Gå till innehåll

Är det en bot på sajten?


BOGiS

Recommended Posts

Du får jätte gärna ge mig en rimlig anledning varför grafikbuggen inte sytes på mig – jag bör rimligen ha haft texten, sitting out, under mitt nick, eller ?

 

Det hade du nog, i din MOTSPELARES klient. Tänk på att felet ligger hos dig.

Då bör väll fler spelare ha spelat med sitting out under nicket i min ?

 

Ledsen, jag förstår faktiskt inte hur du tänker nu.

 

Vad jag menade där är, om det är så att det felade i min klient så bör väll mer än en spelare ha påverkats av det. Det var inte bara han och jag som satt och lirade när sitens anslutning bröts. Vi var flera som spelade på bordet innan och som var kvar när anslutningen kom tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jag vill minnas att det är på Crypto man själv kan ange vilken bostadsort som ska synas i klienten. Relativt många anger "Sitting out" i något slags coolt försök att lura motståndaren.

 

Hehehe, något sådant är det inte tal om.

 

Jag kommer inte att kommentera några mer gissningar om var detta skedde. Crypto är det inte. Jag har bara en printscreen och det bevisar inte mycket. Om det bara är en grafikbugg så är det illa att hänga ut dom. Skulle det vara en spelares bot så är det på plats – att bevisa det är nog omöjligt om det skulle vara så

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På party är det inte helt ovanligt att grafiken laggar lite. Ett exempel på vad som kan hända är att bilden på markerstapeln som skjutsats över till en motståndare som vunnit en pott stannar kvar.

 

Handen efter så ligger markerstapeln kvar och det ser ut som om motspelaren satsat 54$ vilket är mycket ovanligt när man spelar 3/6 FL.

 

BOGiS, tror du jag mött en bot, eller handlar det om en grafikbugg?

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, varför skulle en bot kunna spela när den är sitting out, bara för att den är en bot?

 

Mitt antagande är att botten inte behöver check, call, raise, reraise och fold knappen för att spela. Antigen känner den till kodsträngen för dessa. En möjlig bugg i sitens programvaran har då som följd att botten kan spela i sitting out läge – botten blev också frånkopplad då det var sitens anslutning som strulade. Den behöver inte de grafiska knapparna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På expekt finns en eraser-bot. När jag lirade två bord samtidigt försvann alltid community-korten från bordet så man fick spela i blindo. Spelar inte där längre.

 

Mycket märkligt.

 

Jag har läst någonstans att en spelare fick se motståndarens kort pga något fel - helt galet. Kommer ej ihåg vilken site.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, varför skulle en bot kunna spela när den är sitting out, bara för att den är en bot?

 

Mitt antagande är att botten inte behöver check, call, raise, reraise och fold knappen för att spela. Antigen känner den till kodsträngen för dessa. En möjlig bugg i sitens programvaran har då som följd att botten kan spela i sitting out läge – botten blev också frånkopplad då det var sitens anslutning som strulade. Den behöver inte de grafiska knapparna.

 

Jag kan inte så mycket om båttar, men så vitt jag vet så kan inte en bått interagera med mjukvaran på det sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, varför skulle en bot kunna spela när den är sitting out, bara för att den är en bot?

 

Mitt antagande är att botten inte behöver check, call, raise, reraise och fold knappen för att spela. Antigen känner den till kodsträngen för dessa. En möjlig bugg i sitens programvaran har då som följd att botten kan spela i sitting out läge – botten blev också frånkopplad då det var sitens anslutning som strulade. Den behöver inte de grafiska knapparna.

 

Jag kan inte så mycket om båttar, men så vitt jag vet så kan inte en bått interagera med mjukvaran på det sättet.

 

Åjo, visst skulle den kunna det! Allt beror på programmeringen...!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, varför skulle en bot kunna spela när den är sitting out, bara för att den är en bot?

 

Mitt antagande är att botten inte behöver check, call, raise, reraise och fold knappen för att spela. Antigen känner den till kodsträngen för dessa. En möjlig bugg i sitens programvaran har då som följd att botten kan spela i sitting out läge – botten blev också frånkopplad då det var sitens anslutning som strulade. Den behöver inte de grafiska knapparna.

 

Tror du på en applikationsutvecklare om jag säger att du har fel? Sättet som dessa program är uppbyggda på gör att huruvida "botten" agerar via knappar eller inte spelar ingen som hellst roll på hur detta visas på din skärm. Detta eftersom allt som "botten" gör tolkas av servern innan de skickas ut till övriga spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du på en applikationsutvecklare om jag säger att du har fel?

Självklart kan jag det

 

Sättet som dessa program är uppbyggda på gör att huruvida "botten" agerar via knappar eller inte spelar ingen som hellst roll på hur detta visas på din skärm. Detta eftersom allt som "botten" gör tolkas av servern innan de skickas ut till övriga spelare.

 

Visst förstår jag det. Men mitt antagande gick ut på att den spelade via icke synliga knappar, samt att det inte finns kod i pokermujkvaran som omöjliggör spel om man spelar på ett icke ”traditionellt sätt” (läs genom att klicka på de grafiska knapparna). Sitting out rutan behövdes därmed inte bockas av för att göra spelaren aktiv.

 

Självfallet kan jag vara ute och cyklar här. Det är möjligen ingen bot. Min skepsis mot denna spelare bygger framförallt på att han var ensam om att ha texten sitting out. Hade det varit fler hade jag inte gjort det en sekund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...