Mauau Postad 31 Maj , 2006 Rapport Postad 31 Maj , 2006 Har postat samma hand i ett internationellt forum och jag orkar inte skriva en ny förhistoria. Vilken HD sätter ni FI på, och vilken handling är bäst? Villain is a big winner on this level. He is capable of con-betting both flop and turn with air. I have called him down with AA in the BB a couple of days earlier knowing this. I have also seen him call big preflop raises with SD in position if the pot is at least three-handed. If he doesn't have a draw he plays pretty much a raise/fold game. (I believe he can raise draws too of course.) His numbers: 16/8/2. Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (8 handed) Hero ($312.02) BB ($195) UTG ($140.91) UTG+1 ($283.64) MP1 ($258.46) MP2 ($279.75) CO ($101.45) Button ($450.55) Preflop: Hero is SB with A , A . Hero posts a blind of $1. UTG calls $2, UTG+1 calls $2, 3 folds, Button calls $2, Hero (poster) raises to $11, 1 fold, UTG folds, UTG+1 calls $10, Button calls $10. Flop: ($40) 2 , 2 , J 3 players) Hero bets $25, UTG+1 folds, Button raises to $50. Citera
Albert Postad 31 Maj , 2006 Rapport Postad 31 Maj , 2006 Jag skulle nog slå om på flopp även fast det är fel egentligen. Bätter vore nog bara att syna floppen, checka turn och checkraisa fi. Kanske synar fi med Jx, om han är tom kommer han att lägga sig på oavsett gata (eller?) Sedan vet jag inte hur fi skulle agera om man synar flopp och donkar turn, men det verkar inte vara något vidare om han är aggro. Syn flopp, c/r på turn. Har han en 2:a så är det så. Citera
Mauau Postad 31 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 31 Maj , 2006 Här är resten: Hero calls $25. Turn: ($140) 3 (2 players) Hero checks, Button bets $45, Hero calls $45. River: ($230) T (2 players) Hero checks, Button bets $100, Hero calls $100. Button shows [ 2 , 3 ] a full house, Twos full of threes. Hero doesn't show [ A , A ] two pairs, aces and twos. Final Pot: $430 Ingen verkar hitta fold någonstans, varken här eller på två+två. Problemet ligger i att hitta en HD. Han är för bra för att överspela AJ och han limpar inte på knappen med JJ. Om han hade 22 tvivlar jag på att han miniraisar floppen, även om det nog skulle vara optimalt eftersom det blir omöjligt att sätta honom på 2222. Han representerar ju en tvåa, och i det här fallet hade han en. Men vilken hand kan jag sätta honom på som innehåller en tvåa? A2 då...kanske. Jag får väl vara glad att jag klarade mig från att förlora den sista hundringen. Citera
jaha Postad 31 Maj , 2006 Rapport Postad 31 Maj , 2006 man kan inte folda på floppen men visst går det att hitta fold till sist. Citera
eyedol Postad 31 Maj , 2006 Rapport Postad 31 Maj , 2006 Det känns ju verkligen som han har en tvåa när han minhöjer dig där. Antingen det eller en totalbluff. Sen har jag också svårt o se vilken tvåa han skulle spela så preflop, möjligen A2s. Inget vidare spel med 32s... Citera
Recommended Posts