Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

TV-sänd final från en engelsk herrgård på Kanal 5

Prispott på $320.000

Öppen för alla skandinaviska spelare

Endast spelare från Sverige, Danmark, Norge eller Finland kan delta och du måste ha ett PartyPoker.com-konto.

När du registrerat dig kan du välja bland följande alternativ:

Kvalificeringsrundor*

Veckodagar, alternativ 1: Flerbordsturnering - $22 ($20+$2)

När: Veckodagar från den 19. maj till den 4. augusti 2006, kl. 13.00 ET

Max antal spelare: 120

Prisstruktur: En plats till en Scandinavian Masters -satellit per varje $193 i prispotten!

Veckodagar, alternativ 2: Flerbordsturnering - $22 ($20+$2)

När: Veckodagar från den 19. maj till den 4. augusti 2006, kl. 14.00 ET

Max antal spelare: 120

Prisstruktur: En plats till en Scandinavian Masters -satellit per varje $193 i prispotten!

Veckodagar, alternativ 3: Flerbordsturnering - $11 ($10+$1)

När: Veckodagar från den 19. maj till den 4. augusti 2006, kl. 16.00 ET

Max antal spelare: 4,000

Prisstruktur: En plats till en Scandinavian Masters - satellit per varje $193 i prispotten!

Helger: Flerbordsturnering - $6 ($5+$1)

När: Lördagar och söndagar från den 20. maj till den 6. augusti 2006, kl. 9.00 ET

Max antal spelare: 4,000

Satellitturneringar*

Månatlig: Flerbordsturneringar - $193 ($180+$13)

När: En gång i månaden, söndagen den 11. juni; den 9. juli och den 6. augusti 2006, kl. 14.30 ET

Max antal spelare: 4 000 (per söndag)

Prisstruktur: En plats till Scandinavian Masters -finalen per varje $6500 i prispotten!

Finalen

PartyPoker.com Scandinavian Masters Finalen

20-24 augusti: Flerbordsturnering - $5.000 (direkt buy-in)

Antal spelare: 54

*Om det finns några pengar kvar i prispotten efter kvalificeringsrundorna och satelliterna, går de till de tre bästa spelarna enligt fördelningen 50%, 30% och 20%.

Villkor gäller.

Lycka till!

Denna tråd kan låsas, då vi diskuterar upplägg och vilka som bjuds in till Invitational-turneringen under:

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=12137

Postad

Nu kan vi dessutom berätta att turneringen hålls på det viktorianska slottet Brocket Hall, ett par mil utanför London.

Brocket Hall

De 10 första som kvalar in får dessutom bo där tillsammans med proffsen.

Första satelliten är på söndag!

Se PF-erbjudandet om du inte redan har ett konto.

Och som sagt; kom gärna med kommentarer till mig ang. turneringsupplägg eller till OTW-Pär ang. allt annat i tråden

Kanal 5's Poker

Mvh

Peter, Partygaming.

Postad

Peter, det vore betydligt bättre om Party garanterade en plats i satelliterna/subsatelliterna. Det har ni råd med, och det skulle innebära att fler anmälde sig. Nu blir det ju ingen som går vidare när inte prispoolen uppgår till 193 i subsattarna respektive 6500 i mainsatten. Detta innebär att jag exempelvis inte anmäler mig, för vill jag spela en MTT med tre priser så kan jag lika gärna spela en SnG.

Rekordet var för någon dag sedan då det var 4 spelare anmälda, och därför blev det tre pengapriser. Efter avdrages av spelavgiften så gick ettan plus i tävlingen, medan tvåan och trean backade... Inget som lockar till satellitspel.

• 5 weeks later...
Postad
Peter, det vore betydligt bättre om Party garanterade en plats i satelliterna/subsatelliterna. Det har ni råd med, och det skulle innebära att fler anmälde sig. Nu blir det ju ingen som går vidare när inte prispoolen uppgår till 193 i subsattarna respektive 6500 i mainsatten. Detta innebär att jag exempelvis inte anmäler mig, för vill jag spela en MTT med tre priser så kan jag lika gärna spela en SnG.

Rekordet var för någon dag sedan då det var 4 spelare anmälda, och därför blev det tre pengapriser. Efter avdrages av spelavgiften så gick ettan plus i tävlingen, medan tvåan och trean backade... Inget som lockar till satellitspel.

Håller med.

Det är verkligen inga som vill spela subsatelliterna. Jag är reggad nu till en som går om 21 minuter och det är bara en spelare till.

Inga fler som vill lira?

Postad
Peter, det vore betydligt bättre om Party garanterade en plats i satelliterna/subsatelliterna. Det har ni råd med, och det skulle innebära att fler anmälde sig. Nu blir det ju ingen som går vidare när inte prispoolen uppgår till 193 i subsattarna respektive 6500 i mainsatten.

som ni ser nu så har vi börjat garantera platser i en del av subsatelliterna. Hoppas det gör susen. Vi lägger till fler och fler garanterade platser allteftersom....

Mvh

Peter

Nu hade ni en subsatellit med garanterad plats, och genast blev det så många som anmälde sig att det blev två platser á 193 betalda.

Vart skickar jag konsultfakturan? :-)

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
Postad

En del vet ju vilka som vinner etc, men alla tidningar etc håller på vem som vinner etc för att inte förstöra spänningen, så de som vet kanske kan göra det samma så alla andra får en spännande poker höst? :P:P

Postad

Här är några av spelarna som är med i Ken Leenaard Invitational och Scandinavian Poker Masters:

Mats Rahmn

Anders Henriksson

Juha Helppi

Martin Cederkrantz

Peter Gunnarson

Karl "all-in" Möller

Aki Pyysing

Nalle Hedlund

Padraig Parkinson

Lars Kjestrup

Bo "Legato" Sehlstedt

Karin Lundgren