Myssion Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Jag har en något tajt image, men stal precis med en all-in när flera stycken hade limpat. Funderar på att ställa igen nu med QQ, för att det kanske liknar en ny stöld. Eller höja mindre? leafsstanley har varit tajtpassiv, men ibland kan dessa spelare flippa ur och limpsyna sig all-in med KT och liknande skräp. Resterande spelare är också relativt vektajta (förutom smartplays som verkar vara duktig, men han har ju redan foldat ändå). Level IV (50/100) Seat 1: luvtheglock (1795 in chips) Seat 2: leafsstanley (1215 in chips) Seat 3: smartplays (1510 in chips) Seat 5: Myssion (1375 in chips) Seat 6: jbiz40 (1255 in chips) Seat 7: wimnl (1865 in chips) Seat 8: coy917 (1500 in chips) Seat 9: onepromise (2985 in chips) jbiz40: posts small blind 50 wimnl: posts big blind 100 *** HOLE CARDS *** Dealt to Myssion [Q:h: Q:c:] coy917: folds onepromise: folds luvtheglock: folds leafsstanley: calls 100 smartplays: folds Myssion: ? Citera
Myssion Postad 30 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 30 Maj , 2006 Jag har en något tajt image, men stal precis med en all-in när flera stycken hade limpat. Funderar på att ställa igen nu med QQ, för att det kanske liknar en ny stöld. Eller höja mindre? leafsstanley har varit tajtpassiv, men ibland kan dessa spelare flippa ur och limpsyna sig all-in med KT och liknande skräp. Resterande spelare är också relativt vektajta (förutom smartplays som verkar vara duktig, men han har ju redan foldat ändå). Level IV (50/100) Seat 1: luvtheglock (1795 in chips) Seat 2: leafsstanley (1215 in chips) Seat 3: smartplays (1510 in chips) Seat 5: Myssion (1375 in chips) Seat 6: jbiz40 (1255 in chips) Seat 7: wimnl (1865 in chips) Seat 8: coy917 (1500 in chips) Seat 9: onepromise (2985 in chips) jbiz40: posts small blind 50 wimnl: posts big blind 100 *** HOLE CARDS *** Dealt to Myssion [Q:h: Q:c:] coy917: folds onepromise: folds luvtheglock: folds leafsstanley: calls 100 smartplays: folds Myssion: ? Citera
Cyntax Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 All in är aldrig fel med QQ . Du är ju bara underdog mot AA och KK. Att du just stulit mörkarna en runda och nu igen gör en all-in kan ju få dom på tilt? Förhoppningsvis får du syn av någon med AK/JJ-99 som tycker att det får räcka med dina all-in's nu. Dom enda som kan tänkas syna är just ovanstående händer, skulle du göra en raise till säg 400 och bara få en syn så får ju händer som Ax en till chans att fatta rätt beslut (om A kommer på floppen). Nä, kör in allt! Jag brukar ofta köra in allt med AA-JJ med många kvar i en sng just för att jag vet att det finns allt för många som synar med sämre kort än så. Citera
kilsmo Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Skillnaden denna gång jämfört med tidigare (tippar jag på) är att du har skrapat ihop en större stack. Du kan ta en raise i denna situation, du är i position, och har goda möjligheter att folda ifall floppen är helt fel. Raise till någonstans mellan 350 och 400 röstar jag för. Hade det varit två limpare så hade situationen varit annorlunda, svårare att hitta en lämplig raise och då kan man kanske lika gärna ställa. Citera
eurythmech Postad 31 Maj , 2006 Rapport Postad 31 Maj , 2006 I det här läget höjer jag nog till 400 i uppskattningsvis 75% av fallen och ställer i övriga fall. All-inen är ingen tokig överbet som är helt out of line, och ibland så, precis som du säger, kan folk bli galna och göra skitdåliga syner. Citera
Hjort Postad 31 Maj , 2006 Rapport Postad 31 Maj , 2006 Ställ. På det sättet blir du inte exploaterad av AA/KK (du får samma resultat som om de höjt, dvs bust) och garderar dig mot exploatering från andra händer (alltså bli utbluffad på floppen) samtidigt som du ser lite smådesperat ut. Citera
sten666 Postad 31 Maj , 2006 Rapport Postad 31 Maj , 2006 All-in. Tomten som limpat kanske synar med sin miserabla hand. Citera
Recommended Posts