Gå till innehåll

NLT - SnG, 88 från UTG

Recommended Posts

Jag minraisar och synar eventuellt ett omslag beroende på vem det kommer från. Alternativet är väl fold, och raise till 400 känns bara jättedåligt.
Kan det vara så att miniraise här funkar bättre ju högre nivå man spelar på? Alltså att bättre spelare uppfattar en miniraise från UTG som mer skrämmande?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag minraisar och synar eventuellt ett omslag beroende på vem det kommer från. Alternativet är väl fold, och raise till 400 känns bara jättedåligt.
Kan det vara så att miniraise här funkar bättre ju högre nivå man spelar på? Alltså att bättre spelare uppfattar en miniraise från UTG som mer skrämmande?

Minräjs från UTG från en tajt spelare tolkar åtminstone jag ofta som stål.

Ogillar av princip miniräjsen, men har börjat använda mig mer och mer av en räjs till 2.5xbb. Har väl till stor del att göra med stackstorlekar tycker jag, en sådan räjs är tillräcklig för att de flesta ska vika många händer, då de ändå inte har odds att syna med en så liten stack. Mot muppar funkar det sämre iofs.

Länk till kommentar

Vad du skulle kunna testa i ett sådant här läge (de flesta har lagomt lika stackar och två kortingar i blindsen) nån gång är att höja tillräckligt för att sätta BB AllIn, 650 i det här fallet. Det signalerar til Resten av bordet att du är ute efter att slå ut kortstacken och håller sig därmed oftare än inte ur vägen. Du sätter dessutom massor med press på SB som absolut bara MÅSTE hitta en stark hand för att syna.

Testa nångång, det funkar bättre än det låter.

Vad säger våra EV experter om detta spel i den givna situationen?

Länk till kommentar

det funkar bättre än det låter.

Jag tror på det omvända. Och då ska det tilläggas att jag inte tycker att det låter särskilt bra.

Förvånansvärt många av de tajtveka spelarna verkar dock köra någon slags liknande strategi när de är kortstackade. De höjer 3-4xbb även om de bara sitter med 5xbb i stacken, och synar eller lägger sig ( :shock: ) för omslag beroende på humör. Det bästa är när de limpar in från knappen (eller SB) när de har 3.5xbb i stacken och sedan foldar för ett ställ (alternativt synar med K7o). :D

Länk till kommentar