Elninho Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Elninho sitter på plats 1 med 1043.90 MPL04 sitter på plats 2 med 287.65 gurkburken sitter på plats 3 med 1040.60 LoCodovet sitter på plats 4 med 384.40 Sutra sitter på plats 5 med 85.20 PgUp sitter på plats 6 med 236.90 SiLLEN_81 sitter på plats 7 med 567.10 bussake sitter på plats 8 med 395.00 Vassago sitter på plats 9 med 590.60 PEDDAN sitter på plats 10 med 630.85 bussake satsar s mörken 5.00 SiLLEN_81 satsar l mörken 2.50 SiLLEN_81: --, -- bussake: --, -- Vassago: --, -- PEDDAN: --, -- Elninho: Kd, Kh MPL04: --, -- gurkburken: --, -- LoCodovet: --, -- Sutra: --, -- PgUp: --, -- Pre-flop: Vassago: Lägger mig PEDDAN: Syna 5.00 Elninho: Höj 25.00 MPL04: Lägger mig gurkburken: Lägger mig LoCodovet: Lägger mig Sutra: Lägger mig PgUp: Lägger mig SiLLEN_81: Lägger mig bussake: Lägger mig PEDDAN: Syna 25.00 Flop (Board: 8s, 2d, Qd): PEDDAN: Passa Elninho: Satsa 35.00 PEDDAN: Syna 35.00 Turn (Board: 8s, 2d, Qd, 5d): PEDDAN: Passa Elninho: ??? Känns som om det inte vore särskilt kul att bli checkhöjd här. Men å andra sidan så kan jag ju missa en hel del värde på att checka. Eftersom jag själv drar till flushen och det inte kan komma så många direkta skrämselkort verkar det dock kunna vara ett vettigt agerande. Någon??? Citera
Elninho Postad 30 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 30 Maj , 2006 Elninho sitter på plats 1 med 1043.90 MPL04 sitter på plats 2 med 287.65 gurkburken sitter på plats 3 med 1040.60 LoCodovet sitter på plats 4 med 384.40 Sutra sitter på plats 5 med 85.20 PgUp sitter på plats 6 med 236.90 SiLLEN_81 sitter på plats 7 med 567.10 bussake sitter på plats 8 med 395.00 Vassago sitter på plats 9 med 590.60 PEDDAN sitter på plats 10 med 630.85 bussake satsar s mörken 5.00 SiLLEN_81 satsar l mörken 2.50 SiLLEN_81: --, -- bussake: --, -- Vassago: --, -- PEDDAN: --, -- Elninho: Kd, Kh MPL04: --, -- gurkburken: --, -- LoCodovet: --, -- Sutra: --, -- PgUp: --, -- Pre-flop: Vassago: Lägger mig PEDDAN: Syna 5.00 Elninho: Höj 25.00 MPL04: Lägger mig gurkburken: Lägger mig LoCodovet: Lägger mig Sutra: Lägger mig PgUp: Lägger mig SiLLEN_81: Lägger mig bussake: Lägger mig PEDDAN: Syna 25.00 Flop (Board: 8s, 2d, Qd): PEDDAN: Passa Elninho: Satsa 35.00 PEDDAN: Syna 35.00 Turn (Board: 8s, 2d, Qd, 5d): PEDDAN: Passa Elninho: ??? Känns som om det inte vore särskilt kul att bli checkhöjd här. Men å andra sidan så kan jag ju missa en hel del värde på att checka. Eftersom jag själv drar till flushen och det inte kan komma så många direkta skrämselkort verkar det dock kunna vara ett vettigt agerande. Någon??? Citera
Timmi Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Svårt beslut hade nog krutat igen typ halvpot, men du skulle bettat pot på floppen så hade du sluppit ett ganska svårt beslut på turn Citera
Timmi Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Svårt beslut hade nog krutat igen typ halvpot, men du skulle bettat pot på floppen så hade du sluppit ett ganska svårt beslut på turn Citera
PxT Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Beroende på motspelare så gillar jag ändå en check här, likväl som ett bet. Checkar du ger du honom tillfälle att bluffa rivern eller betta en dam (som han tror är bra). Det värsta är ju om han värdebettar en färdig färg men då har du hållit potten nere genom din turn check. Om du bettar turn, vad ska han då syna med som du fortfarande slår? Träff med färgdrag förmodligen och det draget har du ju täckt såvida han inte sitter på esset. Det är rätt svårt att säga säkert utan read på FI. Citera
PxT Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Beroende på motspelare så gillar jag ändå en check här, likväl som ett bet. Checkar du ger du honom tillfälle att bluffa rivern eller betta en dam (som han tror är bra). Det värsta är ju om han värdebettar en färdig färg men då har du hållit potten nere genom din turn check. Om du bettar turn, vad ska han då syna med som du fortfarande slår? Träff med färgdrag förmodligen och det draget har du ju täckt såvida han inte sitter på esset. Det är rätt svårt att säga säkert utan read på FI. Citera
Elninho Postad 30 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 30 Maj , 2006 Jag tillhör inte kategorin spelare som trycker på pot-knappen varje gång jag bettar Anledningen är att jag tycker jag har svårare att få action och därför brukar jag ofta betta runt halv-pott till två tredjedelar av potten. Tycker också det är bra att kontrollera pottstorleken i en initialt skede. Jag vill gärna att FI (som oftast är slaskig) ska syna ner mina bet med mellanpar osv, vilket jag tycker inte lika ofta är fallet om man bombar på för hårt. Kanske har du rätt dock, för jag kan verkligen också se fördelarna i att trycka på gasen ordentligt. Nånting att tänka på... PxT: Bra analys. Får jag honom att bluffa rivern, särskilt om han inte skulle ha synat av ett bet på turn överhuvudtaget så är det ju guld värt. Jag kan också tänka mig en rad andra jobbiga scenarion som gör checken på turn ok. Ponera exempelvis att han har en hand som AQ och nu kompletterade sitt par med ett flushdrag. Många spelare på min nivå skulle då välja att trycka in degen, vilket ju vore något av en katastrof för mig i den här situationen. Ska väl tillägga också att jag inte hade någon read alls på FI då jag precis suttit mig vid bordet och ej stött på hans screenname tidigare. Citera
Elninho Postad 30 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 30 Maj , 2006 Jag tillhör inte kategorin spelare som trycker på pot-knappen varje gång jag bettar Anledningen är att jag tycker jag har svårare att få action och därför brukar jag ofta betta runt halv-pott till två tredjedelar av potten. Tycker också det är bra att kontrollera pottstorleken i en initialt skede. Jag vill gärna att FI (som oftast är slaskig) ska syna ner mina bet med mellanpar osv, vilket jag tycker inte lika ofta är fallet om man bombar på för hårt. Kanske har du rätt dock, för jag kan verkligen också se fördelarna i att trycka på gasen ordentligt. Nånting att tänka på... PxT: Bra analys. Får jag honom att bluffa rivern, särskilt om han inte skulle ha synat av ett bet på turn överhuvudtaget så är det ju guld värt. Jag kan också tänka mig en rad andra jobbiga scenarion som gör checken på turn ok. Ponera exempelvis att han har en hand som AQ och nu kompletterade sitt par med ett flushdrag. Många spelare på min nivå skulle då välja att trycka in degen, vilket ju vore något av en katastrof för mig i den här situationen. Ska väl tillägga också att jag inte hade någon read alls på FI då jag precis suttit mig vid bordet och ej stött på hans screenname tidigare. Citera
Smokey_McPot Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Väldigt beroende på spelare, utan read alls så checkar jag bakom och synar ett bet på rivern av samma anledningar som PxT listade. Citera
Smokey_McPot Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 Väldigt beroende på spelare, utan read alls så checkar jag bakom och synar ett bet på rivern av samma anledningar som PxT listade. Citera
jojje2k Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 han har ju AQ eller KQ, bara smacka på. Citera
jojje2k Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 han har ju AQ eller KQ, bara smacka på. Citera
Kenny_Roger Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 han har ju AQ eller KQ, bara smacka på. Pokerforums standardsätt att läsa händer: 1. Identifiera det högsta kortet på brädan (oavsett om det är flopp, turn eller river). 2. Anta att motståndaren har träffat detta par. 3. Anta också att han har ett A som kicker. ¤ ¤ Detta gäller inte om du själv har Ax. Isåfall är motståndarens kicker (y)=X-1. D v s har du AK har han AQ, har du AQ har han AJ o s v. Citera
kfluffie Postad 30 Maj , 2006 Rapport Postad 30 Maj , 2006 han har ju AQ eller KQ, bara smacka på. Pokerforums standardsätt att läsa händer: 1. Identifiera det högsta kortet på brädan (oavsett om det är flopp, turn eller river). 2. Anta att motståndaren har träffat detta par. 3. Anta också att han har ett A som kicker. ¤ ¤ Detta gäller inte om du själv har Ax. Isåfall är motståndarens kicker (y)=X-1. D v s har du AK har han AQ, har du AQ har han AJ o s v. Citera
Recommended Posts