt 1.8 %.

 

Folk får gärna tro vad de vill, men jag är väldigt skeptisk till att man någonsin kommer bort från växlingsavgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
jag fixar neteller just nu och kom till frågan om min banks valuta, ska man välja dollar då?, och hur blir det med kontrollsumman dem skickar?

 

Välj dollar och vänta tills då för ett kvittor på posten av FSB (eller vilken bank du nu har), sedan skall du ange en kontrollsumma som motsvarar det belopp som de ursprungligen skickade i USD, d.v.s. innan växlingen. Denna summa står på kvittot du får.

 

Och JA det är värt besväret växlingskursen är mycket bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...