Gå till innehåll

NLT - Trn, mardrömsflopp!


bAyes

Recommended Posts

Bakgrundsfakta:

Lirar en 10+1 MTT på Betsson. Har inte fått någon vettig hand på ca 1 h och är ganska nerblindad.

 

Bordsstämning

Ganska lugn. Ingen är överaggresiv, utan de flesta är snarare lite försiktiga.

Spelet

Tournament Table No-Limit Blinds level IV 75$/150$

 

Seat: 1 x1

Seat: 2 SB.......(2100$)

Seat: 3 BB.......(1750$)

Seat: 4 Hero.....(1100$)

Seat: 5 x5

Seat: 6 x6

Seat: 7 x7

Seat: 8 x8........(4800$)

Seat: 9 x9

Seat: 10 x10

 

Hero was dealt: [Qh Qd ]

 

OpeningBetRound

SB...... : Posts small blind 75$

BB ...... : Posts big blind 150$

Hero ....... : Raise to 500$

funderar på att gå all-in på en gång, men tror att jag då bara kommer att vinna blindsen. Därför bettar jag knappt 4 BB

x5 ........ : fold

x6 ........ : fold

x7 ........ : fold

x8 .........: Call 500$

x9..........: fold

x10........: fold

x1..........: fold

SB...... : Call 425$

BB ...... : Call 350$

 

Flop

 

Dealing Flop: [Ah Ad 3h]

(Pot = 2000$)

SB: Check

BB: Check

Hero: Bet 600$ (Hero is all-in)

Efter att ha skrikit av ångest då floppen kom beslutar jag mig för att lägga allt mitt hopp på att ingen har ett ess. x8 kommer dessutom få ett utmärkt bluffläge om jag checkar

x8: Call 600$

SB: fold

BB: Call 600$

 

Turn

 

Dealing Turn: [4h]

(Pot = 3800$)

BB: Bet 650$ (BB is all-in)

x8: Call 650$

River

 

Dealing River: [Jc]

(Pot =5100$ )

 

Showdown

BB: [Ah Ad As Jc 10c]

Hero: [Ah Ad Qh Qd Jc]

x8: [Ah Ad Ac Jc Js] winns pot

 

Avslutning

Jag inser att det var ett misstag att inte satsa allt pre-flop. Frågan jag har är om bettet efter floppen var ett jättemisstag. Jag antar att min frustration över att första bra handen jag fick plötligt blev så dålig påverkade min rationallitet i bettingbeslutet.

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte du gör något stort fel och jag skulle garanterat inte kalla det mardrömsflopp när 2 ess kommer. Vanligtvis kommer motståndarna tro att du har ess då och om de inte har ess kommer de folda. Jag skulle spelat exakt som du här. Enda skillnaden är möjligtvis att om 3 pers callar ditt pre flop bet så bettade du för lite. Men det beror ju på hur du uppfattat motståndarna som innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ledsen o säga det men din hand dog med essen på floppen, antingen sitter ni alla med pocketpar (mindre troligt, men det händer) el så har ngn ett ess, även ett svagt sådan synar ner dig.

 

checka o kolla vad som händer, betar killen bakom o ngn synar e det megakört.

 

sen ett tips, spela lite högre SNG, då slipper du en del av de värsta tomtespelen som gör en galen och i mitt tycke till en sämre pokerspelare.

 

rosen

 

- du blir inte bättre om du bara spelar med tomtar -

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ledsen o säga det men din hand dog med essen på floppen

 

Jag var mycket medveten att risken var stor att någon satt på ett ess. Jag visste även att jag kanske t.o.m. drog dött mot en A Q. Frågan är snarare om jag med min lilla stack kunde släppa den här handen. Jag skulle då ha kvar 600$ (4BB), med blindsen alldeles runt knuten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt är det ju en lightmardrömsflopp, två ess är bättre än ett och två ess är mycket bättre än AK på floppen. Vidare så vet jag att det känns frestande att höja mindre för att få syn, men med 7bb kvar så är det helt enkelt onödigt att göra det.

 

När du inte trycker in preflopp så får du kanske några mer syner, men samtidigt så ger du extrasynerna möjlighet att inte ge dig fullt betalt när de missar och du är så gott som tvungen att betala dem när de träffar eftersom du knappt har några pengar kvar. Det är inte alls klart att du tjänar mer på att höja mindre.

 

sen ett tips, spela lite högre SNG, då slipper du en del av de värsta tomtespelen som gör en galen och i mitt tycke till en sämre pokerspelare.

Om jag kunde få folk att spela $100 SnG som det vore en $10 SnG skulle jag vara väldigt, väldigt glad. Nu händer det iofs ändå ibland, men inte alls lika ofta som jag skulle vilja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...