TANDEMCYKELN Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Vänner, En ny undersökning har gjorts, där man kommit fram till att den gemena pokerspelaren är en man mellan 15-34 år och antingen sjukskriven eller arbetslös. Känner ni igen er? Länk till DN Citera
Grindaren Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Är 19 år och arbetslös, så jag får nog svara ja. Citera
FeelingThis Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 20 år, studerande just nu. Men det går snart över till arbetslös så som studierna går just nu. Citera
cheunce Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Är själv 34 år och är varken arbetslös eller sjukskriven så det passar inte in på mig. Men hade jag varit det så hade jag nog bara spelat ännu mer poker Citera
JNL Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Jag är 23 och revisor men mitt pokerspel hade mått bättre om jag varit arbetslös. Citera
chievo85 Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 20 år o jobbar som en HELTOK óver me Citera
cheunce Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Jag är 23 och revisor men mitt pokerspel hade mått bättre om jag varit arbetslös. Frågan är om du hade mått bättre Citera
Olianto Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Njaaa.. 42 år och chef... Tycker att pokern ger mig det där lilla extra av spänning och strategitänkande. Men visst kan det vara lockande för yngre mäniskor att tjäna snabba pengar. Är faktiskt orolig för att många inte upplever glädjen med att tjäna pengar på arbete. Det måste vara väldigt lockande att gå "den snabba vägen". Men tänket i pokern speglar ju ändå det risktagande man behöver i arbetslivet ibland.. Citera
Ignatius Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Av artikeln får man intrycket att människor som redan är arbetslösa eller sjukskrivna dras till nätpokern. Det stämmer säkert för gruppen av alla nätpokerspelare. Frågan är om det stämmer för forummedlemmarna. För den som tar pokern seriöst måste Sveriges generösa socialförsäkringar utgöra en svårmotståndlig lockelse. Dvs man är arbetslös eller sjukskriven på grund av att man spelar poker. Citera
medaljören Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 x antal år och har spelat in x antal tusen på poker, går i skolan Ska sommarjobba, så det stämmer inte Citera
Hjort Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Det måste vara väldigt lockande att gå "den snabba vägen". Framför allt blir det jäkligt olockande att gå den långsamma vägen. Känner mig lätt skrämd av tanken att behöva gå upp på fast tider och "bara" dra hem en normal månadslön för vilket yrke det nu kan tänkas bli. Det är jävligt bortskämt och inte särskilt långsiktigt, men det blir ju så man känner efter ett tag. Lite som att det inte är värt att kliva ur sängen för mindre än X tusen om dagen. Till mitt försvar kan jag ju säga att jag inte drar nytta av någon som helst form av bidrag och att mitt nettobidrag till Sverige är rejält positivt, räknat i skatt - kostnad. Citera
MajkTheBike Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 den som är rikast på dödsbädden vinner inte! Citera
jaha Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 du skattar alla dina vinster gjort? varför spelar du ej på skattefri sajt? Citera
MJ Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Det måste vara väldigt lockande att gå "den snabba vägen". Framför allt blir det jäkligt olockande att gå den långsamma vägen. Känner mig lätt skrämd av tanken att behöva gå upp på fast tider och "bara" dra hem en normal månadslön för vilket yrke det nu kan tänkas bli. Det är jävligt bortskämt och inte särskilt långsiktigt, men det blir ju så man känner efter ett tag. Lite som att det inte är värt att kliva ur sängen för mindre än X tusen om dagen. Till mitt försvar kan jag ju säga att jag inte drar nytta av någon som helst form av bidrag och att mitt nettobidrag till Sverige är rejält positivt, räknat i skatt - kostnad. Känner likadant och lever likadant. Citera
Waggho Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Vänner,En ny undersökning har gjorts, där man kommit fram till att den gemena pokerspelaren är en man mellan 15-34 år och antingen sjukskriven eller arbetslös. Roligt att du vinklar det ännu mer än artikeln och inte nämner studerande som förmodligen är en större grupp än de båda andra. Citera
Hjort Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 du skattar alla dina vinster gjort? varför spelar du ej på skattefri sajt? Moms, ickegamblinginkomster, och lite annat smått och gott. Citera
The Grand Bark Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Lite som att det inte är värt att kliva ur sängen för mindre än X tusen om dagen. Hjort, pokervärldens motsvarighet till Linda Evangelista. Citera
Hjort Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Hjort, pokervärldens motsvarighet till Linda Evangelista. Är hon också kort och tjock? Citera
Jennez Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 du skattar alla dina vinster gjort? varför spelar du ej på skattefri sajt? Moms, ickegamblinginkomster, och lite annat smått och gott. Ingen aning om hur du levt ditt liv Hjort, eller vilka eventuella inkomster du har/har haft men tror du verkligen att du har betalat tillbaka allt du har kostat i skatt? Personligen anser jag inte att man behöver göra det, jag har fan inte bett om att få asfalterade vägar på vissa ställen, lika lite som jag har bett om att få vissa lärare, skolböcker, tandläkarbesök och allt annat som man någon gång tvingats använda sig av i onödan. Nu säger jag ju inte att varken lärare eller tandläkare är onödiga, menar bara att man kanske mot sin vilja blivit tvungen att slösa med resurserna. Citera
Albert Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Arbetslös. Inga bidrag/pengar vare sig från stat eller föräldrar eller någon annan. Det är därför som jag måste kränga mina PSP:s Citera
Cyntax Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Snart 34, studerande. Borde plugga mer och inte spela så mycket poker. Jag är 23 och revisor men mitt pokerspel hade mått bättre om jag varit arbetslös.OT: Revisor vid 23? Jag tvivlar...? Citera
Hjort Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Ingen aning om hur du levt ditt liv Hjort, eller vilka eventuella inkomster du har/har haft men tror du verkligen att du har betalat tillbaka allt du har kostat i skatt? Privat skolgång, nästan ingen sjukvård, sen vet jag inte direkt varifrån mina kostander ska ha kommit. Iofs har jag varit en del på universitetet, men jag har ju inte gått några riktigt dyra utbildningar där. Sen kan man ju tycka att jag också borde betala för en massa saker jag vare sig bett om eller vill ha. Men där håller jag inte riktigt med. Citera
Albert Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Privat skolgång, nästan ingen sjukvård, sen vet jag inte direkt varifrån mina kostander ska ha kommit. Privat skolgång - är du mormon? Känner du till Darwin? Skämåsido men varför gick du inte i en vanlig skola? Citera
Recommended Posts