Gå till innehåll

Matte med slice går på kalas, tiltar och lirar haj stäjk


matte med slice

Recommended Posts

Sakta men säkert så tinar BR bort, håller på med sista av 6 turrar och jag är OTM i alla. Ett riktigt misstag som jag vet att jag gjort annars har jag faktiskt varit favorit när degen åkt in i mitten men inte fan har jag gått segrande ut. Skall lägga upp några HH:s jag är osäker på om det är bra spelat eller inte.

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått hem HoH III och Caro's book of poker tells. Har inte hunnit med så mycket mer än att öppna HoH. Jag läste i varje fall igenom problem 6 och tog hem en fullpoängare på den. Det tyder väl på att jag har fattat något i varje fall :-) Får väl se om jag lyckas omsätta de kunskaper som man inhämtar i praktiken också, det är ju en klar fördel om man säger som så.....

 

Förtillfället går det lite segt, på de senaste 20st $20 turrarna är jag ITM 40% men bara en första plats och 6 andra platser, plus en tredjeplatser, vilket inte ger så mycket mer än pengarna tillbaka. Det skall man ju iof inte gråta blod över.

 

 

Caro's bok vet jag inte riktigt vad jag skall ha till mer än att det kan vara kul att läsa. Det är ju väldigt sällan som jag spelar live och den lär väl inte ta upp några "nettells". Möjligt att det kan bli ett besök på sviten i morgon för att köra fredagsturren. Kanske man hinner ögna igenom boken i kväll efter matchen för att se om man kan plocka upp ngt matnyttigt :-)

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Galen motklonk är det och förstaplatserna lyser med sin frånvaro, andra- och tredje platser är det dock gott om. Och eftersom jag inte är tillräckligt bra för att kompensera motklonken så tär det på BR.

 

Har provat att köra tre bord samtidigt med PS nya betaklient, men jag hänger inte med när man börjar närma sig bubbelspelet på alla tre samtidigt. Men det beror nog mest på att jag fortfarande måste köra med överlapp för annars hamnar PA-Hud siffrorna helt tokigt. Det skall tydligen fixas så fort PS släpper sin V1.0 av klienten.

 

 

Den här sista handen i en turre var lite rolig, inte utgången kanske men att alla tre satt på PP.

 

Seat 1: JayIsDaBest (3180 in chips)

Seat 3: wbfloors (6255 in chips)

Seat 8: swe_matt (4065 in chips)

JayIsDaBest: posts the ante 25

wbfloors: posts the ante 25

swe_matt: posts the ante 25

swe_matt: posts small blind 200

JayIsDaBest: posts big blind 400

*** HOLE CARDS ***

Dealt to swe_matt [7d 7h]

wbfloors: calls 400

swe_matt: raises 3640 to 4040 and is all-in

JayIsDaBest: calls 2755 and is all-in

wbfloors: calls 3640

*** FLOP *** [8s Js 8c]

JayIsDaBest said, "lets go"

JayIsDaBest said, "hold up"

*** TURN *** [8s Js 8c] [Ad]

JayIsDaBest said, "one time"

*** RIVER *** [8s Js 8c Ad] [3s]

*** SHOW DOWN ***

swe_matt: shows [7d 7h] (two pair, Eights and Sevens)

wbfloors: shows [Qh Qd] (two pair, Queens and Eights)

JayIsDaBest said, "yes"

wbfloors collected 1770 from side pot

JayIsDaBest: shows [Ac Ah] (a full house, Aces full of Eights)

JayIsDaBest collected 9540 from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev fredagsturren på Sviten igår och en fjärdepalts. Han dock inte ögna igenom Caros bok men det gick bra med lite klonk och Harrington SHAL.

 

Jag var med i ett par potter i början men plussade bara marginellt. Sedan fick jag lägga mig i någon pott och torskade en del. Och så fick jag lägga mig pre-flop nån eller några gånger när jag höjt som först in i mittenpos mot en fi som höjde tillbaka och helt plötsligt så hade jag inte så mycket marker kvar. Hittar K9s i mitten pos och höjer upp och samme fi i positon sätter mig all-in, jag behöver inte fundera så himla länge för att hitta synen, spela roll liksom... inte så mycket marker kvar och jag kan inte sitta och vika mig hela kvällen. Fi visar AKo och jag klonkar in färgen. Sedan vände det och det var en period när jag kännde att jag hade ganska bra kontroll på bordet och jag byggde stack till lite mer än medel. Sedan vann jag ytterligare en nyckelpott, som jag inte riktigt kommer ihåg hur den spelades men om jag inte minns helt fel så var fi helt tom. Jag dubblade upp i varje fall och var chipleader och i de trakterna höll jag mig till finalbordet och ända till pengarna.

 

Väl ITM (vilket var 4 platser av ungefär 39 startande) var det tight och ingen ville riktigt ta komandot. Många 3xBB standard raise och fold över hela linjen. UTG miniraisar 2xBB, knappen lägger sig och jag plockar upp pocket rockets i SB och höjer upp till 5xBB. BB sitter och funderar länge på om hon skall syna eller ej och då säger UTG att om hon gör det så lägger han sig men om hon lägger sig så synar han... Jag tänkte inte så mycket på det då förutom att det verkade lite konstigt. I vilket fall som helst så lägger hon sig och UTG steker väl i 5 minuter innan han synar. Flopp KT7 (tror att KT var i hjärter), jag checkar och UTG går all-in. Jag blixtsynar och fi visar upp KT. Så här i efterhand fattar jag inte varför jag blixtsynade och inte tänkte igenom situatinen ordentligt. Men men det blir väl så om man stirrar sig blind på sina egan kort. Jag kanske hade synat endå men man blixtsynar i varje fall inte....tomte!

 

Kul var det och vinsten täcker soppa pengar och inköp till kvällens turre eller inköp till en söndagsturre och en fredagsturre, och det kan vara lika gott som något då SnG spelet går motigt för tillfället.

 

Nu blir det golf så får vi se om det blir kvällens eller morgondagens turre!

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SnG spelet går åt helvete. Är nere på startpunkten och fattar inte riktigt vad det är som inte fungerar. Tycker inte jag ändrat något i spelet men jag är inte förvånad för det följer samma mönster som vanligt. Det är väl som så att man kan gå från 250 till 900 i BR på dåligt spel helt enkelt. Tror man då att man spelar korrekt men inte gör det så kommer man ju givetvis att torska skiten.

 

Jag matade in mina första 119 turrar i 500SNG Excel arket också och den säger ju dessutom att med både 95% och 65% säkerhet så kommer jag ligga där jag är nu efter dryga 200 turrar, vilket är ungefär så många jag spelat. Så det tyder väl bara på att allt är som det skall, enligt statistiken alltså och inte att jag skulle vara en vinnande spelare.

 

Hur som haver så går det bättre med live spelet. I söndags var jag på Sviten men åkte som andra man på tomte spel. Däremot gick det bättre igår då jag satelitade in mig till WSOP-finalen. Vi var ungefär 14 startande och 3 kvalificerade sig till finalen och fjärdeplats fick 600:-. ITM gjorde vi en deal där alla la var sin lika del för att täcka upp till ett inköp till finalen för fjärdeplatsen också.

 

Jag börjar få upp smaken för livespel. Jag tycker det är mycket roligare än nätspelet och det känns som det är "lättare" också. Jag kommer nog att casha ut stålarna från PS och minst ta en break från nätspelet. Cashar jag ut det som finns på lite andra siter så har jag gått ungefär +-0 i kronor räknat på hela pokerhistorien, men jag har inte bestämmt mig ännu. Kanske låter en del vara kvar så jag kan delta i några MTT:s men att sitta och pissa ut värde till fi känns inte så motiverande.

 

Ja, ja nu får vi se vad den 27:de har att ge. En WSOP biljett ligger i varje fall i potten. Vägen dit skulle jag betrakta som lååång. Och om det nu skulle vara så att jag vinner den så skulle jag betrakta vägen till pengarna som lååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååång. Så troligtvis kommer det nog mest att ge erfarenhet av livespel.

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har inte blivit så mycket spel på sista tiden, men jag har inte cashat ut ivarjefall utan kör på ett tag till. Motklonken verkar i varjefall vara över och den kompenserar nu med lite medklonk också, vilket alltid är trevligt. 20 dollars turrarna funkar rätt bra och så fort jag lyckats jobba upp lite rulle igen, vilket jag kommer att göra på 20 turrarna och enstaka skott på tvåbords 30 turrar, skall jag koncenterar mig mer på turboturrarna för att se om jag inte kan lära mig dem. Jag har införskaffat i SnGPT och skall pilla runt lite med det. Det måste finnas hur mycket som helst jag kan lära mig där.

 

Liveturre sateliten på sviten gick så där. Åkte ut i mitten ungefär. Hade grymt kalla kort efterförsta pause och hade ca 10 BB kvar när jag plockar upp 88 i mitten pos. UTG hade höjt 3-4 BB och jag ställer. Fold fram till UTG som synar. Han visar upp KQ och han drar in stegen på rivern. Tack o hej för min del.

 

Deltog i HU-turre sateliten till PAF kryssningen som plantan så snällt bidrog till. Åkte dock i första matchen. Blir väl kanske någon till satelit på B2B nätet och partys frirullar (om de har fixat det med att man får vara med även om man inte är signad via pf.nu)

 

 

Myssion, jag fattar inte vad du menar med vad som skall vara regelvidrigt :shock:

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion, jag fattar inte vad du menar med vad som skall vara regelvidrigt :shock:

 

BB sitter och funderar länge på om hon skall syna eller ej och då säger UTG att om hon gör det så lägger han sig men om hon lägger sig så synar han...

 

Det där.

 

Ja jag undrar också om det är korrekt att göra så eller ej. Det kan det omöjligen vara.

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så där då. Casha ut de sista 133 dollareserna från PS. Det skall ju tydligen finnas någon sannolikhet i att klonk o oklonk skall bli lika. Jag är då i varje fall inte tillräckligt bra för att få skiten att gå i hop.

 

Hoj!

 

//Matte

 

Nej, kom igen, du klarar det! Tålamod bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Småtilt.... mega tilt skulle man kunna säga.

 

Äh fan, satte in de 133 dollareserna på kalas och tilta loss på 22 nivån FL. Hur i helsike jag nu lyckades få upp ett FL bord fattar jag inte och än mindre fattar jag hur man skall kunna spela en SnG FL. Där har man ju inte ngn större nytta av SNGPT om man säger som så. Försök att pusha i FL.....

 

Ja ja, det blev några NL också och det sket sig hejdlöst. Jag jobbade ner mig till 8 dollares och hade inte råd med ngt annat än 6 dollars turre. Den vann jag i varje fall och man var ju genast tillbaka i gamet igen. Har jobbat upp mig till 75 friska och lirar kvar på haj stäjk nivån tills jag har ca 15 inköp för 10 nivå.

 

Helt galet spel i varje fall. Om det beror på kalas eller att det är en lägre nivå eller en kombination av de båda låter jag vara osagt.

 

Det är ju snabbare struktur på kalas och det verkar som att SNGPT kan komma till nytta. Det skall bli kul.

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...